امام جمعه بوشهر بیان کرد

راه‌اندازی خانه فرش و نمایشگاه دائمی فرش دراستان بوشهر

عصر نمایشگاه- امام جمعه بوشهر گفت: راه‌اندازی خانه فرش و نمایشگاه دائمی فرش برای حمایت ویژه از تولیدکنندگان و بافندگان فرش دراستان بوشهر ضروری است.

راه‌اندازی خانه فرش و نمایشگاه دائمی فرش دراستان بوشهر
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۷ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۵:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ،آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری در چهارمین جشنواره فرش دستباف استان بوشهر ضمن تقدیر از تلاش بافندگان فرش در استان بوشهر با اشاره به اینکه فرش شناسنامه هنر ذاتی انسان در تاریخ است اظهار داشت: تولید فرش یک تولید کاملا انسانی و ترکیبی از طبیعت و خلاقیت و سنجش نیاز و زیباشناسی محصول برای ارائه به مردم در جامعه است.

    وی با تاکید بر تولید منطبق با نیازهای جامعه توسط بافندگان افزود: فرش نه تنها یک شی در خانه نیست بلکه یک شناسنامه قوی هنری ارگانیک فی‌مابین طبیعت و انسان و مدیریت طرح و هنر تولیدی برای هدیه انسان به جامعه هدف است.

    نماینده ولی فقیه دراستان بوشهر با اشاره به اینکه چون خود انسان مشغول به تولید این هنر است گفت: هنرمند بافنده با هر گره با بازار هدف، یک پیوند دوستی می‌بندد.

    وی با اشاره به اینکه یگ گلیم هزاران هزار گره دارد بیان کرد: تولید کننده با فرش با هر گره با مخاطب عشق می‌ورزد و مهر ومحبت عرضه می‌کند.

    صفایی بوشهری با تاکید بر مدیریت صنعت فرش دستباف استان بوشهر بیان کرد: خلاقیت در صنعت فرش دستباف استان سبب ارتباط تولید کننده با جامعه هدف می‌شود.

    وی مهمترین مولفه رونق صنعت فرش دستباف استان را شناخت مختصات نیاز جامعه دانست و بیان کرد: نقش‌ و طرح‌های بافندگان استان برگرفته از طبیعت استان و نتیجه خلاقیت و تلاش آنهاست.

    امام جمعه بوشهر با اشاره به نیاز به تحول عظیم در صنایع دستی در کشور گفت: هم در تولید و هم در ارتباط با نیازسنجی بین‌المللی و از سوی دیگر مواد اولیه و بازاریابی خصوصا فروش الکترونیک نیاز به تحول داریم.

    وی آموزش تولیدکنندگان در استان را مهم و ضروری دانست و بیان کرد: راه‌اندازی خانه فرش و نمایشگاه دائمی فرش برای حمایت ویژه از تولیدکنندگان و بافندگان فرش ضروری است.

    صفایی بوشهری فراکارگاه سازی صنعت فرش را یکی از راه حل‌های برون رفت این صنعت از رکود دانست و افزود: با حمایت ویژه از تولیدکنندگان فرش دستباف در استان می‌توان رونق را به صنعت فرش بوشهر بازگرداند و بازارهای داخلی و خارجی را مجددا فتح کرد.

    وی بر استفاده ازتوان بالای بانوان و معلولان در صنعت فرش تاکید کرد و گفت: نوین سازی، مدل سازی و سنجش نیازهای بازارهای داخلی و خارجی سبب احیای هنرهای دستی بوشهر می‌شود.

    نماینده ولی فقیه دراستان بوشهر با تاکید بر بازاریابی ملی و بین‌المللی با ضمانت خرید محصول از بافندگان بیان کرد: باید به سمت مدیریت دانش‌بنیان و تولید به شکل معیارهای بومی برویم.

    وی با تاکید بر حمایت از کارگاه‌های خانگی زودبازده و کوچک بیان کرد: از توسعه کارگاه‌های کوچک به تولید انبوه می‌رسیم و بازارها را فتح می‌کنیم که در این راستا هدف رهبر معظم انقلاب در زمینه اقتصاد مقاومتی نیز تامین می‌شود.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت