نمایشگاه دستاوردهای آموزشی و کارگاه های گذر مهارت در نهبندان افتتاح شد

عصر نمایشگاه- همزمان با هفته ملی مهارت، نمایشگاه دستاوردهای آموزشی و کارگاه های گذر مهارت با حضور مسئولان در نهبندان گشایش یافت.

نمایشگاه دستاوردهای آموزشی و کارگاه های گذر مهارت در نهبندان افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از  خبرگزاری شبستان ، رئیس مرکز آموزش فنی وحرفه ای نهبندان در این مراسم با اشاره به منویات مقام معظم رهبری مبنی بر سال اقتصاد مقاومتی تولید و اشتغال اظهار داشت: بهره مندی از نیروی انسانی برای تحقق اقتصاد مقاومتی و توسعه اقتصادی تنها با برخورداری جوانان از دانش و مهارت و ایجاد زمینه های اشتغال امکان پذیر است.

    مرتضی مالدارتنها یکی از دغدغه‌های دولت را بحث ایجاد اشتغال و حمایت از تولید ملی و سرمایه‌های ایرانی دانست و افزود: ارائه آموزش های مهارتی متناسب با نیاز بازار کار که به اشتغال منتهی شود جزو برنامه‌ هایی است که بر عهده ما گذاشته شده است.

    وی هدف از برگزاری نمایشگاه ها و گذرهای مهارتی را، معرفی مشاغل در زمینه های مختلف عنوان کرد و گفت: مردم به خصوص نوجوانان و جوانان با شرکت در این گذرها، به کسب مهارت علاقمند خواهند شد و این علاقمندی منجر به ترغیب آنان به شناسایی مشاغل مختلف و کسب مهارت آموزی خواهد شد.

    وی افزود: بسیاری از جوانان علاقه مند به مهارت آموزی هستند و برخی افراد از رشته ها و شرایط برگزاری کارگاه های آموزش مهارت اطلاع کافی ندارند از این رو نمایشگاه دستاوردهای آموزشی و کارگاههای گذر مهارت و همچنین راه اندازی پایگاه مشاوره شغلی و مهارت آموزی رایگان که در محل نمایشگاه به منظور تسهیل حضور شهروندان در فضاهای آموزش شغلی، معرفی دستاوردهای کارآموزان، توسعه و ترویج فرهنگ کار و مهارت آموزی دایر می‌شود؛علاوه بر معرفی توانمندی‌های مجموعه آموزش فنی و حرفه ای، زمینه آشنایی بیش از پیش با فرهنگ کار و مهارت آموزی و ایجاد اشتغال مولد و پایدار در رشته های مختلف مهارتی و حرفه ای از طریق برپایی کارگاه های آموزشی را فراهم می کند.

    مالدارتنها افزود: 12 رشته آموزشی و بالغ بر 25 حرفه مهارتی، دستاوردهای آنها در این نمایشگاه در معرض دید و معرفی علاقمندان قرارگرفته که می توان به رشته هایی نظیر صنایع دستی، بافت، چوب، چرم، شیشه، هنرهای تزئینی، هنرهای تجسمی، صنایع پوشاک اشاره کرد.

    مالدارتنها با بیان اینکه ای نمایشگاه از 31 تیر ماه لغایت 5 مرداد ماه همه روزه در نوبت صبح و عصر پذیرای علاقمندان است، اظهار امیدواری کرد بتوانیم ضمن جلب حمایت مسئولین و مردم، با اجرای این برنامه ها در مسیر توسعه فرهنگ مهارت آموزی، نهادینه شدن آموزش های فنی و حرفه ای در سبد خانواده ها و به نمایش گذاشتن اهمیت و نقش آموزش های مهارتی در اشتغال جوانان منطقه، گام برداریم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت