خودرو سازان با این برندها در نمایشگاه بین المللی شیراز حاضر شدند

عصر نمایشگاه- سال‌های گذشته زمانی که نمایشگاه خودرو برپا می‌شد چندین خودرو آن هم از نوع تکراری به نمایش گذاشته می‌شد و مردم همان خودروهایی را که در خیابان‌ها می‌دیدند در نمایشگاه خودرو هم می‌توانستند ببینند. اما بعد از برجام و جدی گرفتن صنعت خودرو، نمایشگاه‌ها هم تغییرات قابل توجهی پیدا کرد. تا روز گذشته شانزدهمین نمایشگاه خودرو در شیراز برپا بود. نمایشگاهی که شاید برپا‌کنندگانش هم پیش‌بینی نمی‌کردند که با استقبال پرشور مردم روبه‌رو شود.

خودرو سازان با این برندها در نمایشگاه بین المللی شیراز حاضر شدند
نسخه قابل چاپ
شنبه ۳۱ تير ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از  «ایران»، در این نمایشگاه انواع خودروهای داخلی، مونتاژ و وارداتی به چشم می‌خورد. تمام شرکت‌ها دست پر به نمایشگاه آمده بودند تا بتوانند سهم بیشتری از بازار عاید خود کنند. از خودروهای داخلی گرفته تا چینی، کره‌ای و اروپایی در این نمایشگاه عرضه شده بود که البته چینی‌ها مانند سال‌های گذشته سهم بیشتری داشتند.تنوع خودروهای اروپایی از دیگر نقاط قوت این نمایشگاه بود.حتی چند برند برای نخستین بار از محصولات خود رونمایی کردند.
    یکی از نکاتی که جلب توجه می‌کرد استقبال مردم از خودروهای خارجی بود؛ خودروهایی که قرار است واردات آن به کشور افزایش پیدا کند. مدیران فروش این شرکت‌ها می‌گفتند می‌خواهیم خودروهای اروپایی را وارد ایران کنیم تا شرکت‌های کره‌ای نتوانند بازار ایران را از آن خود کنند. در این میان ایران خودرو و سایپا هم محصولات جدید خود را به نمایش گذاشته بودند. سایپایی‌ها، کوئیک و ساینا را به رخ می‌کشیدند و ایران خودرویی‌ها هم با خودرو پژو 2008 و 508 دنبال مشتریان جدید بودند.
    فروش حواله 2008 با 3میلیون و 500 هزار تومان سود
    در این نمایشگاه، ایران خودرو به صورت مستقیم حضور نداشت اما نمایندگی‌های آن توانسته بودند جای خالی شرکت اصلی را پر کنند. در بین خودروهای جدید این شرکت مردم به پژو 508 که هنوز تولید داخلی آن شروع نشده بود رغبت نشان می‌دادند. این خودرو وارداتی با قیمتی در حدود 179 میلیون تومان به فروش می‌رسید. فروش حواله پژو 2008 هم از دیگر نکاتی بود که ذهن خریداران را درگیر کرده بود. حواله این خودرو 3 میلیون و 500 هزار تومان گرانتر(63 میلیون و 500هزار تومان) توسط نمایندگی‌های مجاز به فروش می‌رسید. یکی از نمایندگی‌ها گفت: فروش حواله هیچ مشکلی ندارد و براحتی می‌توان انتقال سند انجام داد. البته این نوع از فروش سند را دست دوم می‌کند.
    صف طولانی برای خودروهای وارداتی
    در این دوره از نمایشگاه خودرو شیراز، حدود 55 شرکت خودروساز داخلی و خارجی برای معرفی و عرضه محصولات جدید خود پا به شیراز گذاشته بودند. یکی از بازدیدکنندگانی که در صف دیدن خودروهای خارجی بود، گفت: پولمان به حد خریدن پراید هم نمی‌رسد ولی دلم می‌خواهد برای یکبار هم که شده پشت فرمان این ماشین‌های خارجی بنشینم. البته برخی بازدیدکنندگان به نحوه برگزاری نمایشگاه و حضور پررنگ چینی‌ها هم انتقاد داشتند و گفتند: وقتی می‌گویند نمایشگاه بین‌المللی باید تعداد شرکت‌کنندگان خارجی بیشتر از این حرف‌ها باشد اما عملاً ما فقط چینی‌ها و تعدادی از شرکای خارجی خودروسازان داخلی را می‌بینم. لااقل اسم نمایشگاه را بین‌المللی نگذارند. به هر ترتیب بازار غرفه‌های خودروهای خارجی داغ تر از داخلی‌ها بود به نحوی که مردم ساعت‌ها به خودشان زحمت می‌دادند تا محصولات رنگارنگ و گران قیمت خارجی  را که بعضی فرانسوی، ژاپنی و چینی بودند، ببینند. جالب اینکه در ماشین‌های خارجی برای مردم باز بود و همه می‌توانستند از فضای داخلی آن استفاده کنند، اما اکثرشرکت‌های داخلی در خودروهای خود را قفل کرده بودند.
    جایگزین‌های پراید مشخص شد
    در حاشیه این نمایشگاه رضا تقی‌زاده، معاون بازاریابی و فروش سایپا به تازه واردهای سایپا اشاره کرد و گفت: پیش فروش خودروهای کوئیک و ساینای اتومات از مردادماه آغاز می‌شود و تحویل آنها آبان ماه خواهد بود. لذا هدف ما این است که از امسال خودروهای یاد شده و تیبا را جایگزین پراید کنیم. وی با بیان اینکه قیمت کوئیک هنوز نهایی نشده است و نمی‌توان به صورت قطعی رقمی را اعلام کرد، افزود: با گرفتن مجوزهای تولید تصور می‌کنم محدوده قیمتی این خودرو بین 33 تا 40 میلیون تومان باشد.البته سعی ما این است که با افزایش بهره‌وری قیمت این خودرو را کاهش دهیم.
    پراید زیان ده است
    وی در پاسخ به این سؤال که چرا هنوز تغییراتی در تعداد ستاره‌های ساینا و تیبا به‌عنوان جایگزین‌های پراید انجام نشده و آیا مگر می‌شود تک ستاره‌ها جایگزین پراید شوند، گفت: در حال حاضر سهم پراید از سبد محصولات سایپا از 68 درصد در سه سال پیش به 25.8 درصد کاهش یافته است، البته خودرویی  را که از نظر کیفی دارای چند ستاره باشد نمی‌توانیم جایگزین پراید کنیم، زیرا قیمت آن بالاتر از 60 میلیون تومان خواهد شد. در هیچ جای دنیا نیز خودرو پنج ستاره را با قیمت پنج هزار دلار عرضه نمی‌کنند، ضمن آنکه خودروهای تک ستاره تمام استانداردها را پاس کرده‌اند. وی اضافه کرد: استراتژی ما کاهش تدریجی تولید پراید است، زیرا تولید پراید با قیمت‌های فعلی زیان ده است و به همین دلیل به‌دنبال تولید محصولی هستیم که رضایت بیشتری را جلب کرده و همچنین همراه با سودآوری باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت