حضور فعال شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی MAKS ۲۰۱۷ روسیه

عصر نمایشگاه- نمایشگاه هوایی «ماکس» که در نوع خود یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های هوایی و فضایی جهان به حساب می‌آید، هر دو سال یکبار در اواخر ماه آگوست درشهر «ژوکوفسکی» روسیه برگزار می‌شود که امسال شرکت‌های دانش بنیان ایرانی در این نمایشگاه حضور چشمگیری داشتند.

حضور فعال شرکت‌های دانش‌بنیان ایرانی در نمایشگاه بین‌المللی MAKS ۲۰۱۷ روسیه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۴۷:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، نمایشگاه ماکس 2017 در تاریخ 18 جولای آغاز به کار کرد. در نمایشگاه امسال 770 شرکت از 32 کشور جهان حضور داشتند و 10 کشور در این نمایشگاه غرفه های ملی تشکیل داده‌اند، مدت زمان برگزاری نمایشگاه 6 روز  بود که 3 روز اول بازدید کننده‌های تخصصی از نمایشگاه بازدید کردند و روز چهارم بازدید کننده های نیمه تخصصی و دو روز آخر نمایشگاه نیز بازدید برای عموم آزاد بود.
    این نمایشگاه فرصت منحصر به فردی است برای افراد درگیر در کسب و کار صنایع حمل و نقل هوایی و فضا برای آگاهی از نظر تصمیم گیرندگانی که در مورد مسائل کلیدی مربوط به توسعه، تولید و فروش تجهیزات حمل و نقل هوایی و سلاح تصمیم‌سازی می‌کنند.
    کریدور توسعه صادرات و تبادل فناوری با تلاش ستاد توسعه صنایع دانش بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری مانند پاویون‌های قبلی، بر اساس آیین‌نامه‌های حمایتی خود و به منظور توسعه صادرات و توانمندسازی شرکت‌های دانش‌بنیان، پاویون ایران را با حضور 12 شرکت دانش‌بنیان برتر حوزه هوافضا برگزار کرد و آنها را مورد حمایت مشاوره‌ای و مالی قرار داد. این حمایت شامل پرداخت 70 درصد هزینه‌های اجاره فضای غرفه، غرفه‌سازی و حمل و نقل تجهیزات شرکت‌ها است.
    پاویون ایران در فضای 100 متر مریع با حضور 12 شرکت دانش بنیان در سالنD3  نمایشگاه، روبروی درب ورودی اصلی قرار داشت که فضای بسیار مناسبی جهت تعامل با بازدید کنندگان فراهم کرد.
    مهدی سنایی سفیر جمهوری اسلامی ایران در روسیه در جریان بازدیدی که از این نمایشگاه داشت، با اشاره به پیشرفتهای جدی کشورمان در صنعت هوایی علاقمندی ایران برای همکاری با فدراسیون روسیه در این حوزه را یاد آور شد و ابراز امیدواری کرد که این علاقمندی زمینه ساز توسعه هرچه بیشتر همکاری های دو کشور شود.
    یکی از نکات اساسی در خصوص حضور شرکت های ایرانی در این نمایشگاه این بود که شرکت های حاضر در پاویون به خوبی توانستند با شرکت های روسی و دیگر کشورها ارتباط برقرار کنند که در پاره ای موارد موفق به انعقاد تفاهمنامه نیز شدند.
    شرکت سیمرغ گوهر مهندسی امیرکبیر (سیگما) در طول مدت حضور در پاویون ایران موفق به انعقاد دو تفاهمنامه با شرکت‌های روسی شد. یکی از این تفاهمنامه‌های به امضا رسیده در حوزه تعاملات خدمات فنی و مهندسی (حوزه نرم افزاری تحلیل‌های مهندسی و آموزش) می باشد. تفاهمنامه دیگر در خصوص کار بر روی یک محصول مشترک پهپاد و همکاری مشترک در بازاریابی و فروش بود که بخش تامین توان و طراحی را طرف روسی برعهده گرفت و ساخت پلتفرم را شرکت سیگما متعهد شد.
    گفتنی است در برنامه افتتاحیه نمایشگاه ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه گفت: آنچه سبب تشویق می شود، این است که کارشناسان، تجار و خارجی‌ها در چارچوب این نمایشگاه به تجزیه و تحلیل عملیات جاری در بخش حمل و نقل هوایی و فضایی پرداخته و نظراتشان را در خصوص آینده بیان می کنند. پروژه‌های مشترک ارائه شده و توافقنامه های امضا شده در نمایشگاه هوافضای ماکس 2017، اهمیت همکاری با روسیه را برای شرکای خارجی به اثبات می رساند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت