رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی:

خوداتکایی از افتخارات امروز حوزه کشاورزی است

عصر نمایشگاه- رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی گفت:امروز یکی از بالندگی های بخش کشاورزی خوداتکایی در بسیاری از محصولات است.

خوداتکایی از افتخارات امروز حوزه کشاورزی است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از ستاد اطلاع رسانی نمایشگاه آی فارم_اتماک، کامبیز عباسی در مراسم افتتاحیه نمایشگاه بین المللی ماشین آلات و ادوات کشاورزب و صنایع وابسته(آی فارم_اتماک) که امروز 8 مرداد ماه در محل نمایشگاه بین المللی شهر آفتاب در پایتخت برگزار شد اظهار کرد: در دولت یازدهم به مکانیزاسیون کشاورزی توجه بسیاری شد و ایران از یک واردکننده به صادرکننده گندم تبدیل شد و ذخایر استراتژیک کشور از دوره های کوتاه مدت و زیر یک هفته به بیش از یکسال افزایش یافت.

    وی در ادامه تاکید کرد: دیدگاه ما این است که با توجه به محدودیتی که در حوزه آب داریم باید به سمت صنایعی برویم که در نهایت آب بیشتری ذخیره کند.

    عباسی خاطرنشان کرد: طی 4 سال گذشته سرمایه گذاری بسیار گسترده ای در مکانیزاسیون کشاورزی صورت پذیرفت به طوری که بیش از 5200  میلیارد تومان سرمایه گذاری قطعی در بخش مکانیزاسیون کشاورزی و جذب قطعی بیش از 3600 میلیارد تومان تسهیلات و تبدیل به ماشین آلات  استاندارد کشاورزی را در این مدت شاهد بودیم.

    وی از برنامه 12 ساله دولت برای بخش کشاورزی خبر داد و گفت: به کمک بخش کشاورزی و دانشگاهیان برای این حوزه یک برنامه 12 ساله تدوین شده که در آن آب اولویت و محور اصلی است.

    رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی عنوان کرد: امروز حدود 300 شرکت بیش از 1200 مدل ماشین های کشاورزی را در کشور عرضه می کنند. فضای بسیار گسترده ای در زمینه عرضه، و تنوع مدل به وجود آمده و حق انتخاب کشاورز افزایش پیدا کرده است برای مثال امروزه 100  مدل تراکتور در کشور عرضه می شود.

    وی گفت: ما حامی صنعت ماشین های کشاورزی هستیم ک کار اصلی ما حمایت از بخش کشاورزی است، در منشور صنعت کشور جای ماشین های کشاورزی خالیست‌، این در حالی است که صنعت ماشین های کشاورزی به تولید و امنیت غذایی کشور مربوط است.

    عباسی اضافه کرد: یک صنعت بی ادعا و کم قیمت در خدمت کشاورز و اقشار کم درآمد جامعه است و این حوزه ای است که امنیت غذایی و در کلان امنیت ملی کشور در گرو آن است.

    رییس مرکز توسعه مکانیزاسیون کشاورزی با اشاره به رویکرد سرمایه گذار محور دولت بازدهم در حوزه کشاورزی تصریح کرد: برنامه 12 ساله ای با مشارکت دانشگاهیان و بخش خصوصی تدوین شده و پذیرای برنامه شما نیز هستیم، محوریت برنامه ما آب محور است و دیدگاه ما این است که با توجه به محدودیتی که در حوزه آب داریم از صنعت ماشین های کشاورزی که آب را بیشتر ذخیره کند بهره ببریم.

    عباسی اظهار کرد: باید به ازای آب مصرفی کمتر، تولید بیشتر داشته باشیم. به همین منظور در افق برنامه 12 ساله به ازای یک مترمکعب آب، 1.7 کیلوگرم محصولات کشاورزی تولید خواهیم کرد که البته این آمار در محصولات مختلف ، متفاوت است.

    وی گفت: در حوزه پایداری تولید به دنبال آن هستیم که کشاورزی مرسوم را به سمت کشاورزی حفاظتی سوق دهیم که به نحو مطلوب در حال انجام است. در شرایط فعلی نزدیک به یک میلیون و 600 هزار هکتار از اراضی کشاورزی کشور تحت پوشش کشاورزی حفاظتی قرار گرفته است که باعث می شود بیش از 70 لیتر گازوییل در هر هکتار صرفه جویی شود.

    نمایشگاه بین المللی ماشین آلات و ادوات کشاورزی و صنایع وابسته(آی فارم_اتماک) تا یازدهم مردادماه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران برپا است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت