نخستین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و شیلات کشور افتتاح شد

عصر نمایشگاه- نخستین نمایشگاه بین المللی دریانوردی، صنایع دریایی، بنادر و شیلات، آبزیان، صیادی و صنایع وابسته با حضور رئیس سازمان صنایع دریایی ، معاون آبزی پروری سازمان شیلات و استاندار گیلان در منطقه آزاد انزلی افتتاح شد.

نخستین نمایشگاه بین المللی صنایع دریایی و شیلات کشور افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از ایرنا ؛ رئیس هیات مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی غروب چهارشنبه در این مراسم با اشاره به توسعه روز افزون بنادر حوزه دریای خزر در بخش زیرساخت ها اظهار کرد: جمهوری آذربایجان با اتمام بندری در کنار بندر باکو ظرفیت تخلیه و بارگیری بنادر خود را به 76 میلیون تن در سال 2020 می رساند و ظرفیت بنادر در کشور قزاقستان نیز با ایجاد زیرساخت بندری در همین سال، به 51 و نیم میلیون تن خواهد رسید.
    وی با اشاره به افزایش ظرفیت بنادر کشور ترکمنستان به 37 میلیون تن و کشور روسیه به 31 میلیون تن تا سال 2020 با توسعه زیر ساخت های بندری افزود: با وجود کاهش حجم مبادلات تجاری در حوزه خزر، همه کشورهای حاشیه خزر به دلیل اهمیت استراتژیکی توسعه زیر ساختی در حوزه بنادر، به دنبال افزایش زیر ساخت های بندری خود هستند.
    مسرور با اشاره به اینکه کالاهای مورد نیاز چین از راه های مختلفی قابل انتقال به آن کشور است، تصریح کرد: حجم بازارهای کشورهای حاشیه خزر از اهمیت بالایی برخوردار است و با وجود اینکه سهم مبادلات تجاری کشور ترکیه با روسیه به بیش از پنج درصد می رسد ، میزان مبادلات تجاری ایران با روسیه کمتر از یک درصد است.
    وی با تاکید برلزوم توسعه زیر ساخت ها تاکید کرد: در صورت بهره برداری از بندرکاسپین 30 درصد از هزینه های تجار در منطقه آزاد انزلی کاهش می یابد.
    مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی با اشاره به لزوم توجه به فعالیت های گردشگری در خزر خاطر نشان کرد: 30 هکتار از مساحت 200 هکتاری حوضچه بندرکاسپین برای انجام فعالیت های مرتبط با کشتی سازی در نظر گرفته شده و سازمان منطقه آزاد انزلی در راستای عملیاتی شدن فعالیت های این بخش، برای رشد اشتغالزایی منطقه آمادگی دارد .
     نخستین نمایشگاه بین المللی دریانوردی، صنایع دریایی ، بنادر و شیلات، آبزیان، صیادی و صنایع وابسته از عصر امروز (سه شنبه) در مرکز نمایشگاه ها و همایش های سازمان منطقه آزاد انزلی در قالب 65 غرفه و در 2 سالن مجزا افتتاح شد و مورد بازدید عموم قرار گرفت .
    این نمایشگاه شامل بخش های صنایع ساخت و تعمیر کشتی، سازندگان و تأمین‌کنندگان تجهیزات دریای، خدمات دریایی و بندری، بنادر و کشتیرانی، تحقیقات و آموزش دریایی و اقیانوس شناسی و علوم جوی، صنایع فرا ساحلی و خدمات مشاوره و مهندسی است و در آن شرکت هایی از کشورهای نروژ، دانمارک، فرانسه، لهستان، چین، جمهوری آذربایجان، آلمان، ترکیه، ایتالیا ، امارات و سنگاپور در قالب 12 غرفه در کنار نهادها و سازمان های دولتی و بخش خصوصی فعال در حوزه صنایع دریایی حضور دارند.
    همچنین در این نمایشگاه انواع تجهیزات اقیانوس شناسی و هواشناسی، تجهیزات مخابراتی، مدیریت پروژه‌های دریایی، تجهیزات مهندسی سواحل، صنایع گردشگری و تفریحات دریایی، سکوها و تجهیزات بندری، صنایع کشتی سازی، تجهیزات و عرشه لنگرها، خدمات دریایی و بندری، مهندسی سازه های دریایی، تجهیزات حمل‌ و نقل دریایی، صنایع فراساحل نفت و گاز، امور نظامی و دفاعی، سوخت و باتری موتورها، انواع شناورهای نفتی و تجهیزات باری و مسافری ارائه شده است.
    در این نمایشگاه همچنین انواع محصولات فرآوری شده شیلاتی، پرورش ماهی در قفس، پودر ماهی، سردخانه های نگهداری و سیستم های برودتی، پرورش ماهیان سرد آبی و گرم آبی، تولید ماهیان تزئینی، دارو و مکمل های غذایی، تولید کنسرو و صنایع وابسته و سایر صنایع و تجهیزات مربوط به صنعت شیلات به نمایش در آمده و علاوه براین با همکاری سازمان شیلات ایران و گیلان، همایش پرورش ماهی در قفس(درون دریا) و تعدادی کارگاه علمی پژوهشی به عنوان بخش های جانبی نمایشگاه، در طول مدت برگزاری نمایشگاه توانمندی و محصولات برپا می شود.
    مزایا و معافیت های قانونی و ظرفیت های متنوع منطقه آزاد انزلی در بخش های مختلف بهره وری از منابع سطحی و زیر سطحی دریای خزر ، ایجاد همگرایی میان نهادها، سازمان ها و بخش خصوصی مرتبط با حوزه دریایی کشور با محوریت منطقه آزاد انزلی، آشنایی با ظرفیت های منطقه برای توسعه صنایع مرتبط با این حوزه بویژه صنایع مرتبط با شیلات و آبزی پروری، عملیاتی نمودن سیاست های ابلاغی اقتصاد مقاومتی با تکیه بر صنایع دریایی و شیلاتی منجر به اشتغال پایدار و در نهایت اقتصادی کردن فعالیت های شیلاتی با هدف حضور پررنگ تر محصولات شیلات در سفره غذایی مردم کشور از مهمترین دلایل برگزاری این نمایشگاه است.
    علاقمندان می توانند تا 13 مردادماه جاری از ساعت 16 تا 21 برای بازدید از این نمایشگاه به مرکز همایش ها و نمایشگاه منطقه آزاد انزلی واقع در فاز تجارت و گردشگری این منطقه مراجعه کنند.
    منطقه آزاد انزلی تنها منطقه آزاد ایران در حاشیه دریای خزر بوده و در 40 کیلومتری غرب مرکز استان گیلان واقع است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت