در نشست هیأت مدیره بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) ؛

تصویب شدن برگزاری نمایشگاه «کاروان آفتاب» در مشهد

عصر نمایشگاه- نشست هیأت مدیره بنیاد بین‌المللی امام رضا(ع) برگزار و طی آن برپایی نمایشگاه «کاروان آفتاب» در دهه کرامت تصویب شد.

تصویب شدن برگزاری نمایشگاه «کاروان آفتاب» در مشهد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ،نشست هیأت مدیره بنیاد بین المللی امام رضا(ع) با حضور علی‌اصغر کاراندیش مروستی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اعضای این هیات مدیره در مشهد برگزار شد.

    کاراندیش در این نشست گفت: خوشبختانه بنیاد بین المللی امام رضا(ع)، توانسته است مشارکت سایر نهادها و دستگاهها در داخل و خارج از کشور را جلب کند و این باعث توسعه کمی و کیفی جشنواره امام رضا(ع) شده است که آثار آن را ما مشاهده می کنیم.

    سید جواد جعفری مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) نیز در این نشست گفت: خوشبختانه هیأت مدیره بنیاد بین المللی امام رضا(ع) خیلی پرکار است و در طول یکسال  تکالیفی را برای بنیاد مشخص می کند که به عنوان الویت پیگیری و به نتیجه رسیده است.

    وی به سه تکلیف اصلی که هیأت مدیره بنیاد بین المللی امام رضا(ع) برای این بنیاد تعین کرده اشاره و تصریح کرد: اولین این وظایف، بسط و گسترش جشنواره در داخل و خارج از کشور بود بطوری که امروز جشنواره امام رضا (ع) از 30 برنامه به 91 برنامه ارتقا یافته و از 200 نقطه به 790 نقطه گسترش یافته است.

    جعفری دومین رسالت تعین شده را نهادسازی عنوان کرد و گفت: به مرور زمان با نهاد سازی، به سوی حمایت ها و مشارکت مردمی حرکت کردیم. به عنوان مثال هم اکنون دستگاهها،سازمانها،نهادهای دولتی و غیر دولتی،تشکل های مردمی بسیاری در این جشنواره بطور جدی ایفای نقش می کنند.

    وی با اشاره به تشکیل مجمع خادمان فرهنگ رضوی و مجمع بانوان مروج فرهنگ رضوی، اظهار کرد: در دوره چهاردهم جشنواره، مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی قاره های اروپا و امریکا تشکیل می شود. هم چنین با توجه به رویداد مهم مشهد2017 مجامع تخصصی مجمع جهانی خادمان فرهنگ رضوی در مشهد برگزار خواهد شد.

    جعفری با اشاره به فعالیت های جدیدی که جشنواره امام رضا(ع) در فضای مجازی انجام داده است،گسترش فعالیت ها در فضای مجازی را سومین تکلیف هیأت مدیره برای بنیاد بین المللی امام رضا(ع) برشمرد و افزود: مجوز تاسیس خبرگزاری فرهنگ رضوی را وزارت ارشاد  صادر کرده است و این خبرگزاری دفتر خود را در تهران راه اندازی و تیم تحریریه را در تهران مستقر کرده است.

    دبیر جشنواره بین المللی امام رضا(ع) از طراحی بانک جامع اطلاعات آثار هنرمندان جشنواره  خبر داد و گفت: با طراحی این بانک هر فردی از هر نقطه می تواند از طریق ثبت نام الکترونیکی اطلاعات خود را وارد این سامانه کرده و بعد آثار خود را  ارسال کند.

    جعفری ادامه داد: زیر پورتال های استانی سایت شمس توس در همه استان های کشور راه اندازی و کارگاه آموزشی برای مسئولان این زیرپورتال ها به مدت دو روز در مشهد برگزار شد و این زیرپورتال ها جزو فعال ترین بخش های جشنواره است.

    وی از فعالیت گسترده انتشارات بنیاد بین المللی امام رضا(ع) خبر داد و گفت: بدنبال اخذ مجوز موسسه انتشاراتی، ظرفیت هایی ایجاد شده است که این انتشارات بصورت تخصصی در حوزه فرهنگ رضوی فعالیت می کند.

    آثار دیگری نیز در طول سال تولید می شود به ویژه امسال که بحث سبک زندگی اسلامی و اقتصاد مقاومتی مطرح بود، این انتشارات کتاب هایی را در این زمینه تولید کرد که مجموعه این دستاوردها می بایست عرضه شود.

    جعفری افزود: هم چنین فصل نامه فرهنگ رضوی با مجوز علمی و پژوهشی در حال فعالیت است و پژوهشگران کشور آثار خود را برای فصلنامه ارسال می کنند.

    مدیرعامل بنیاد بین المللی امام رضا(ع) ضمن تقدیر از تلاش های هیأت مدیره این بنیاد گفت: همکاری های بسیار مناسبی انجام می شود و فعالیت های مختلفی در دست اقدام است و این موجب شده عرصه فرهنگ رضوی همچون نگینی بدرخشد.

    کاراندیش مروستی رییس هیأت مدیره بنیاد بین المللی امام رضا(ع) در جمع‌بندی مطالب مطرح شده در این نشست، ضمن استقبال از برگزاری نمایشگاه کاروان آفتاب در ایام دهه کرامت در مشهد گفت: خراسان رضوی در دهه کرامت باید مملو از شور و نشاط باشد و فعالیت های جدی و مستمر داشته باشد و بخصوص بنیاد در این زمینه فعالیت های گسترده انجام دهد.

    وی بر ضرورت مشارکت  استان ها و سایر نهادها و ارگانها در برگزاری این نمایشگاه تاکید کرد و گفت: هنرمندان استان های مختلف در این نمایشگاه حضور یابند تا برنامه ها بصورت متنوع  و پرمحتوا و جذاب برگزار شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

     

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت