برگزاری نخستین نمایشگاه توانمندی های گیلان در باکو

عصر نمایشگاه- مجری پروژه بازار ایران در باکو از برگزاری نخستین نمایشگاه توانمندی های تولیدی و صنفی استان گیلان در پایتخت جمهوری آذربایجان خبر داد.

برگزاری نخستین نمایشگاه توانمندی های گیلان در باکو
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از ایرنا هاشم خلج معصومی عصر سه شنبه در حاشیه برگزاری پنجمین نمایشگاه سوغات و هدایا در سالن همایش های نمایشگاه بین المللی گیلان واقع در کیلومتر پنج جاده رشت - تهران در جمع خبرنگاران، هدف از برپایی نمایشگاه توانمندی های گیلان در باکو را گشوده شدن پای کالاهای تولید ایران به منطقه قفقاز عنوان کرد.

    وی تصریح کرد: گیلان بین استان های همجوار جمهوری آذربایجان دارای بیشترین مرز آبی و خاکی و دارای تنوع محصولی فراوان می باشد که اکثر تولیدات از نظر قیمت و کیفیت مورد توجه مردم آن منطقه است.
    معصومی گفت: تلاش مان بر این است که گیلان بدلیل موقعیت جغرافیایی و تنوع محصولات، استان معین متولی بازار ایران در باکو باشد.
    وی خاطرنشان کرد: با تلاش بی وقفه ای که از سه سال قبل انجام شده، امروز بازار ایران در با کو برای حضور صنوف، تجار و تولید کنندگان مهیا است و برای راه اندازی بازار باکو هر چقدر متقاضی باشد، می توانیم به آنها مغازه واگذار کنیم و در واقع برای در اختیار گذاشتن غرفه های فروش، محدودیت نداریم.
    معصومی گفت: با توجه به شناختی که از تنوع تولیدات گیلان داریم، حتمی بودن موفقیت این نمایشگاه را قطعی می دانم.

    *** برپایی نمایشگاه توانمندی های گیلان فرصت طلایی برای ورود به بازار آذربایجان است
    مجری نمایشگاه توانمندی های تولیدی و صنفی گیلان در پایتخت جمهوری آذربایجان نیز در این جلسه گفت: این نمایشگاه که از دهم شهریورماه امسال به مدت یک هفته یا 10 روز در باکو برگزار خواهد شد، محکی برای بازار ایران در کشور آذربایجان است.
    حمید ریاضی افزود: گیلان بدلیل تردد آسان و موقعیت جغرافیایی و تنوع محصولات، برای برپایی این نمایشگاه پیشگام است و با تلاش های انجام شده طی این چند سال، راهکاری برای ورود سهل و آسان صنوف و تولیدکنندگان و تجار به بازار باکو اندیشیده ایم.
    وی برپایی این نمایشگاه را فرصت طلایی برای اقتصاد استان دانست و گفت: درفرصت برپایی این نمایشگاه بازار به طور عینی محک زده می شود و در صورت مثبت بودن، اقدامات جدی و موثر پیگیری می شود.
    گیلان با حدود 0.9 درصد مساحت کل ایران، در زمینه کشاورزی 92.1 درصد چای، 37.6 درصد برنج، 76.2 درصد فندق، 85.1درصد ابریشم، 60 درصد بادام زمینی، 21.4 درصد زیتون، 2.7درصد مرکبات، 13.4 درصد گوشت ماهی خاویاری، 4 درصد گوشت مرغ، 5.1 درصد گوشت قرمز، 22.4 درصد آبزیان پرورشی و 15 درصد خاویار کشور را تولید می کند.
    جمهوری آذربایجان، بزرگترین کشور قفقاز و در گذرگاه اروپا و آسیای شمال غربی و در کنار دریای خزر است و پایتخت آن باکوست. کشورهای ایران در جنوب، ارمنستان و ترکیه در غرب، گرجستان در شمال غربی و روسیه در شمال آذربایجان قرار دارند. همچنین این کشور دارای مرز آبی با کشورهای ترکمنستان و قزاقستان در کناره دریای خزر است. جمعیت آذربایجان در سال 2012 حدود 9 میلیون و 125 هزار نفر و تولید ناخالص داخلی آن در سال 2016 معادل 35 میلیارد دلار (بر اساس ارزش اسمی) بوده ‌است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت