نمایشگاه محصولات تولیدی شهرستان ورامین در گرجستان گشایش می یابد

عصر نمایشگاه- فرماندار ورامین گفت: نمایشگاه محصولات تولیدی شهرستان ورامین در کشور گرجستان گشایش می یابد.

نمایشگاه محصولات تولیدی شهرستان ورامین در گرجستان گشایش می یابد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از مهر، محمدرضا یوسفی ظهر چهارشنبه در جمع خبرنگاران گفت: ورامین با تولید محصولات مختلف صنایع دستی اعم از فرش و سفال،کشاورزی و دامپروری نظیر شیر، گوشت، مرغ، تخم مرغ و سایر محصولات پروتئینی و همچنین تولیدات صیفی جات ، غلات و سایر محصولات  به عنوان قطب صنعت در کشور محسوب می شود ضمن این که استقرار شهرک صنعتی چرمشهر در این شهرستان باعث شده تا ورامین در تولید چرم نیز از ظرفیت های بالایی برخوردار باشد.

    وی افزود: شهرستان ورامین علاوه بر تولید محصولات مختلف کشاورزی ، از سه محصول برند قند ، روغن و فرش برخوردار است که این محصولات به سایر کشورهای صادر شده و نام ورامین را در تولیدات مختلف بلند آوازه کرده است.

    فرماندار ورامین ادامه داد : بزرگترین مزرعه پرورش شتر مرغ جهان پس از افریقای جنوبی و بزرگترین پرورش دهنده جوجه اردک خاورمیانه در ورامین مستقر است و همچنین ورامین رتبه اول تولید شیر درکشور و رتبه دوم گوشت قرمز را دارد.

    وی افزود : امروز حلقه مفقوده ای باعث شده تا با وجود تولید سالانه یک هزار و 200 تن محصولات کشاورزی و دامی در ورامین ، سودآوری بالایی نصیب فعالان این حوزه نشود .

    فرماندار ورامین گفت : در حوزه بازار داخلی موفق شده ایم تا با فروشگاه های زنجیره های بزرگ جهت خرید محصولات تولیدی ورامین به توافقات مناسبی دست پیدا کنیم تا کشاورزان و تولید کنندگان اسیر دلالان نشده و بتوانند محصولات خود را بدون واسطه به بازار عرضه کنند تا نقدینگی مورد نیاز جهت ادامه فعالیت را به دست آوردند.

    وی تأکید کرد: توسعه تجارت بین المللی و صادرات محصولات تولیدی در شهرستان می تواند بسیاری از مشکلات کشاورزان را برطرف کند و با بررسی به عمل آمده ، در حال حاضر کشور گرجستان بهترین هدف برای صادرات محصولات تولیدی ورامین می باشد.

    یوسفی گفت : افزایش همکاری بین ایران و گرجستان می تواند همکاری های اقتصادی شهرستان با کشورهای عربی ، ترکیه و سایر کشورهای اروپایی را گسترش دهد.

    وی گفت: با توجه به توانمندی های بالای واحدهای تولیدی ورامین ، سفارت ایران در گرجستان از صادرات حمایت وزمینه کار تولیدکنندگان ایرانی را تسهیل می کند و با رایزنی های انجام گرفته زمینه برپایی نمایشگاه دستاوردهای تولیدی ورامین در کشور گرجستان فراهم گشته است .

    نماینده عالی دولت در شهرستان ورامین از صنایع دستی به عنوان ابزار ارزشمند در معرفی ظرفیت‌های فرهنگی و استعدادهای هویتی یک ملت یاد کرد و گفت: امروز صنعتگران ما در حقیقت سفیران و حاملان نشر فرهنگ، هویت و هنر این مرز و بوم هستند.

    وی گفت: این نمایشگاه در راستای عمل به منویات رهبر معظم انقلاب اسلامی برای تحقق اقتصاد مقاومتی و ترویج اشتغال و توسعه صنایع دستی برپا خواهد شد .

    یوسفی اظهار کرد: آشنایی با صنایع دستی، سوغات و هدایای مختلف شهرستان و همچنین تشویق تولید کنندگان برای احیا و تولید صنایع دستی، سوغات و اشتغال زایی از دیگر هدف های برپایی این نمایشگاه است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت