بجای نوشدارو، نشتری بر زخم صنعت چاپ نباشید

عصر نمایشگاه- طبق قانون مطبوعات از آژانس خبری «چاپ و بسته بندی ایران» و همچنین، تمامی رسانه‌هایی که مطلبی با عنوان « چرا فاصله نمایشگاه دروپا و اینترپک۶۰ روز نیست؟!» را به نقل از سایت مذکور منتشرکرده‌اند می‌خواهیم ضمن آنکه نوشداروی صنعت چاپ و بسته بندی کشور باشند نه، نشتری بر زخم آن، جوابیه برگزارکننده نمایشگاه های pacprocess وIPAP را که با مشارکت drupa و interpack در ایران برگزارمی نماید را طبق قانون مطبوعات عینا و بدون دخل و تصرف در رسانه‌های خود منتشر کنند.

بجای نوشدارو، نشتری بر زخم صنعت چاپ نباشید
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از  روابط عمومی و اموربین الملل نمایشگاه شهرآفتاب، در پی انتشار اخباری نادرست در مورد نمایشگاه چاپ و بسته بندی شهرآفتاب، برگزار کننده این نمایشگاه  جوابیه ای صادر کرده است که در زیر می آید:

    طبق قانون مطبوعات از آژانس خبری «چاپ و بسته بندی ایران» و همچنین، تمامی رسانه‌هایی که مطلبی با عنوان « چرا فاصله نمایشگاه دروپا و اینترپک60 روز نیست؟!» را به نقل از سایت مذکور منتشرکرده‌اند می‌خواهیم ضمن آنکه نوشداروی صنعت چاپ و بسته بندی کشور باشند نه، نشتری بر زخم آن، جوابیه برگزارکننده نمایشگاه های pacprocess  وIPAP را که با مشارکت drupa و interpack در ایران برگزارمی نماید را  طبق قانون مطبوعات عینا و بدون دخل و تصرف در رسانه‌های خود منتشر کنند.

    باعث افتخار است رزومه‌ای مختصر از شرکت برساز رویداد پارس به عنوان یکی از برگزار کنندگان نمایشگاه های تخصصی در کشور را به اطلاع فعالین صنعت نمایشگاهی و صنعت چاپ و بسته بندی کشور برسانیم. رویکرد این شرکت در برگزاری نمایشگاه‌ها توسعه صادرات غیرنفتی، ورود فناوری و تکنولوژی های روز دنیا به ایران و ایجاد فضای مطمئن کسب و کار برای شرکت‌های داخلی و خارجی در داخل کشور می باشد.

    حوزه فعالیت های تخصصی این مجموعه در خصوص برگزاری نمایشگاه ها در صنعت غذا، صنعت کشاورزی و صنعت چاپ و بسته بندی در کشور می‌باشد و تاکنون در روال برگزاری نمایشگاه های تخصصی در جهت ارتقاء و معرفی صنایع کشور و توسعه صادرات با بزرگان این صنایع در دنیا همکاری های دو جانبه ای را به وجود آورده است. همچنین تا کنون مدیریت چندین هیات تجاری بلند پایه اروپایی از قبیل هیات تجاری کشاورزیWDMA، هیات تجاری swissrail و هیات های تجاری مرتبط با صنعت گردشگری و غیره را بر عهده داشته است. سایت رسمی این شرکت جهت اطلاع علاقه مندان www.eventsportal.ir  می باشد.

    در حوزه صنایع غذایی و کشاورزی با جامعه کشاورزی آلمان DLG برگزار کننده تخصصی نمایشگاه ها و سمینارها در سطح جهانی، شرکت IFWexpo برگزار کننده بیش از 40 نمایشگاه در سطح دنیا و مجموعه fairConsult به عنوان مشاور در برگزاری نمایشگاه هایی با کیفیت و با استاندارد بین المللی همکاری داریم. DLG برگزار کننده بزرگترین نمایشگاه صنایع و ماشین آلات غذایی Anuga FoodTec، بزرگترین نمایشگاه کشاورزی و ماشین آلات کشاورزی agritechnica و بزرگترین نمایشگاه دام و طیور EuroTier   و بزرگترین نمایشگاه روزهای مزرعه Field days در دنیا می باشد که ما به عنوان برگزار کننده با این مجموعه های تخصصی و مرجع در حال همکاری هستیم.

    ما درکنار این مجموعه ها و استفاده از توان فنی و تکنولوژیکی در جهت برگزاری نمایشگاه هایی با کیفیت  بهره می بریم تا برگزاری نمایشگاه ها در ایران را نزدیک و همگام با استاندارد های بین المللی کنیم. هر ساله جامعه کشاورزی آلمان در حاشیه نمایشگاه iFood اقدام به برگزاری دوره های تخصصی در حوزه صنعت غذا با اساتید برجسته اروپایی و با یارانه وزارت کشاورزی آلمان جهت آشنایی فعالین این صنعت با آخرین دستاوردها می نماید. از افتخارات ما است که برای اولین بار در ایران اقدام به ایجاد برند iFood به عنوان یکی از نمایشگاه های مطرح در صنایع غذایی که در سطح بین المللی نیز شناخته شده است، نمودیم و به صورت شبکه نمایشگاه های صنایع غذایی در سه شهر مشهد، تهران و شیراز و با هدف توسعه صادرات به کشور های منطقه این نمایشگاه را برگزار می کنیم.جهت اطلاع علاقه مندان اعلام می شود سایت رسمی این نمایشگاه www.ifoodexpo.com می باشد که اطلاعات لازم را در اختیار علاقمندان قرار می دهد.

    همچنین برای اولین بار نمایشگاه روزهای مزرعه ایران Iran Field days با حمایت وزارت جهاد کشاورزی و جامعه کشاورزی آلمان DLG و شرکت IFWexpo آلمان و شرکت برساز رویداد پارس به عنوان برگزار کننده در کرج در مساحتی بالغ بر 8 هکتار در اردیبهشت ماه سال جاری برگزار شد. سایت رسمی این نمایشگاه www.ifdi.ir می باشد و علاقه مندان جهت کسب اطلاعات می توانند به این سایت مراجه نمایند.

    در راستای برگزاری موفق نمایشگاه های چاپ و بسته بندی، جهت حمایت و مشارکت در این رویداد با بزرگترین های دنیا در فضای پسا برجام بیش از 20 ماه مذاکرات تخصصی و منسجم داشتیم که با هدف تبدیل ایران به مرجع صنعت چاپ و بسته بندی در منطقه منجر به مشارکت drupa  و  interpack شد. این یک سرمایه گذاری بلند مدت است که توسط نمایشگاه دوسلدورف آلمان در ایران برنامه ریزی شده است و یک فرصت ناب برای صنایع چاپ و بسته بندی در ایران محسوب می شود.

    در شهر تهران چند مرکز نمایشگاهی از جمله ” نمایشگاه بین المللی تهران”، ” نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب”، ” سالن نمایشگاهی بوستان گفتگو”، ” مصلای امام خمینی(ره) ” وجود دارد.  نمایشگاه دوسلدورف آلمان طی سه مرحله بازدید از پتانسیل های موجود، در نهایت با توجه به معیارهای مورد نظر خود که نیازهای مخاطبان را برآورده کند، مرکز بین المللی نمایشگاهی شهر آفتاب را برگزید.

    بر خود لازم می دانیم جهت اطلاعات بیشتر و شفافیت زمینه های فعالیت، به شرح نمایشگاه های  IPAP ، pacprocess و  iFood که به صورت همزمان در مهرماه برگزار می گردد، بپردازیم.

    دروپای آلمان در ایران این نمایشگاه را تحت برند IPAP و با همان زمینه فعالیت های که در نمایشگاه drupa وجود دارد، شامل صنعت چاپ، تولید بسته بندی ها، چاپ کاربردی، فناوری های آینده و چاپ صنعتی برگزار می‌کند.
    اینترپک آلمان در ایران این نمایشگاه را تحت برند بین المللی pacprocess و با همان زمینه فعالیت‌هایی که در interpack وجود دارد شامل تمامی چرخه بسته بندی و فرآوری محصولات برگزار می‌کند.
    نمایشگاه بین المللی iFood‌ تهران در زمینه صنایع غذایی، ماشین آلات و بسته بندی مواد غذایی می باشد.
    متخصصان و فعالان صنایع چاپ و بسته بندی و همچنین صنایع غذایی می دانند که این سه نمایشگاه چرخه تولید تا مصرف محصولات را پوشش می دهند و از هم افزایی ایجاد شده فرصت کسب و کار مناسبی را برای مشارکت کنندگان و بازدیدکنندگان ایجاد خواهد کرد. این همزمانی موجبات پیوستن زنجیره گسترده‌ای از تولیدکنندگان و دست اندرکاران صنایع غذایی به بازدید کنندگان و علاقمندان نمایشگاه چاپ و بسته بندی شده است که منجر به افزایش چشمگیر مشتریان بالقوه در نمایشگاه و بیشتر شدن دستاوردهای تجاری مشارکت کنندگان خواهد شد.

    رسالت هر رسانه ای در کشور انتشار اخبار درست، کارشناسی شده و موثق می باشد و بدور از هر گونه وابستگی در یک فضای آزاد اقدام به انتشار اخبار و رویدادهای محلی، کشوری، منطقه‌ای و جهانی بنماید. طبق قانون، مطبوعات و رسانه های مجازی، حق انتشار اخبار غیر موثق و یا شایعه و یا جهت دار را ندارند. در مرحله اول این آسیب جدی به افکار عمومی و فعالین متخصص در کشور را به همراه دارد و اخلاق و رسالت حرفه ای رسانه را زیر پا می گذارد و در مرحله دوم مسیر حرفه ای یک رسانه به بیراه خواهد رفت و در برابر مراجع قانونی باید پاسخگو باشد و قطعا افکار عمومی و متخصصان این صنعت نسبت به آن واکنش نشان خواهند داد.

    سوالی مهم که مطرح می شود این است که وقتی تلاش شده در جهت مشارکت سرمایه گذاری های خارجی اقدامات مثمر ثمری صورت بگیرد و صنایع، انجمن ها و اتحادیه های بین المللی و جهانی جهت سرمایه گذاری و حضور در ایران اعلام آمادگی کردند و همچنین وزارت محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی از همکاری ایران و آلمان در برگزاری این نمایشگاه اعلام حمایت نموده، چرا برخی اتحادیه های محترم ما در برابر این اتقاق واکنش منفی نشان داده و آنرا یک امر غیر تخصصی جلوه می دهند.

    البته ما همیشه تعاملات خوبی با اتحادیه های مرتبط با صنایع مختلف داشته ایم و در همین راستا اتحادیه چاپخانه داران تهران اولین اتحادیه بود که ما به طور رسمی با ایشان مکاتبه داشته و جلسه حضوری نیز برگزار کردیم. در ابتدا رییس محترم اتحادیه نسبت به این رویداد مهم ابراز خرسندی کردند و قرار بر این شد موضوع در هیات مدیره محترم آن اتحادیه مطرح شود و نسبت به همکاری در اطلاع رسانی اعلام نظر کنند.

    ما به عنوان برگزار کننده تخصصی در کشور در خصوص برگزاری نمایشگاه  IPAP و pacprocess نسبت به برگزاری جلسات حضوری با تمامی اتحادیه ها، انجمن ها، سازمان ها و نهاد های متولی صنعت چاپ و بسته بندی کشوراعلام آمادگی کرده ایم و همچنان آماده همکاری با آنها هستیم تا بتوانیم با مشورت و راهنمایی های این عزیزان نسبت به هر چه با شکوه تر برگزار شدن این نمایشگاه اقدامات لازم را انجام دهیم. چرا که معتقدیم نمایشگاه ها فرصتی مناسب برای کسب و کار و توسعه تجارت در گستره جهانی هستند و همه فعالان در راستای رسالت های تعریف شده خود به عنوان انجمن ها و اتحادیه باید نهایت همکاری را در خصوص برگزاری نمایشگاه ها داشته باشند.

    همانطور که همه علاقه مندان به صنعت چاپ و بسته بندی کشور می دانند نمایشگاه drupa هر چهار سال یکبار و نمایشگاه interpack هر سه سال یکبار برگزار می گردد و نمایشگاه های عضو اتحاد جهانی اینترپک و دروپا که نمایشگاه های بسیار شناخته شده ای هستند به صورت سالانه برگزار می گردند؛ همانند نمایشگاه All in Print و pacpro در چین، PACK PRINT INTERNATIONAL در تایلند، indoprint در اندونزی، printpack Alger در الجزایر، upakovka مسکو، swop شانگهای، fodpex دهلی نو، indopack جاکارتا، pacprocess دهلی نو، food processing نایروبی و process expo شیکاگو.

    اصولا طرح سوال ” چرا فاصله نمایشگاه دروپا و اینترپک 60 روز نیست ” یک سوال غیر منطقی است که بیشتر به دنبال اهداف غیر تخصصی است.

    نکته قابل توجه در خصوص زمان برگزاری نمایشگاه IPAP و papcprocess این است که تاریخ برگزاری این نمایشگاه در زمستان سال گذشته تعیین گردید که در آن زمان، تاریخ برگزاری نمایشگاه چاپ و بسته بندی تهران در دی ماه بوده است که این نمایشگاه در خرداد ماه با تغییر تاریخ به آذر ماه انتقال پیدا کرد. ما معتقدیم هر نمایشگاه رسالتی در جهت شکوفایی صنعت چاپ و بسته بندی و تسهیل روند کسب وکار دارد. نمایشگاه چاپ و بسته بندی تهران با بیش از 23 دوره برگزاری یک نمایشگاه شناخته شده برای همگان است و نمایشگاه دروپا و اینترپک برای اولین بار در کشور برگزار می‌گردد که روند برنامه ریزی برگزاری این نمایشگاه بیش از 20 ماه به طول انجامیده است.

    انحصار بی معناست

    ما در یک فضای کسب و کار باز درحال فعالیت هستیم و انحصار به معنی کلمه در اقتصاد امروزی جای ندارد. شرکت ها و فعالان صنعت چاپ و بسته بندی در یک فضای رقابتی سالم می توانند مسیر بازارهای هدف خود را انتخاب نمایند و نمایشگاه های مختلف انتخابی هستند که این عزیزان آزادانه و با دانش, علم و تحقیق اقدام به حضور در آنها می کنند.

    یک سایت در فضای مجازی که خود را یک رسانه خبری مرتبط با این صنعت معرفی می کند، با انتشار اخبار و اطلاعات نادرست و بدون سند و مدرک، رسالت و ماهیت رسانه ای خود را زیر پا گذاشته است. این شرکت به عنوان عضو کوچکی از صنعت نمایشگاهی کشور از مسوولان برگزار کننده نمایشگاه چاپ و بسته بندی تهران می‌خواهد درگیر موهومات این سایت نگردند، چرا که تخریب یک نمایشگاه که دارای مجوز رسمی از سازمان توسعه تجارت ایران می باشد توهین به مسوولان کشور و دست اندارکارن صنعت نمایشگاهی است.

    منبع نامشخص و هدف گیری مغرضانه

    هر کارشناس و مسئولی که محتوای خبر منتشر شده را مطالعه کند در همان نگاه اول از تیتر تا انتهای خبر پی به مغرضانه و غیر کارشناسی بودن آن می‌برد. از آنجایی که مشخص نیست این محتوای غیر کارشناسی به نقل از کدام فعال نمایشگاهی نقل شده است، لذا مدیر مسوول این سایت مسوول و پاسخگوی این مطالب خواهد بود.

    چرا که فرق بین صنایع غذایی و نوشابه، شکلات، بستنی، ادامس، لبنیات و … را که در محتوای خبر آورده اند را نمی‌دانند و سعی در گمراه کردن اذهان جامعه متخصصین کشور را دارند. این توهین به فعالان و تولید کنندگان صنعت غذا در کشور می باشد و اصلا در خصوص زنجیره تولیدات محصولات غذایی ظاهرا هیچگونه اطلاعی ندارند و تنها برداشتی که می توان از محتواهای منتشر شده در خصوص نمایشگاه IPAP‌ و pacprocess  تهران داشت، تخریب و ارائه مطالب غیر واقعی و فانتزی است.

    لازم به ذکر می دانم که اتهامات و دروغ پردازی های مطرح شده از طرف این سایت مخصوصا در ارتباط با شهرداری مشهد و تهران قابل پیگیری در مراجع ذیصلاح قضایی است. نشر آگاهانه اطلاعات خلاف واقع و نادرست در جهت بهره برداری های شخصی و غیره مسوولیت حقوقی دارد و قابل بازخواست و رسیدگی در مراجع ذیصلاح است و پیگرد قانونی دارد.در انتها چند سوال مطرح می شود که افکار عمومی و رسانه‌های  تخصصی می‌توانند پاسخ آنها را از متخصصان بپرسند.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت