برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی ایرانی در پایان شهریور ماه در اصفهان

عصر نمایشگاه- مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان صبح امروز در نشست شورای سیاستگذاری نمایشگاه صنایع دستی از برپائی نمایشگاه ملی صنایع دستی ایرانی در پایان شهریور ماه در اصفهان خبر داد.

برگزاری نمایشگاه ملی صنایع دستی ایرانی در پایان شهریور ماه در اصفهان
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از  روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی استان اصفهان؛ فریدون اله یاری صبح امروز 9 مرداد ماه در نشست هم اندیشی نمایشگاه سراسری صنایع دستی اصفهان که با حضور نمایندگان شورای اسلامی شهر اصفهان و همچنین با حضور تنی چند از مدیران و نمایندگان نهادهائی همچون : صدا و سیما، شهردای، سازمان صنعت معدن و تجارت و همچنین فعالان گردشگری و صنایع دستی اصفهان برگزار شد، با ایراد سخنانی تاکید کرد: نمایشگاه ملی صنایع دستی ایرانی باید معرف صنایع دستی ایران، به ویژه معرف توانمندیهای هنرمندان اصفهان به عنوان دومین شهر جهانی صنایع دستی باشد.

    او همچنین تاکید کرد: با برگزاری نمایشگاه سراسری صنایع دستی ایرانی باید تلاش کنیم تا جایگاه اصفهان را در سطح ملی و بین المللی ارتقاء بخشیم، زیرا همواره نام اصفهان به عنوان سرچشمه هنر همه جا مطرح بوده و این وظیفه ما است تا این نگاه را حتی در سطح بین المللی نهادینه سازیم.

    تلاش داریم تا نمایشگاه های دو سالانه صنایع دستی اصفهان به صورت ملی و بین المللی در تقویم نمایشگاه های کشور ثبت شود.

    مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان در ادامه سخنانش به جایگاه نمایشگاه های صنایع دستی در ارتقاء جایگاه هنرهای سنتی اصفهان اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه در چهار سال اخیر بیش از سه نمایشگاه در سطح منطقه ائی، بین المللی در اصفهان برگزار شده تلاش داریم تا با ثبت این نمایشگاه ها در تقویم نمایشگاه های کشور آن را به صورت دو سالانه برگزا رکنیم، به گونه ائی که نمیاشگاه صنایع دستی اصفهان سال 96 به صورت ملی و این نمایشگاه در سال 97 به صورت نهادینه شده به صورت بین المللی برگزار شود.

    پیش از سخنان مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان، سرپرست معاونت صنایع دستی استان ضمن ارائه گزارشی از روند برگزاری نمایشگاه سراسری صنایع دستی اصفهان در شهریور ماه سال جاری تاکید کرد: هم اینکه به صورت رسمی 20 هزار هنرمند فعال صنایع دستی در معاونت صنایع دستی دارای پرونده می باشند، لکن پیش بینی های ما این است که هم اکنون به صورت غیر رسمی بیش از 40 هزار هنرمند صنایع دستی در پهنه استان اصفهان فعال هستند.

    جعفرجعفر صالحی همچنین تاکید کرد: در حال حاضر آمارها نشان می دهد که 650 فروشگاه صنایع دستی در اصفهان فعالند که از این تعداد 43 فروشگاه دارای نشان اعتماد فروش صنایع دستی هستند.

    او همچنین افزود: تلاش کرده ایم تا در راستای افزایش کیفیت صنایع دستی، آموزش رشته های مختلف را در این حوزه افزایش دهیم به گونه ائیکه هم اکنون 900 آموزشگاه در سطح استان مهارت های صنایع دستی را به علاقه مندان هنرهای سنتی آموزش می دهند.

    نمایشگاه ملی صنایع دستی اصفهان با 150 غرفه و با شرکت 31 استان کشور از 22 شهریود لغایت 27 شهریود در مجموعه جهانی کاخ چهلستون اصفهان میزبان هنرمندان، گردشگران و علاقه مندان به فرهنگ و هنر ایران زمین خواهد بود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت