نمایشگاه صنایع دستی سلمان نقطه آغازی برای ترویج گردشگری فرهنگی

عصر نمایشگاه-مدیر مجموعه سرمایه گذاری سلمان از راه اندازی فروشگاه صنایع دستی سلمان، با هدف ترویج استفاده از صنایع دستی ایرانی و همچنین رونق فرهنگ استفاده از شب های تابستان خبر داد.

نمایشگاه صنایع دستی سلمان نقطه آغازی برای ترویج گردشگری فرهنگی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از شوشان ؛ روزبه سلمان ، در این خصوص گفت: طبق مطالعات انجام شده و تجاربی که در حوزه گردشگری داریم، با بررسی شهر شوشتر و قالب جزیره ای بودن آن و همچنین توجه به اینکه در تابستان با توجه به گرمای روز، تمایل بسیار زیادی برای استفاده از تفریحات شب در مردم وجود دارد، چشم اندازی جهت هدفمند کردن این موضوع تعریف کردیم.

    وی اظهار کرد: پایه و اتکای این موضوع را در حوزه صنایع دستی پی ریزی کردیم و در واقع بازارچه صنایع دستی شبانه ای از ساعت 8 تا 2 نیمه شب برای استفاده مردم در محله ای تاریخی در جوار چند اثر با ارزش و با قدمت مثل خانه مستوفی، مسجد مستوفی، پل شادروان و پل تک دهانه افتتاح کردیم.

    وی با تاکید بر استفاده از شب های تابستان در شوشتر افزود: بایستی بتوانیم جشنواره ها و فستیوال های شبانه را راه اندازی کنیم و در واقع گردشگری فرهنگی را با بهره گیری از هنرمندان و امکانات موجود جا بیندازیم.

    سلمان اذعان داشت: در گذشته بزرگان ما شب ها در میادین و محله ها در حضور جوانان به روایت گری گذشته و آداب و سنن و فرهنگ ها می پرداختند و انتقال و مبادله تجارب را به نحو عالی انجام می دادند. این ها همان معرکه گیری های شبانه شهری است، که ما در قالب های گوناگون می توانیم مجدداً احیا کنیم.

    وی در پایان گفت: نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی سلمان، نقطه آغازی برای این موضوع یعنی گردشگری فرهنگی است. در اقدامات بعدی باید بتوانیم بازی های سنتی، آداب و سنن و غذاهای محلی و... را با برنامه های خاصی در شب های تابستان به مردم معرفی کنیم.

    گفتنی است، فروشگاه روباز صنایع دستی سلمان جنب رستوران موزه مستوفی قرار گرفته و هرشب از ساعت 8 تا 2 نیمه شب پذیرای بازدیدکنندگان هم از شوشتر و هم از جای جای استان می باشد. گروه سرمایه گذاری سلمان از هلدینگ های موفق و فعال در حوزه گردشگری است که رستوران موزه مستوفی، پردیس سلمان و هتل افضل نمونه هایی از اقدامات آن ها در این حوزه می باشد.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت