رئیس اتاق اصناف اصفهان:

حضور در بازارهای بین‌المللی با هدف توسعه برند

عصر نمایشگاه- رئیس اتاق اصناف اصفهان گفت: هدف از حضور در نمایشگاه‌­های بین المللی مطرح کردن کالاهای ایرانی و توسعه برند محصولات تولیدی داخلی است و تولیدکنندگانی که رغبت داشته باشند می­‌توانند برای معرفی محصولات خود در این نمایشگاه‌­ها حضور یابند.

حضور در بازارهای بین‌المللی با هدف توسعه برند
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۵ تير ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از فارس، رسول جهانگیری امروز  در رابطه با قابلیت اصناف استان اصفهان اظهار کرد: برخلاف باور عمومی که اصناف را به دید واحدهای ارائه‌دهنده خدمات می­‌شناسند؛ در استان اصفهان اصناف تولیدی و خدمات فنی بر اصناف خدماتی صرف غالب است.

    وی افزود: در حال حاضر به منظور گسترش فعالیت اصناف، کمیسیون‌های مختلفی در اتاق اصناف گرد هم آمدند و برای ارتباط موثرتر تولید و خدمات با واحدهای بازرگانی در تلاش هستند و این امر در نهایت به توسعه بازارهای هدف داخلی و خارجی اصناف منجر خواهد شد.

    *درون نگری اصناف در گذشته

    رئیس اتاق اصناف مرکز استان اصفهان خاطر نشان کرد: در گذشته اصناف سیاست‌های تولیدی خود را بر روی نیازهای جغرافیایی خود متمرکز می‌­کردند و به نیازهای مکان‌های دیگر توجه نداشتند.

    جهانگیری در همین راستا بیان داشت: به طور مثال یک واحد صنفی تولیدکننده کفش، فقط به اندازه نیاز محل فعالیت خود کفش تولید می­‌کرده و برای فروش محصولات خود به جامعه هدف پیرامون محل کار، بسنده کرده است.

    وی ادامه داد: در این شرایط تولیدکننده با ورود رقبا و تولیدکنندگان خارجی توان ایستادگی در بازار را ندارد و همان جامعه هدف کوچک را نیز از دست خواهد داد و بازار جایگزینی برای ادامه فعالیت خود ندارد.

    *غفلت از جامعه مخاطب داخلی

    رئیس اتاق اصناف مرکز استان اصفهان تصریح کرد: در زمینه گردشگری اصفهان 75 میلیون جامعه مخاطب مسافر دارد که در صورت فراهم کردن زیرساخت‌های گردشگری و مسافرت آسان، می­‌توان شاهد حضور پررنگ‌تر مسافران داخلی و بهره‌مندی اصناف از این حضور بود.

    جهانگیری گفت: نگاهی که در حال حاضر به گردشگری اصفهان می­‌شود، رونق این صنعت بر اساس تعداد گردشگران خارجی سنجیده و تمرکز بر روی حضور گردشگران خارجی گذاشته شده است و از جمعیت 75 میلیونی مسافری که در داخل کشور حضور دارند غافل شده‌اند.

    وی در ادامه به وضعیت گردشگری شهر مشهد اشاره کرد و در همین رابطه اظهار داشت: مشهد معمولا با مشکل اشتغال کمتر مواجه است و بیکاری کمتری نسبت به سایر شهرها دارد و مهمترین دلیل آن نیز حفظ گردشگر داخلی بوده است.

    رئیس اتاق اصناف مرکز استان اصفهان متذکر شد: اصفهان جاذبه‌های گردشگری زیادی دارد و می‌­توان برنامه‌ریزی‌های لازم را برای حضور آسان و ارزان گردشگران داخلی فراهم کرد تا علاوه بر مناطق تاریخی، از جاذبه‌های گردشگری مثل کویر اصفهان و مناطق سردسیری که در فصل تابستان نیز پوشیده از برف هستند، بازدید به عمل آورند.

    *جای خالی بازاریابی محصولات

    جهانگیری در ادامه به نحوه بازاریابی فروشندگان چینی اشاره کرد و توضیح داد: تولیدکنندگان چینی در ابتدا نماینده‌ای به کشورهای هدف خود اعزام می­‌کنند و ذائقه مردم آن کشور را مورد بررسی قرار می­‌دهند و در مرحله بعد اقدام به تولید بر اساس آن ذائقه و سلیقه می­‌کنند که نتیجه این کار عرضه آسان و بی‌دغدغه محصول در بازار هدف است.

    وی تصریح کرد: در مورد محصول گز که شناخته شده است و کالای مختص اصفهان است، بازاریابی مناسب صورت نگرفته و به سفره­‌های پذیرایی همه مردم آورده نشده است و این محصول همچنان به عنوان سوغات اصفهان عرضه می­‌شود.

    رئیس اتاق اصناف مرکز استان اصفهان خاطر نشان کرد: تولیدکنندگان برای دست­یابی به بازار مطمئن و همیشگی باید به نیازها و ذائقه استان‌­های دیگر نیز توجه داشته باشند و فقط به خواسته­‌های مصرف­‌کنندگان استان بسنده نکنند.

    *نبود زیرساخت صادراتی فرصت حضور را از میان برد

    جهانگیری به بازار قطر اشاره کرد و گفت: زمانی که کشور قطر دچار مشکل شد، کشور ایران فضا را برای رفت و آمد در اختیار این کشور گذاشت و برخی تولیدات داخلی نیز برای تأمین بازارهای کشور قطر صادر شد اما به دلیل نداشتن زیرساخت‌های مناسب صادراتی فرصت ادامه حضور در بازارهای این کشور از میان رفت.

    رئیس اتاق اصناف مرکز استان اصفهان تأکید کرد: کالاهایی که در کشور تولید می­‌شود تنها پاسخگوی سلیقه و نیاز داخل است و در شرایطی که بازارهای خارجی دچار مشکل می­‌شوند، توانایی تأمین این بازارها را نخواهیم داشت.

    وی در همین راستا افزود: کشور ترکیه به دلیل داشتن زیرساخت‌های صادراتی مناسب، در شرایطی که کشور روسیه با مشکل روبرو شد در بازارهای این کشور حضور یافت و کالاهای استاندارد خود را به فروش رساند.

    جهانگیری اظهار کرد: اگر زیرساخت‌های صادراتی مهیا نشود و کالاهای داخلی بر اساس استانداردهای بین‌المللی تولید نشود، کشورهای دیگر که زیرساخت‌های صادراتی مناسب دارند در بازارهای مستعد حضور پیدا می­‌کنند و جای تولیدکنندگان داخلی را می­‌گیرند.

    *اصفهان قطب ریخته‌گران

    رئیس اتاق اصناف مرکز استان اصفهان به سابقه دیرینه اصفهان در صنعت ریخته‌گری اشاره کرد و بیان داشت: اصفهان روزی بیشترین تعداد ریخته‌گران را در کل کشور داشت اما بعد از اجرایی شدن بند 20 ماده 55 قانون که برخورد با مشاغل آلاینده و مزاحم بود و جانمایی نادرست برای انتقال این صنایع، عملأ منجر به نابودی فعالیت ریخته‌گران در استان شد.

    وی ادامه داد: نتیجه این اقدام ناصحیح، کاهش فعالیت ریخته گران از 800 واحد فعال به 80 واحد فعال بود و نیروی کار فعال این صنعت نیز بعد از بحران به وجود آمده، به سمت مشاغل کاذب و غیرتولیدی کشانده شدند.

    *حضور در بازارهای بین‌المللی با هدف توسعه برند

    جهانگیری تأکید کرد: به منظور معرفی کالاهای ایرانی باید اقدام به عرضه محصولات در کشورهای دیگر کرد و بر همین اساس کشورهای همسایه برای سرمایه‌گذاری و توسعه بازارهای داخلی مناسب هستند.

    رئیس اتاق اصناف مرکز استان اصفهان در پایان اظهار کرد: هدف از حضور در نمایشگاه­‌های بین‌المللی نیز مطرح کردن کالاهای ایرانی و توسعه برند محصولات تولیدی داخلی است و تولیدکنندگانی که رغبت داشته باشند می‌­توانند برای معرفی محصولات خود در این نمایشگاه­‌ها حضور یابند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت