برپایی نخستین نمایشگاه دائم صنایع دستی و هنرهای سنتی «اقوام ایرانی» در شرق استان تهران

عصر نمایشگاه- نخستین نمایشگاه دائم صنایع دستی و هنرهای سنتی «اقوام ایرانی» در شرق استان تهران برپا گردید، اما متأسفانه همچنان با عدم حمایت مسئولان نهادهای دولتی مواجه است.

برپایی نخستین نمایشگاه دائم صنایع دستی و هنرهای سنتی «اقوام ایرانی» در شرق استان تهران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل ازپایگاه خبری تارود ؛  حامد سهرابی، مسئول نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی «اقوام ایرانی» در شرق استان تهران با اشاره به برپایی نمایشگاه دائمی صنایع‌دستی اقوام ایرانی در شهرستان دماوند اظهار کرد: در حال حاضر با توجه به تصمیم‌گیری انجام‌شده، اقدام به راه‌اندازی چند غرفه صنایع‌دستی از سراسر ایران به‌ویژه محصولات مناطق محروم کردیم که شامل روستاهای استان‌هایی مانند فارس، بلوچستان و هرمزگان می‌باشد.
    وی افزود: هم‌اکنون در حال غرفه بندی و تکمیل نمایشگاه هستیم و با نصب سیاه‌چادر و کپر، در صددیم تا با ایجاد چای‌خانه و تهیه دم‌نوش، از بازدیدکنندگان پذیرایی نماییم.
    مسئول نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی «اقوام ایرانی» در شرق استان تهران در خصوص تهیه محصولات سنتی توضیح داد: ما به‌صورت حضوری در استان‌ها و روستاهای کشور از محصولات سنتی بازدید نموده و با توجه به مراحل تهیه و تولید، از عکس و پوسترهای آن‌ها نیز استفاده می‌کنیم.
    سهرابی ادامه داد: سعی ما بر معرفی روستاها و سایر محصولات آن‌هاست، به‌عنوان‌مثال شهر قند علاوه بر تولید حصیر و بافت و سفال‌های خاص، به شهر انبه و تولید ترشیجات نیز معروف است؛ به‌این‌ترتیب مقصود تنها فروش اجناس نیست.
    وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با توجه به نام‌گذاری مقام معظم رهبری مبنی بر اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال، تولیدکنندگان در این خصوص دلگرم شدند، حتی در خصوص محصولات صنایع‌دستی، می‌توان ادعا داشت که این صنعت به‌راحتی با صنعت نفت در داخل و خارج از کشور قابل‌رقابت است و باید بر آن تمرکز نمود.
    مسئول نمایشگاه صنایع‌دستی و هنرهای سنتی «اقوام ایرانی» در شرق استان تهران تأکید کرد: بسیاری از محصولات سنتی و صنایع‌دستی آنچنان باظرافت و زیبا تهیه‌شده‌اند و ازلحاظ اقتصادی مقرون‌به‌صرفه هستند که حتی هموطنان ما نیز باور ندارند که این جزو محصولات داخلی باشد؛ اما متأسفانه توجه و حمایت اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان بسیار ضعیف است.
    سهرابی تصریح کرد: باوجود نصب تابلو در خصوص برپایی این نمایشگاه و علی‌رغم دو درخواست در سال گذشته در این خصوص، متأسفانه مسئولان اداره صنایع‌دستی و گردشگری از این نمایشگاه بازدید نکرده‌اند و باوجود داشتن 700 مترمربع مجوز در این خصوص، از عدم‌حمایت این اداره گله‌مندیم.
    وی ضمن تشکر از همکاری رئیس سابق اداره میراث فرهنگی و گردشگری شهرستان‌های دماوند و پردیس خاطرنشان کرد: نمایشگاه محصولات سنتی و صنایع‌دستی «اقوام ایرانی» در شهرستان پردیس ابتدای منطقه صنعتی کمرد، به‌صورت دائمی فعالیت دارد و از حیث محصولات، در سطح استان و چه‌بسا در کشور نیز بی‌نظیراست.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت