سومین جشنواره اقوام و فرهنگ ایرانی در زنجان آغاز شد

عصر نمایشگاه- سومین جشنواره اقوام و فرهنگ ایرانی شب گذشته(یکم مرداد) با حضور جمعی از مسوولان در نمایشگاه بین المللی کاسپین زنجان با برپایی ۴۰ غرفه کار خود را آغاز کرد.

سومین جشنواره اقوام و فرهنگ ایرانی در زنجان آغاز شد
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۰۲:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از  خبرگزاری شبستان ، شهردار زنجان در این مراسم اظهار کرد: سومین جشنواره اقوام و فرهنگ ایرانی با حضور 15 استان و برپایی 40 غرفه صنایع دستی در نمایشگاه بین المللی کاسپین زنجان برگزار می شود.

    حبیب یگانه با بیان اینکه استان زنجان در مسیر گردشگری قرار دارد، گفت: می توان از این ظرفیت برای جذب توریست به استان استفاده کرد.

    این مقام مسوول به آثار تاریخی استان همچون غار کتله خور، مردان نمکی و گنبد سلطانیه هم اشاره کرد و یادآور شد: مردم زنجان میزبان مهربانی برای مسافران و گردشگران هستند از اینرو شعار«زنجان، میزبان مهربان» برای این شهر انتخاب شده است.

    شهردار زنجان با یادآوری اینکهبرگزاری چنین جشنواره هایی بهانه خوبی برای حضور گردشگران در استان است، تصریح کرد: جشنواره غذای اکو و جشنواره آش به عنوان برندهای این شهر معرفی شده اند.

    شهردار زنجان برای احیاء آداب و رسوم قدیمی این شهر تاکید کرد و گفت: می توان از صنعت گردشگری برای توسعه این استان استفاده کرد.

    در ادامه معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری زنجان هم در سخنانی به جشنواره اقوام و فرهنگ ایرانی در زنجان اشاره کرد و گفت: این جشنواره زمینه آشنایی مردم با آداب و سنن مردم استان های همجوار را فراهم می کند.

    سعید صفوی به حضور نمایندگی 15 استان در این جشنواره اشاره کرد و گفت: به همین منظور 40 غرفه در محل نمایشگاه بین اللملی کاسپین دایر شده است تا صنایع دستی و سوغات این استان ها در معرض دید عموم قرار گیرد.

    به گفته وی، در این جشنواره گروه های آیینی مردان شیخ جام از تربت جام و گروه داقلار از تبریز و گروه هنری شاهو از کردستان هنرنمایی خواهند کرد.

    این مقام مسوول به حضور گروه بازی های بومی و محلی زنجان در این جشنواره اشاره کرد و گفت: در این جشنواره استان های اردبیل، البرز، آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اصفهان، تهران، قزوین، کردستان، بوشهر، قم، مازندران، هرمزگان، گیلان، همدان و زنجان حضور دارند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت