برپایی اولین نمایشگاه فروش آثار نقاشی در تبریز

عصر نمایشگاه- مدیر برنامه‌ی اولین نمایشگاه آرت اکسپوی تبریز از برپایی این نمایشگاه خبر داد و گفت: این نمایشگاه در شهریورماه سال جاری در محل لاله پارک تبریز برپا می‌شود.

برپایی اولین نمایشگاه فروش آثار نقاشی در تبریز
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۳:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از ایسنا ،مجید فتحی ، در این خصوص اظهار کرد: این نمایشگاه بین روزهای 17 تا 24 شهریور به همراه کارگاه‌های آموزشی با حضور استاد آیدین آغداشلو و… برگزار می‌شود و حدود 60 الی 70 اثر از 30 هنرمند در این نمایشگاه فروش آثار نقاشی – آرت اکسپوی حضور خواهد داشت.
    وی با تاکید بر پیشینه‌ی شهر تبریز در هنر نقاشی، اضافه کرد: برای اولین‌بار از دوره ایلخانیان، نقاشی ایرانی به شکل اصولی و با ویژگی‌های منحصر به‌فرد تحت عنوان «مکتب تبریز» مسیر متفاوتی را شروع کرد و در دوره صفویه، این هنر تحت عنوان «مکتب تبریز دوم» به اوج خود رسید.
    وی با تاکید بر اینکه، علی‌رغم وجود هنرستان و دانشگاه‌های متعدد نقاشی در تبریز، هنر نقاشی در تبریز مهجور مانده است، بیان کرد: نقاشان تبریزی یا مهاجرت کرده‌اند و یا آن‌گونه که در شأن یک هنرمند است، زندگی نمی‌کنند؛ بخش عمده‌ای از آثارشان توسط افراد و دلالان خریداری شده و خارج از این شهر با قیمت‌های بالا به فروش می‌رسد.
    وی دلیل این وضعیت را در نبود ساز و کار مناسب و عدم آشنایی و فرهنگ‌سازی مناسب دانست و افزود: این موارد باعث شده تا هنرمندان تبریزی علی‌رغم اینکه در جهان افرادی شناخته شده هستند و آثارشان در موزه‌های متعدد به نمایش گذاشته می‌شود اما در شهر خود گمنام بمانند.
    فتحی با اشاره به اهمیت برپایی آرت اکسپوی تبریز، تشریح کرد: آرت اکسپوی تبریز شرایطی را فراهم می‌کند که هنرمندان نقاش بتوانند کار خود را در معرض فروش علاقه‌مندان قرار دهند و با رفع بخشی از مشکلات اقتصادی، بتوانند آثار هنری جدیدی را خلق کنند.
    وی با تاکید بر اینکه، حراجی‌ها عموما در شاخه‌های مختلف و بدون محدودیت خاصی برگزار می‌شوند، تاکید کرد: اولین دوره‌ی این آرت اکسپو مختص هنر نقاشی است و اداره‌‌کل هنرهای تجسمی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در راستای حمایت از هنرمندان و اقتصاد پویا هنر از این طرح حمایت می‌کند.
    مدیر برنامه‌ی اولین آرت اکسپوی تبریز یادآور شد: آرت اکسپوی تبریز با نظارت اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار می‌شود و با شهرداری تبریز نیز در راستای حمایت از تبلیغات محیطی در سطح شهر و حمایت‌های مادی و معنوی در حال گفت‌وگو هستیم.
    وی تاکید کرد: با توجه به اینکه این نمایشگاه برای اولین بار در تبریز برپا می‌شود از این رو با ایجاد محدودیت‌هایی همچون شرایط سنی خاص، تلاش کرده‌ایم که آثار پخته و ارزشمندی در نمایشگاه ارائه شود.
    وی با اشاره به حضور تیم کارشناسی آثار در این نمایشگاه حضور خواهد داشت، گفت: حضور تیم کارشناسی به خریداران اطمینان می‌دهد که آثار خریداری شده وجاهت لازم را داشته و ارزش ریالی آن معقول است.
    فتحی با تاکید بر اینکه در دوره‌های آتی آثار هنرمندان دیگر رشته‌ها نیز به نمایش گذاشته می‌شود، یادآور شد: هنرهای مجسمه‌سازی، عکس، سفال، حتی آثار تاریخی و عتیقه را نیز در دوره‌های بعدی در برنامه داریم، در این دوره فقط آثار نقشی هنرمندانی که در قید حیات هستند عرضه می‌شود.
    وی با اشاره به موقعیت ویژه‌ی تبریز 2018، خاطرنشان کرد: شهر تبریز قابلیت آن را دارد که به یک بازار خوب منطقه‌ای و حتی جهانی در این زمینه تبدیل شود و میزبانی تبریز 2018 نیز می‌تواند زمینه‌ی مناسبی را برای این کار فراهم کند .
    گفتنی است، اولین نمایشگاه فروش آثار نقاشی-آرت اکسپوی تبریز توسط موسسه فرهنگی شمس تبریزی به مدیرعاملی آقای محمد محمودی برگزار می‌شود، فرید اسلامی در این نمایشگاه به عنوان مشاور هنری، ناصر دوست به عنوان مدیر روابط عمومی، ناصر بهنام و بهزاد بایبوردی مشاوران حقوقی، بابک مینقی به عنوان مشاور اقتصادی و بازاریابی، وحید بابایی مشاور رسانه‌ای و رضا داداش‌زاده و سید مطهر اطهری نیز از دیگر دست‌اندرکاران این نمایشگاه خواهند بودند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت