درخشش غرفه ایران در اکسپوی ۲۰۱۷ قزاقستان

عصر نمایشگاه- غرفه جمهوری اسلامی ایران در اکسپوی ۲۰۱۷ در شهر آستانه قزاقستان مورد اقبال بسیاری از بازدیدکنندگان قرار گرفته و توانسته است به پشتوانه تمدن و تاریخ غنی خود همچون ستاره ای در این نمایشگاه بدرخشد.

درخشش غرفه ایران در اکسپوی ۲۰۱۷ قزاقستان
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۲:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از  ایرنا ، این نمایشگاه در حالی از 20 خردادماه به طور رسمی گشایش یافته که نماد و شعار اصلی آن «انرژی آینده» است و کشورها در این زمینه برای همکاری های آینده گفت و گو می کنند.
    محور فعالیت اکسپو این دوره «انرژی» است؛ سه رنگ به کار رفته در نماد آن نشان دهنده سه منبع انرژی تجدیدپذیر یعنی آب، طبیعت و نور خورشید و طرح آن یادآور منبع چهارم، یعنی باد است.
    غرفه جمهوری اسلامی ایران نیز در این رویداد فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی به واسطه تجربه های مفیدی که از دوره های گذشته داشته است، توانسته تاکنون عملکرد موفقیت آمیزی بین سایر غرفه های همجوار ژاپن و ویتنام داشته باشد.
    این امر را می توان از استقبال بازدیدکنندگان متوجه شد که با اشتیاق خاصی از غرفه جمهوری اسلامی ایران بازدید کرده و سوالاتی را از متولیان غرفه برای آشنایی هر چه بیشتر ایران اسلامی می پرسند.
    محمدحسین علوی مدیر نمایشگاه های خارجی شرکت نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران در این زمینه به خبرنگار ایرنا اظهار داشت: آستانه محل برگزاری یک اکسپوی تخصص مبتنی بر محور انرژی های آینده است.
    وی گفت: جمهوری اسلامی ایران نیز بر همین اساس غرفه خودش را شکل داده و علاوه بر معرفی جادذبه های مختلفی که در کشور وجود دارد، در سه بخش فعالیت هایش را در این نمایشگاه ارائه می کند.
    علوی افزود: مولفه اول نگاه به گذشته است؛ یعنی ظرفیت ها و فعالیت هایی که ایرانیان در استفاده از انرژی های پاک در گذشته داشته ایم، به نمایش گذاشته ایم
    وی ادامه داد: همچین فعالیت های امروزمان را در این زمینه را با بهره گیری از نظرات متخصصان ارائه می کنیم و نگاه به آینده را هم در نمایشگاه مد نظر داریم که در این بخش با وجود کارشناسان وزارت نیرو آمادگی معرفی بسته های پذیرش سرمایه گذاری های خارجی و انجام مذاکرات را داریم.
    مدیر نمایشگاه های خارجی شرکت نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران یادآور شد: شرایط بسیار مناسب و مطلوبی که اکنون در کشور در این زمینه وجود دارد، امکان بسیار مغتنمی برای جذب سرمایه گذاری را فراهم ساخته است.
    وی خاطرنشان کرد: همچنین از غرفه جمهوری اسلامی ایران مردم عادی هم بازدید می کنند و پنج فیلم کوتاه به آنان نمایش داده می شود که عناصر چهارگانه در انرژی را به همراه گنج پنجم که همان خرد انسان است را ارائه می کند.
    علوی تصریح کرد: این نمایش ها علاوه بر جذب بازدیدکنندگان، توانمندی های کشور و فعالیت های گذشته و حال و آینده مردمان ایران زمین را به نمایش می گذارد.
    وی اظهار داشت: متخصصانی که در غرفه ایران حضور پیدا می کنند، با کارشناسان این امر ارتباط پیدا کرده و توانایی های لازم را معرفی و راه های ارتباط با شرکت های ایرانی را به آنان بیان می کنند.
    اکسپو 2017 آستانه با موضوع «انرژی آینده» (Future Energy) تا دهم سپتامبر سال 2017 ( 19 شهریور سال 1396) در شهر آستانه، پایتخت قزاقستان دایر است.
    شرکت سهامی نمایشگاه های ایران نیز به نمایندگی از کشورمان در فضایی به وسعت 506 متر مربع حضور یافته است.
    ایران در نمایشگاه اکسپو 2015 که در شهر میلان ایتالیا برگزار شد، مقام دومی آن نمایشگاه را کسب کرد.
    اکسپو در سایتی در حال احداث با مساحتی در حدود 174 هکتار در جنوب شهر آستانه قرار گرفته که 25 هکتار برای پاویون های نمایشگاهی و 149 هکتار فضای پیرامونی جهت سالن های همایش، شهرک اکسپو و مجموعه اقامتی مشارکت کنندگان، محل استقرار ناوگان حمل و نقل شهری، انبارها، پارکینگ هاو امکانات نمایشگاهی در نظر گرفته شده است.
    مجموعه سایت اکسپو و زیرساخت های مرتبط با هدف بهره گیری پس از خاتمه نمایشگاه به عنوان مرکز مالی بین المللی طراحی شده است.
    در جریان رای گیری نمایندگان کشورهای عضو دفترنمایشگاه های بین المللی، تصمیم گرفته شد که شهر آستانه محل برگزاری نمایشگاه تخصصی بین المللی اکسپو 2017 باشد.
    هزینه برگزاری این نمایشگاه 2 میلیارد یورو برآورد شده است که از محل بودجه دولت قراقستان و شرکت های بین المللی تامین می شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت