دومین جشنواره سراسری اقتصاد و فرهنگ روستا در اراک برگزار می‌شود

عصر نمایشگاه- مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی از برگزاری دومین جشنواره سراسری اقتصاد و فرهنگ روستا از ۹ تا ۱۳ مردادماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی غرب کشور در شهر اراک خبر داد.

دومین جشنواره سراسری اقتصاد و فرهنگ روستا در اراک برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از  خبرآنلاین مرکزی ، سعید فائض پور که صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه سخن می گفت با اعلام این خبر افزود: با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در سیاستهای اقتصاد مقاومتی و اهداف و برنامه های دولت یازدهم نسبت به مسئله معیشت و اقتصاد مردم به ویژه در روستاها، برگزاری این جشنواره در دستور کار قرار گرفت.
    وی به برپایی نمایشگاه توانمندی های اقتصادی و فرهنگی روستاها همراه با برپایی مراسم جشن و موسیقی محلی در طول زمان این جشنواره اشاره کرد و گفت: آیین افتتاحیه دومین جشنواره اقتصاد و فرهنگ روستا روز سه شنبه دهم مردادماه برگزار خواهد شد که طبق برنامه ریزی انجام شده استاندار مرکزی و همچنین برخی مسئولان کشوری در این مراسم حضور خواهند داشت.
    فائض پور از دیگر برنامه های این جشنواره را برگزاری کارگاه های آموزشی، نشست های هم اندیشی و اجرای گروه های هنری مختلف برشمرد و بیان کرد: 21 استان در قالب برپایی 220 غرفه اقتصادی و فرهنگی در برگزاری نمایشگاه توانمندی های روستایی مشارکت خواهند داشت که شامل استان های گلستان، کرمان،قم،کردستان،لرستان ،گیلان، مازندران،سمنان ،اردبیل، زنجان ، اصفهان، فارس ،ایلام ،بوشهر، هرمزگان ،همدان ، سیستان و بلوچستان ، چهارمحال و بختیاری ،خراسان جنوبی، یزد و کرمانشاه می باشند.
    مدیر کل دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری مرکزی از جمله اهداف برگزاری این جشنواره در بخش اقتصادی را معرفی تولیدات و محصولات روستاها، توجه به ایجاد بازارهای موقت و حذف واسطه در فروش تولیدات روستایی ، معرفی چهره های برتر کارآفرینی و فعالین اقتصادی محلی و همچنین آشنایی با توانمندی های اقتصادی روستاها در بخش تولید و اشتغال عنوان نمود.
    مدیر کل دفتر امور روستایی استانداری مرکزی با بیان اینکه طرح بازسازی و احداث موزه ای برای معرفی مفاخر و میراث فرهنگی روستایی را برای اولین بار در کشور اجرا می کنیم ادامه داد: این موزه در روستای لیلیان خمین احداث و در هفته دولت سال جاری مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت . ضمن آنکه از حامیان و کسانی که در روستاها اقدام به جمع آوری و نگهداری نسخ گرانقدر خطی نموده اند ، در این جشنواره تجلیل خواهد شد.
    وی معرفی جاذبه های گردشگری ، بازی های بومی و محلی ، رسوم و سنن و گویش های محلی روستاها را از دیگر اهداف برگزاری این جشنواره در بخش فرهنگی عنوان کرد و گفت: در این جشنواره تلاش خواهیم کرد تا اهداف دیگری همچون ایجاد نشاط اجتماعی ، الگوسازی و مشارکت اجتماعی و فرهنگی روستانشینان و معرفی و توسعه ظرفیت های بوم گردی در روستاها را از طریق برگزاری برنامه های مختلف مورد توجه قرار دهیم.
    فائض پور همچنین به حضور 9 استان کشور در قالب 9 غرفه در بخش معرفی موسیقی های محلی روستایی اشاره کرد و گفت: اولین نمایشگاه عکس روستایی با موضوع آزاد نیز از روز پنج شنبه هفته گذشته در اداره کل فرهنگ و ارشاد استان افتتاح و پذیرای علاقه مندان می باشد که برنامه ما استمرار برگزاری آن در آینده و در قالب موضوعات خاص مربوط به روستاها است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت