دومین نمایشگاه استانی فرش دستباف و صنایع دستی در مهربان برگزار می شود

عصر نمایشگاه- شهردار مهربان گفت : همزمان با افتتاح و بهره برداری از ساختمان نمایشگاه دایمی فرش دستباف و صنایع دستی این شهرداری ، دومین نمایشگاه استانی فرش دستباف و صنایع دستی مهربان – آذربایجان از ۱۰ الی ۱۳ مردادماه در مهربان برگزار می شود .

دومین نمایشگاه استانی فرش دستباف و صنایع دستی در مهربان برگزار می شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از  وقت نیوز   ، سعید حیدری به خبرنگاران گفت :  در این نمایشگاه استاندار آذربایجان شرقی و جمعی از ، جمعی از مدیران اقتصادی و صنعتی استان ، فعالان بخش خصوصی و اقتصادی از مجموعه های مختلف اقتصادی ، صنعتی ،  گردشگری و رفاهی استان و همچنین مدیرانی از سازمان شهرداری هاو دهیاری های وزارت کشور  حضور خواهند داشت .
    شهردار مهربان افزود: در جریان برگزاری این نمایشگاه ،  ساختمان نمایشگاه دایمی فرش دستباف و مرکز مطالعات کیفی فرش دستباف و صنایع دستی مهربان و سالن مدیریت بحران شهید آقامهدی باکری شهرداری مهربان بهره برداری می شود.
    شهردار مهریان

    با اشاره به سابقه کهن شهر مهربان در زمینه تولید فرش دستباف و شهرت جهانی فرش دستباف مهربان افزود:  تلاش مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر مهربان بر آن بوده است تا تولیدات فرش دستباف مهربان راحت تر به دست مشتریان برسد و به نوعی حذف واسطه ها از بازار فرش دستباف و تثبیت و واقعی  شدن قیمت فرش دستباف مهربان از طریق این مجموعه آماده افتتاح با توجه به برنامه ریزی های صورت گرفته ، میسر خواهد شد .

    شهردار مهربان تصریح کرد :  اگر برنامه ریزی های صورت گرفته در خصوص استفاده از این مجموعه عظیم منقطع نشود ، علاوه بر بهبود وضعیت درآمدی خانوارها از محل فروش فرش دستباف ، بی شک در عرض چند سال اول ، تمامی سرمایه گذاری های صورت گرفته در این مجموعه به شهرداری برگشت داده خواهد شد.

    مهندس حیدری افزود : شهرداری مهربان در تمامی سال های اخیر  در کنار سرعت بخشیدن به اجرای پروژه های عمرانی ، تفریحی ، گردشگری و رفاهی و فرهنگی در سطح شهر ، از برنامه های اقتصادی مرتبط با معیشت مردم غافل نغافل نشده  و احداث نمایشگاه دایمی و مرکز مطالعات  کیفی فرش دستباف و صنایع دستی در این راستا بوده است .
    مهندس حیدری با اشاره به همراهی مجموعه استانداری و بویژه معاون امور عمرانی استانداری آذربایجانشرقی مهندس پورمهدی و مدیرکل امور شهری استانداری مهندس علیخانی از اجرای این پروژه تاکید کرد : اجرای این پروژه در فرصت زمانی یک ساله با توجه به زمستان و سرمای 5  الی 6 ماهه منطقه تحقق نمی یافت مگر با همراهی مجموعه استانداری  و همچنین پیگیریهای مستمر  و حمایتهای  فرماندار شهرستان سراب مهندس گرشاسبی که به مجموعه شورای اسلامی شهر و شهرداری مهربان در اجرای این پروژه دلگرمی می دادند .
    شهردار مهربان  همچنین از نقش ارزنده و پشتیبانی مجموعه سازمان شهرداری ها و دهیاری های وزارت کشور در اجرای سریع این پروژه  قدردانی کرد.

    تولید قالی در مهربان اهمیت زیادی دارد و زیباترین قالی‌ها در این بخش بافته می‌شود. فرش مهربان شهرت جهانی دارد و  نقشه‌های محلی مهربان به آبی‌گل، حاج‌محرم، افشان، صیاد و بیگلر معروف است.
    عده بافندگان فرش دستباف در مهربان بیش از پنج هزار نفر است و تولید سالانه فرش دستباف در این منطقه نیز به 90 هزار مترمربع می‌رسد. فرش مهربان به کشورهای آمریکا، کانادا، آلمان، ایتالیا و اتریش و همچنین کشورهای حاشیه خلیج‌فارس صادر می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت