نمایشگاه دائمی صنایع دستی ایران در چین راه اندازی می شود

عصر نمایشگاه- نامورمطلق در دیدار با مدیرکل صادرات اوراسیای چین گفت: نمایشگاه صنایع دستی ایران و ارومچی چین قابلیت خواهر خواندگی دارند و می توان به ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع دستی ایران در چین فکر کرد.

نمایشگاه دائمی صنایع دستی ایران در چین راه اندازی می شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۰:۰۰

      به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از خبرگزاری مهر ، بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی عصر روز گذشته با نی روچی (مدیرکل صادرات اوراسیا –چین)  و مدیر نمایشگاه ارومچی کشور چین و عبدالمجید حریری  رییس انجمن صادرکنندگان صنایع دستی، پیرامون صنایع دستی دو کشور و شرکت و برگزاری نمایشگاه های صنایع دستی دو کشور دیدار و گفتگو کرد.

    معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور ضمن خیر مقدم به هیئت چینی گفت: خوشبختانه شما  ایران رابه خوبی می شناسید و نیازی به معرفی نیست، پیش از حضورشما نیزآقای حریری رییس انجمن صادرکنندگان صنایع دستی از نمایشگاه ارومچی به عنوان نماد چین نام بردند که از یک نمایشگاه کوچک به یک نمایشگاه بزرگ اوراسیا تبدیل شده است. خوشحالیم که با شما به واسطه شرایط جغرافیایی و نیز ارتباط دولتها تا این حد نزدیکیم.

    نامورمطلق با اشاره بر حضور پررنگ هنرمندان ایرانی در نمایشگاه چین گفت: درحوزه صنایع دستی و فرش ما همیشه جزو اعضای ثابت نمایشگاه بودیم. چینی ها تولید کننده ها و فروشندگان خوبی هستند امیدواریم از این ظرفیت بتوان برای توسعه صنایع دستی ایران نیز استفاده کرد.

    وی تاکید: امیدواریم برای نمایشگاه پیش رو نیز ارتباط بیشتری برقرارکنیم و از ارتباط با چین برای گسترش ارتباطات در حوزه صنایع دستی بهره بیشتری ببریم  و صنایع دستی ایران را به خوبی معرفی کنیم.

    نامورمطلق با تاکید بر ارتباط خوب معاونت صنایع دستی و هنرهای سنتی با اتاق بازرگانی ایران و انجمن صادر کنندگان صنایع دستی و اتاق بازرگانی ایران و چین گفت: خوشبختانه آقای حریری و عسگراولادی در اتاق بازرگانی همراهی بسیار خوبی در ارتباط با صنایع دستی دارند و امیدوارم که این ارتباطات بسیار خوب در این حوزه نیزبرقرار شود.

    وی با اشاره به نزدیک بودن برگزاری نمایشگاه صنایع دستی در ایران، گفت: این نمایشگاه بزرگترین نمایشگاه صنایع دستی ایران است و می خواهیم که این دو نمایشگاه با هم ارتباط بیشتری داشته باشند این دو نمایشگاه به لحاظ وسعت و شباهت می توانند خواهر خوانده شوند. در این فرصت نیز از هیئت های تجاری چینی دعوت می کنیم که در نمایشگاه ما حضور داشته باشند و حتی می توانیم شرایطی را فراهم کنیم که در غرفه ای نمایشگاه ارومچی رادر اینجا معرفی کنید و ما نیز در نمایشگاه شما، نمایشگاه تهران را معرفی می کنیم.

    نی روچی (مدیرکل صادرات اوراسیا –چین) نیزدر دیدار با بهمن نامور مطلق معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی، ضمن معرفی اوراسیا گفت: می توان در حوزه گسترش ارتباطات دو جانبه به برگزاری نمایشگاهها نیز فکرکرد. سفارت ایران در چین معمولا از نمایشگاههای ما در چین بازدید کرده اند. خوشحالیم که از شما دعوت کنیم که با حضور و شرکت در نمایشگاه ها ی مربوطه ما را خوشحال کنید تا سبب گسترش فعالیت ها شویم.

    نی در ادامه چنین گفت: این نمایشگاه از 24 سال پیش کارخود را آغاز کرده اما از 6 سال پیش بصورت کلان و بین المللی برگزار می شود که هرسال رشد بسیار خوبی داشته و خوشبختانه رو به رشد بوده است. ایرانی ها هر سال در بیش از 30 غرفه شرکت می کنند. از سال 2008 نیزهر سال ایران بزرگترین پاوویون را در این نمایشگاه دارد.  این نمایشگاه از 24 آگوست تا 28 آگوست 2017با شرکت 30 استان چین و 100 نفر از تجار خارجی برگزار می شود.

    مدیرکل صادرات اوراسیا همچنین از معاونت صنایع دستی برای حضور و شرکت پررنگ و فعال در نمایشگاه ارومچی دعوت کرد و گفت: پس از این نمایشگاه می توان در صورت تمایل ایران می توانیم یک نمایشگاه دائمی نیز برای صنایع دستی ایران اختصاص دهیم و همکاری بیشتری داشته باشیم.

    معاون صنایع دستی و هنرهای سنتی کشور در ارتباط با برگزاری نمایشگاه دائمی صنایع دستی در چین  گفت: اتفاق بسیار خوبی است و برای ایجاد نمایشگاه دائمی باید از نمایشگاه چین بازدید کرد و در صورت امکان و فراهم بودن شرایط، بسیار فرصت خوبی برای توسعه ارتباطات دو کشوراست.

    همچنین حریری رییس انجمن صادرکنندگان صنایع دستی نیز در پایان گفت :  بسیاری از تجار ما در زمینه فرش و شکلات از همین بازارارومچی وارد عرصه تجارت جهانی شده اند و با توجه به ظرفیت تجاری این نمایشگاه می تواند برای صنایع دستی ایران نیز بازار خوبی را فراهم آورد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت