حضور ۲۰ تولیدکننده ایرانی کفش در نمایشگاه مسکو

عصر نمایشگاه- رئیس اتحادیه کفش دست‌دوز استان تهران از حضور ۲۰ تولیدکننده ایرانی کفش در نمایشگاه مسکو خبر داد و گفت: حمایت از تولید ملی و بازاریابی جهانی انجام می‌شود.

حضور ۲۰ تولیدکننده ایرانی کفش در نمایشگاه مسکو
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۲:۰۰

     به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از خبرگزاری فارس ؛ رسول شجری ، درباره وضع بازار کفش اظهار کرد: با وجود مشکلاتی که در حوزه تولید کفش دست‌دوز وجود دارد، اقداماتی در راستای اقتصاد مقاومتی انجام داده‌ایم.

    وی با بیان اینکه نمایشگاه‌هایی را در راستای تحقق‌بخشی به سیاست ارزشمند اقتصاد مقاومتی مورد تأکید مقام معظم رهبری با نام «ام‌پکس» برپا کردیم، افزود: تلاش می‌شود تا دریچه‌ای برای فرهنگ‌سازی خرید کالای ایرانی به‌ویژه کفش ایرانی گشوده شود.

    رئیس اتحادیه کفش دست‌دوز استان تهران ادامه داد: تولیدکنندگان کفش از سراسر ایران در نمایشگاه ام‌پکس مختص به کفش ایرانی حضور دارند و تولیدات خود را به مردم عرضه می‌کنند و در معرض دید خریداران قرار می‌دهند و خروجی مثبت آن، حضور تولیدکنندگان ایرانی در نمایشگاه‌های بین‌المللی است.

    شجری با تأکید بر اینکه نمایشگاه (mos shoes) مسکو هر ساله برگزار می‌شود، تصریح کرد: 20 تولیدکننده ایرانی در این نمایشگاه بین‌المللی در راستای حمایت از تولید ملی، کفش ایرانی را در معرض دید شرکت‌ها و بازدیدکنندگان این نمایشگاه بین‌المللی قرار می‌دهد.

    وی با اشاره به اینکه نمایشگاه (mos shoes) مسکو امسال ویترین معرفی کفش ایرانی به جهان است، اضافه کرد: هدف از این حضور، حمایت از تولید ملی و بازاریابی جهانی برای کفش باکیفیت ایرانی است و تولیدکنندگان ما بخشی از این نمایشگاه را به کفش ایرانی اختصاص داده‌اند.

    رئیس اتحادیه کفش دست‌دوز استان تهران با بیان اینکه متأسفانه برخی افراد داخل کشور با رفتارهایی مانند واردات کالاهای دارای مشابه تولید داخل به‌ویژه در حوزه کفش آسیب‌های جدی به تولید ملی وارد کرده‌اند، افزود: این رفتارها بازار کفش ملی را در داخل تخریب کرده است.

    شجری با تأکید بر اینکه بیش از 100 کارگر در کارخانه‌های تولیدی کفش فعال بودند، تصریح کرد: از اواخر سال 95 تاکنون تعداد این کارگران بسیار کاهش یافته و حجم بالایی از آن‌ها بیکار شده‌اند و این به معضلی بزرگ تبدیل شده است.

    وی با اشاره به واردات رویه و زیره کفش در قالب واردات مواد اولیه، از مدل جدید قاچاق کفش به داخل کشور خبر داد و اضافه کرد: برخی اجزای کفش را به شکل جداگانه وارد می‌کنند و هزینه آن کمتر از واردات کفش است.

    رئیس اتحادیه کفش دست‌دوز استان تهران ادامه داد: به‌ جای اینکه یک کارخانه در این راستا فعال باشد و نیروهای زیادی مشغول به کار باشند، این افراد با چنین مدل قاچاقی، نیاز به 100 نفر کارگر را به دو یا سه نفر کاهش می‌دهند و این امر کارگران زیادی را در صنعت کفش بیکار کرده است.

    شجری با بیان اینکه نامه‌های متعددی به وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان مبارزه با قاچاق کالا زده‌ایم که در برخورد با این مدل جدید قاچاق می‌توانیم به آن‌ها کمک کنیم، افزود: منتظر جواب سازمان‌های مذکور هستیم.

    وی با تأکید بر اینکه مسؤولان وزارتخانه‌های مذکور و گمرک فکری برای جلوگیری از این جریان تخریبی در تولید ملی کنند، اضافه کرد: برخورد جدی با این شکل قاچاق کفش باید صورت گیرد.

    رئیس اتحادیه کفاشان دست‌دوز استان تهران با تأکید بر اینکه دولت دوازدهم باید واردات را ساماندهی کند، اضافه کرد: دولت باید اجازه ورود کالاهایی را به داخل کشور بدهد که مشابه آن در داخل تولید نمی‌شود.

    شجری با اشاره به اینکه ساماندهی واردات کالا و برخورد جدی با قاچاق کالا مقدمه رونق تولید ملی است، اظهار کرد: دولت دوازدهم، تیم اقتصادی، صنعتی و بازرگانی باید در این راستا گام‌های جدی برداشته و از تولیدکننده داخلی حمایت کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت