نظر مسوولان و صاحب نظران صنعت طلا و جواهر در مورد نمایشگاه اصفهان

عصر نمایشگاه- یازدهمین نمایشگاه بین المللی صنایع، ابزار، ماشین آلات و تولیدات فلزات گرانبها و سنگ های قیمتی، ۲۰ تا ۲۳ تیر ماه با حضور ۱۲۳ مشارکت کننده در محل نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان واقع در پل شهرستان و در فضایی بالغ بر ۹ هزار مترمربع برگزار شد.

نظر مسوولان و صاحب نظران صنعت طلا و جواهر در مورد نمایشگاه اصفهان
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاهب به نقل از طلا نیوز ؛ این نمایشگاه با حضور رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر، معاون سازمان صنعت و معدن و تجارت استان، رییس اتحادیه طلا و جواهر استان، رییس دبیرخانه فرصت های تجاری ایران و مالزی، رییس اتحادیه انجمن تولیدکنندگان و صادرکنندگان طلا، جواهر، نقره و سنگ های قیمتی استان اصفهان و مدیرعامل شرکت نمایشگاه اصفهان با برگزاری نشست خبری آغاز به کار کرد.

    نمایشگاهی که به اذعان محمد کشتی آرای رییس اتحادیه کشوری طلا و جواهر، بهترین و موفق ترین نمایشگاه صنعت طلا و جواهر در کشور است که در نوع خود سهم مهمی در پیشرفت و انسجام این صنف و صنعت داشته است.

    ویژگی مهم نمایشگاه طلای اصفهان، که با برند " اصفهان گلد " در جوار پل تاریخی شهرستان برگزار می شود، برگزاری منظم و مرتب سالانه آن بوده به طوری که این رویداد در تقویم نمایشگاه های طلا و جواهر دنیا به ثبت رسیده است.

    استان های تهران، اصفهان، هرمزگان، خراسان رضوی، آذربایجان شرقی و یزد، نمایندگان خود را در زیر گروه های ماشین سازی، ابزار آلات، مصنوعات طلا، جواهر، نقره، سنگ های تزیینی، تراش سنگ های قیمتی، مخراجکاری، تجهیزات و صنایع وابسته و فعالیت های علمی –آموزشی مرتبط به این نمایشگاه فرستاده بودند تا در کنار نمایندگان کشور ترکیه، ایتالیا، آلمان و ژاپن به ارایه محصولات و خدمات جدید خود بپردازند.

    54 درصد مشارکت کنندگان این نمایشگاه از استان اصفهان، 37 درصد از استان تهران، 3 درصد از استان آذربایجان شرقی، 2 درصد از استان یزد، 2 درصد از استان خراسان رضوی، 1 درصد از استان هرمزگان و 1 درصد از استان گلستان بودند.

    استقرار پاویون کشور ایتالیا را می توان مهم ترین نقطه قوت این نمایشگاه دانست. 10 شرکت ایتالیایی در زمینه ماشین آلات و تجهیزات طلا و جواهر محصولات و خدمات خود را ارایه کردند. همچنین غرفه بخش بازرگانی سفارت ایتالیا و غرفه اتحادیه تولیدکنندگان ماشین آلات طلا و جواهر ایتالیا، در مجموع 144 مترمربع و 12 غرفه از این نمایشگاه را به خود اختصاص دادند.

    همچنین یک شرکت از کشور ترکیه در 36 متر مربع فضای نمایشگاهی، تجهیزات و ماشین آلات خود را عرضه کرد.

    در نمایشگاه امسال، بخش ماشین آلات 60 تا 70 درصد مساحت نمایشگاه را زیر پوشش داشت؛ به گفته رسول محققیان مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان، این اتفاق به دلیل اهمیت بخش ماشین آلات در توسعه یافتگی یک صنعت رقم خورده است. وی می گوید: نمایشگاه تخصصی حوزه ماشین آلات طلا در کشورهای معدودی برگزار می ‌شود و نمایشگاه اصفهان یکی از این معدود نمایشگاه ها به حساب می ‌آید.

    در این دوره حضور 12 شرکت ایتالیایی باعث ایجاد فضای رقابتی و بستر مقایسه ای مناسبی در زمینه ماشین آلات، انتقال و دانش و تکنولوژی شد.

    جایگاه برتر نمایشگاه اصفهان در کشور

    رییس اتحادیه طلا و جواهر کشور در نشست خبری این نمایشگاه گفت: ویژگی مهم نمایشگاه طلای اصفهان، برگزاری منظم و مرتب سالانه آن بوده به طوری که این رویداد در تقویم نمایشگاه های طلا و جواهر دنیا به ثبت رسیده است.

    محمد کشتی آرای با اشاره به اینکه نمایشگاه طلای اصفهان یکی از بهترین و موفق ترین نمایشگاه ها در صنعت طلا و جواهر در کشور است، اظهار داشت: این نمایشگاه، موجب پیشرفت و انسجام این صنف شده است.

    وی افزود: در سال های اولیه برگزاری این نمایشگاه در اصفهان، ماشین آلات و ابزار ابتدایی نمایش داده می شد اما سال به سال وضعیت این نمایشگاه رشد پیدا کرد و هر سال شاهد نمایش دستگاه ها و ماشین آلات به روزتر بودیم به طوری که در این دوره، دو سوم این نمایشگاه به بخش ماشین آلات اختصاص دارد.

    وی با اشاره به تأثیر حضور فعالان صنف طلای کشور در نمایشگاه های داخلی و خارجی، افزود: بسیاری از شهرهای ایران در صنعت طلا صاحب سبک هستند اما متأسفانه برند آن ها و برند ایرانی مغفول مانده و در سطح جهان، شناخته نشده است.

    برترین در خاورمیانه

    رییس اتحادیه طلا و جواهر استان اصفهان نیز در این نشست گفت: نمایشگاه طلای اصفهان برترین نمایشگاه این حوزه در ایران است که با جا به جایی نمایشگاه به محل جدید و استقرار در محل نمایشگاه بزرگ اصفهان که پروژه ای بین المللی و استاندارد است، این نمایشگاه می تواند به برترین نمایشگاه طلای خاورمیانه تبدیل شود.

    هوشنگ شیشه بران، با بیان اینکه، اصفهان قطب طلاسازی ایران است، ادامه داد: اصفهان باید از شهرک تولیدی، توریستی و صنعتی در حوزه طلا برخوردار باشد که از حدود پنج سال گذشته، برای ساخت این شهرک اقدام کرده ایم، زمین هایی برای این پروژه در نظر گرفته شد و از نظر امنیت، حمل و نقل و نزدیکی به فرودگاه اصفهان مورد بررسی قرار گرفت که در نهایت مکانی در شمال شهرک صنعتی جی، به مساحت 30 هکتار در فاز نخست، و در فاز دوم به وسعت 70 هکتار پیش بینی شد.

    نقش نمایشگاه در تقویت نگاه صادراتی

    معاون بازرگانی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اصفهان نیز در نشست خبری این نمایشگاه گفت: اوج صادرات طلای کشور در سال 92 اتفاق افتاد و 12 تن طلا از اصفهان صادر شد، پس از آن به دلیل دستور العمل‌هایی که از طرف گمرک و بانک مرکزی وضع شد، این میزان سیر نزولی پیدا کرد.

    محمد مجیری اعلام کرد: در سال 95 حدود 1.2 میلیارد دلار صادرات از استان انجام شد و این میزان در سال 96، باید به دو میلیارد دلار افزایش یابد.

    وی تأکید کرد: صنعت طلا نیز مانند بسیاری از دیگر حوزه ها نیازمند نگاه تخصصی به موضوع صادرات است که نمایشگاه یکی از زیرساخت های تحقق این مهم محسوب می شود.

    وی ادامه داد: در حوزه صنعت طلا و جواهر خوشبختانه در اصفهان هر ساله نمایشگاه بین المللی با استقبال وسیع تولیدکنندگان داخلی و خارجی برگزار می ‌شود.

    ابعاد تخصصی نمایشگاه اصفهان

    همچنین مدیرعامل شرکت نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان، اظهار کرد: بهبود در فرآیند تولید ماشین آلات باعث توسعه صنعت طلا و تسهیل فرآیند برای سرمایه گذاران و تولیدکنندگان خواهد شد.

    رسول محققیان افزود: نمایشگاه مصنوعات طلا در کشورهای زیادی برگزار می ‌شود، اما نمایشگاه تخصصی حوزه ماشین آلات طلا در کشورهای معدودی برگزار می ‌شود و نمایشگاه اصفهان یکی از این معدود نمایشگاه ها به حساب می ‌آید.

    وی تأکید کرد: به دلیل اهمیت بخش ماشین آلات در توسعه یافتگی یک صنعت، در این دوره 60 تا 70 درصد نمایشگاه به بخش ماشین آلات اختصاص یافته که حضور 12 شرکت ایتالیایی نیز باعث شده فضای رقابتی و مقایسه ای خوبی در این زمینه ایجاد و انتقال دانش و تکنولوژی به خوبی انجام شود.

    حضور بی سابقه ایتالیایی ها

    همچنین مدیرعامل شرکت ماشین سازی صالحی، یکی از شرکت های شاخص و مطرح این حوزه در کشور اظهار داشت: ماشین آلات تولیدی ایران به کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، هندوستان و برخی کشورهای اروپایی صادر می ‌شود.

    اصغر صالحی با بیان اینکه در سال گذشته نیز حدود 60 شرکت ایتالیایی از نمایشگاه اصفهان بازدید کردند، افزود: حضور شرکت های ایتالیایی در این دوره از نمایشگاه اصفهان نیز در طول چند دهه گذشته در سطح کشور بی نظیر بوده است.

    وی ادامه داد: ثبات در بازار ماشین آلات کشور نشان می‌ دهد که می ‌توان سرمایه گذاری ویژه ای در این حوزه انجام داد.

    پایان نمایشگاه پس از چهار روز برگزاری

    بیش از 10 هزار نفر این دوره از نمایشگاه طلا و جواهر اصفهان را مورد بازدید قرار دادند که درصد بالای این تعداد را بازدیدکنندگان متخصص تشکیل می دهند.

    تنی چند از نمایندگان مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی، نایب رییس شورای اسلامی شهر اصفهان، رییس اتاق اصناف استان یزد به همراه رییس اتحادیه و اعضای اتحادیه طلا و جواهر این استان، مدیر نظارت و بازرسی اصناف اصفهان، کارشناسان کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان، رییس امور اصناف و تشکل های سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و کارشناسان اداره استاندارد و تحقیقات صنعتی استان از جمله بازدیدکنندگان شاخص این نمایشگاه بودند.

    نمایشگاه با اهدای لوح تقدیر به غرفه داران پایان یافت.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت