برندگان سومین ماراتن بازی‌سازی مشخص شدند

عصر نمایشگاه- سومین ماراتن بازی‌سازی اصفهان با عنوان ماراتن بازی‌سازی با موضوعات شهروندی که هم‌زمان با نمایشگاه فناوری‌های نوین شهری برگزارشده به کار خود پایان داد.

برندگان سومین ماراتن بازی‌سازی مشخص شدند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۳۷:۰۰

    به  گزارش  پایگاه خبری «عصرنمایشگاه »به نقل از خبرگزاری ایمنا، ماراتن بازی‌سازی اصفهان با موضوعات شهروندی پس از سه روز تلاش نفس‌گیر 13 تیم شرکت کننده به کار خود پایان داد، این ماراتن که با همکاری کمیته فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، دانشگاه اصفهان و مرکز فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان برپا شد، در کنار نمایشگاه فناوری‌های نوین شهری مورد استقبال قرار گرفت.

    جواد راستی مدیر مرکز بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه اصفهان با بیان این موضوع که این رویداد یک ماراتن واقعی بود، اظهار داشت: کار سختی پیش روی تیم‌ها بود، مهم‌ترین دستاورد این رویداد تجربه آن بود و کسانی برنده واقعی ماراتن خواهند بود که با تجربه بیشتری از آن خارج شوند.

    وی به برگزاری ماراتن در کنار نمایشگاه فناوری‌های نوین اشاره کرد و بیان داشت: این رویداد تجربه جدید بود و این تجربه برای همه ازجمله برگزار کنندگان و شرکت کنندگان مورد توجه بود. تفاوت این دوره با دوره‌های قبل کاملاً مشهود بود و این امر را می‌توان در کیفیت خروجی‌ها احساس کرد.

    در بخش بعدی هر یک از 13 تیم شرکت کننده تیزر معرفی بازی طراحی‌شده در ماراتن را به مدت یک دقیقه به نمایش گذاشته و پس‌ازآن 2 دقیقه به معرفی آن پرداختند، داوران نیز به مدت 3 دقیقه سؤال‌های خود را مطرح کردند.

    محمدمهدی بهفرراد، کارشناس بازی‌های رایانه‌ای نیز ماراتن را فرصتی برای سنجش توانایی دانست و گفت: در این رویدادها بردوباخت معنی ندارد و هدف محک زدن است. بیشترین برد با تیمی است که بیشترین یادگیری را داشته باشد، موضوع بازی نسبت به بقیه بخش‌های تولیدات رایانه‌ای موضوع پیچیده‌تری است.

    وی خطاب به جوانان شرکت کننده در ماراتن اظهار داشت: باید در مورد شغل آینده خود تصمیم جدی بگیرید، هنوز در جامعه ما برخی تفکرات وجود دارد که کاری با درآمد ثابت داشته که در 30 سال آینده حقوق داشته باشید، 30 سال زندگی خود را می‌سوزانیم برای آینده‌ای که معلوم نیست.

    این کارشناس بازی‌های رایانه‌ای در ادامه گفت: باید در ابتدا دیدی درست از آینده داشته وجود داشته باشد، در سن پایین درگیری با هیجانات وجود دارد که اگر به آن‌ها برگردیم بیشتر می‌توانیم خود را بشناسیم. برخی دوست دارند نخوابند، این نتیجه وقتی است که فرد کار خود را دوست داشته باشند.

    وی با بیان این موضوع که باید به دنبال نکات مثبت و قوت خود بود ادامه داد: به دنبال آن باشیم تا بدانیم آن چیست که ما را صبح زود از خواب بیدار می‌کند، تمرکز روی نقاط مثبت را به نتیجه می‌رساند. در مسیر اتفاقات زیادی می‌افتد، برخی انسان را ناامید می‌کنند، اما به دنبال آنچه دوست دارید بروید.

    رویدادی مهم در سالن کروی

    دکتر محمود محمدی، معاون پژوهش شهرداری اصفهان با بیان این موضوع که سالن کروی نمایشگاه این بار یکی از بخش‌های مهم نمایشگاه فناوری‌های نوین شهری بود اظهار داشت: یکی از ویژگی‌های این نمایشگاه جدا از میزان مساحتی که پیدا کرده است بازیگران نقش اصلی توسط جشنواره بازی‌سازی بود.

    وی ماراتن را موفقیتی بزرگ دانست و گفت: برگزاری رویداد بازی‌سازی برای نمایشگاه‌های شهر اصفهان می‌تواند برای نمایشگاه‌های دیگر الگو شود تا در مورد موضوع نمایشگاه بازی‌سازی را مورد توجه قرار دهند. بازی‌سازی در کنار صنعتگران موفق می‌تواند به پیشرفت بازی‌سازی کمک کند.

    معاون پژوهش شهرداری اصفهان با اعلام آمادگی شهرداری از این رویداد اذعان داشت: برای اینکه که این اتفاق پایدار بماند، شهرداری اصفهان این آمادگی را دارد تا این رویداد را در ساختاری مکتوب و ماندگار به چاپ برساند تا به‌عنوان تجربه‌ای برای دیگران ضبط شود.

    در پایان ماراتن سه‌روزه دوره سوم اصفهان با حضور علی‌اکبر بقایی مدیرعامل سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، جواد راستی مدیر مرکز بازی‌های رایانه‌ای دانشگاه اصفهان، سعید امامی دبیر کمیته فرهنگ شهروندی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان، محمود محمدی معاون پژوهش شهرداری اصفهان، نیل فروشان معاون فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان از داوران جواد راستی، شکراله شفیع، امیر رضا انوالی، میلاد صالحی و منتورها و راهنمایان میثاق آقاخوانی، مسعود پزشکزاده، حامد بابامحمدی، حامد موحدیان، محمد مهدی، حمید راست قلم، طاها رسولی، سید محمد حسینی، احسان صرامیان، محمد مهدی بهفر راد، حسین مزروعی تجلیل به عمل آمد.

    پایان بخش این ماراتن معرفی تیم‌های برتر سومین ماراتن بازی‌سازی اصفهان با موضوعات شهروندی بود که توانسته بودند در مدت کوتاه نمونه‌ای قابل‌درک و جذاب از بازی رایانه‌ای تولید کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت