مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی:

گسترش زیر ساخت ها در منطقه آزاد انزلی زمینه ساز رونق تجاری و اقتصادی خواهد بود

عصر نمایشگاه- رضا مسرور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی در افتتاحیه ی نخستین نمایشگاه صنایع دریایی ،شیلات و آبزیان اظهار داشت : گسترش زیر ساخت های بندری در منطقه ی آزاد انزلی زمینه ساز رونق تجاری و اقتصادی خواهد بود.

گسترش زیر ساخت ها در منطقه آزاد انزلی زمینه ساز رونق تجاری و اقتصادی خواهد بود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از  خبرگزاری برنا  ؛ رضا مسرور مدیر عامل سازمان منطقه آزاد انزلی در افتتاحیه ی همزمان دو نمایشگاه صنایع دریایی ، شیلات و آبزیان اظهار داشت : همه ی کشورهای  حاشیه ی خزر در صدد توسعه زیر ساخت های خود هستند و به ظرفیت های بالقوه خزر توجه دارند.

    وی افزود : در این برهه باید به نقش زیر ساخت های استان برای توسعه و رونق تجارت توجه ویژه داشته باشیم و کشورهای حاشیه ی دریای خزر به نقش زیر ساخت ها کاملا واقف هستند .

    مسرور مناطق آزاد را دروازه ی تجارت و مبادلات اقتصادی با سایر کشورها خواند و گفت : منطقه ی آزاد انزلی می تواند نقش کلیدی خود را در مبادلات تجاری با فعالیت بندر کاسپین ایفا کند .

    وی با اشاره به تفکرات اقتصادی برخی کشورها نظیر چین عنوان کرد : بسیاری از کشورها به دنبال راهی برای کاهش هزینه های مبادلات تجاری و راههای تراتزیت کالا هستند و در این میان چینی ها فعال کردن و سرمایه گذاری در مسیر جاده ابریشم را در افق دید خود قرار داده اند .

    وی گفت : چنین کشورهایی راه دریایی دیگری را پیش بینی می کنند و این راه می تواند از مسیر ایران و کشورهای حاشیه دریای خزر باشد .

    مدیر عامل منطقه آزاد انزلی به لزوم گسترش تبادلات تجاری با کشورهای حاشیه دریای خزر و علی الخصوص روسیه اشاره کرد و گفت : 

    در حال حاضر کشور روسیه 700 میلیارد دلار مبادلات تجاری با کشورهای جهان دارد و سهم  مبادلات ایران و روسیه دو میلیارد دلار است .اگر بخواهیم نگاه بلند مدت به بحث تجاری داشته باشیم باید به زیر ساخت ها توجه گردد.

    وی ادامه داد : اگر بندر کاسپین به بهره برداری برسد هزینه های مبادلات برای تجار کشور ما 30 درصد کاهش پیدا می کند .

    وی در خصوص بحث گردشگری گفت : پتانسیل خوبی از لحاظ گردشگری در خزر وجود دارد و با بهره برداری از مارینا ظرفیت بسیار مناسبی برای گردشگری استان گیلان فراهم می شود.

    وی  در زمینه ی امکانات بندر کاسپین در زمینه ی بندری تصریح کرد : مساحت حوضچه ی بندر کاسپین بالغ بر 200 هکتار و به عنوان بزرگترین حوضچه ی دریای خزر است و  30 هکتار از این حوضچه طبق طراحی مشاور برای کشتی سازی در نظر گرفته شده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت