درهای نمایشگاه الکامپ به روی علاقمندان گشوده شد

عصر نمایشگاه- بیست و سومین نمایشگاه الکامپ کار خود را از امروز آغاز کرد؛ نمایشگاهی که بزرگترین رویداد تجاری در عرصه تولید و عرضه محصولات و خدمات صنایع الکترونیک و کامپیوتر کشور به شمار می‌رود و بیش از بیست سال است که با حضور دست اندرکاران این حوزه و مخاطبان آنها در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌گردد.

درهای نمایشگاه الکامپ به روی علاقمندان گشوده شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۰ تير ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاه» به نقل از  ایسنا، آخرین دستاوردهای صنعت الکترونیک و رایانه، اعم از سخت افزار و نرم افزار هر سال در نمایشگاه الکامپ برای علاقمندان به نمایش در می‌آید. نمایشگاهی که هر سال برگزاری آن با برخی انتقادات و البته امیدواری‌هایی نسبت به بهبود روند برگزاری‌اش نسبت به سالهای گذشته همراه می‌شود. سال گذشته الکامپ 22 از تاریخ 25 تا 28 آذرماه در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی برگزار شد اما یکی از خواسته‌های سازمان نظام صنفی رایانه‌ای از زمانی که مسوولیت برگزاری الکامپ را بر عهده گرفت، تغییر زمان برگزاری این نمایشگاه از پاییز به تابستان به دلیل مشکلات مربوط به کمبود فضا و ترافیک موجود بود که این اتفاق در الکامپ 23 امسال رخ داد و بدین ترتیب این نمایشگاه از 30 تیر تا 2 مرداد برگزار می‌شود.

    همان‌طور که ناصرعلی سعادت - رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای - اظهار کرده است، نمایشگاه الکامپ فرصتی برای حل مشکلات صنعت و ایجاد فضای توسعه اقتصادی  است. به همین دلیل در تکمیل زنجیره کارآفرینی که در سال­های گذشته با حمایت از استارتاپ­ها آغاز شد، امسال سالن اشتغال راه‌اندازی می‌شود. افتتاح فاز سوم شبکه ملی اطلاعات که از مهمترین دستاوردهای دولت یازدهم است نیز در الکامپ امسال اتفاق خواهد افتاد و این پروژه در روز یکشنبه (1 مرداد) به طور رسمی افتتاح خواهد شد.

    راه‌اندازی سالن اشتغال (HR Market) برای نخستین بار در الکامپ 23، حضور بازی‌سازها برای دومین بار و استارت‌آپ‌ها برای سومین بار از دستاوردهای سازمان نظام صنفی رایانه‌ای به عنوان متولی برگزاری الکامپ اعلام شده است.

    در الکامپ 22، استارت‌آپ‌هایICT برای دومین سال پیاپی حضور داشتند. تعداد این شرکت‌های نوپا که در اولین حضور خود در الکامپ بیست‌ویکم، 80 شرکت بودند، به 250 مورد رسید و مقرر شد طرح‌های برتر در پایان نمایشگاه و پس از ارزیابی داوران به نمایشگاه سبیت آلمان اعزام ‌شوند اما در این دوره و بنا بر اعلام مسوولان، توجه ویژه‌ای به استارت‌آپ‌ها در نمایشگاه شده است. حدود 700 استارت‌آپ اقدام به ثبت‌نام کرده و حدود 4000 متر از کل نمایشگاه امسال در سالن 8 و 9 به آنها اختصاص یافته است.

    در نمایشگاه سال گذشته در بخش خارجی و بین‌الملل سه پاویون از کشورهای چین، تایوان، کره حضور یافتند. یک هیات 60 نفره از مالزی نیز از الکامپ بازدید کرد. همچنین بنا بر اعلام، سبیت آلمان که از مهم‌ترین نمایشگاه‌های IT دنیاست، با الکامپ همکاری‌ رسمی داشت. این روند طبق آنچه اعلام شده، برای الکامپ 23 نیز برقرار است و قرار شده بیش از 20 کشور خارج از کشورهای چین، ژاپن، دانمارک، آمریکا و روسیه حضور یابند و چند کشور نیز خود به صورت رسمی در این نمایشگاه حاضر شوند. همچنین توسط سازمان نصر، با برخی کشورهای اروپایی از جمله آلمان برای جذب سرمایه خارجی به منظور رونق تولیدات شرکت‌های داخلی رایزنی‌هایی شده است.

    مجموع شرکت‌های حضوریافته در الکامپ 22، با حضور استارت‌آپ‌ها، شرکت‌های بازی‌سازی، پایون استان‌ها و سایر شرکت‌های داخلی و خارجی به بیش از 600 شرکت رسید. حضور شرکت‌های تولیدکننده بازی‌های رایانه‌ای تحت عنوان الکام‌گیمز برای نخستین بار در الکامپ 22 انجام شد و امسال نیز این بخش دومین تجربه خود را خواهد داشت و همچنین بخش مسابقات بازی‌های رایانه‌ای در سطح ملی به آن افزوده خواهد شد. 

    طبق توضیحات رییس سازمان نظام صنفی رایانه‌ای درباره وضعیت پیش ثبت‌نام‌ها، بیش از 611 مجموعه در مرحله پیش ثبت‌نام الکامپ بیست و سوم تقاضای خود را اعلام کردند که در مجموع با احتساب فضاهای داخلی و بیرونی 63 هزار متر به ثبت رسیده است که از این مقدار 58 هزار متر ریالی است و پنج هزار و 300 متر تقاضای ارزی داده شده علاوه برآن 8 هزار متر فضای بیرونی پیش ثبت‌نام شده است.

    اما ادغام دو نمایشگاه الکامپ و تلکام نیز از مسائلی که هر ساله در زمان برگزاری این نمایشگاه‌ها مطرح می‌شود. طبق برخی اظهارات گفته می‌شود با توجه به محتوای تقریبا مشترک هر دو نمایشگاه و جلسه‌ای که مسئولان وزارت IC، صنعت و معدن و سازمان نظام صنفی برگزار شده، شاید این اتفاق دوباره در سال 97 رخ دهد و هر دو نمایشگاه به صورتی یکپارچه در کنار هم قرار گیرند.

    بیست‌وسومین دوره نمایشگاه بین‌المللی الکترونیک، رایانه و تجارت الکترونیک(الکامپ)، امسال از تاریخ 30 تیر تا دوم مرداد در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی پذیرای علاقمندان به حوزه فناوری اطلاعات است.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت