نخستین نمایشگاه بین المللی محصولات استراتژیک کشاورزی ایران

عصر نمایشگاه- نخستین نمایشگاه بین المللی محصولات استراتژیک کشاورزی ایران و کشورهای CIS منطقه آزاد انزلی در مرکز نمایشگاهی منطقه آزاد انزلی گشایش یافت.

نخستین نمایشگاه بین المللی محصولات استراتژیک کشاورزی ایران
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل  از  برنا ، نخستین نمایشگاه بین المللی محصولات استراتژیک کشاورزی ایران و کشورهای CIS  منطقه آزاد انزلی با حضور برند های برتر استانی ، کشوری و بین المللی از تاریخ 17 الی 20 مرداد در منطقه آزاد انزلی گشایش یافت.

    برخی از شرکت های حاضر در این نمایشگاه در گفتگویی با خبرنگار برنا به بیان فعالیت ها و انگیزه ی حضور در نمایشگاه پرداختند که در ادامه می خوانید :

    مدیر عامل شرکت "خیزران سازه منظر "در زمینه حیطه ی فعالیت این شرکت گفت : حوزه ی فعالیت ما در بحث طراحی و اجرای فضای سبز است .این شرکت در سال 84 تاسیس شد و در این مدت به صورت پیمانکاری در حوزه ی نگهداری فضای سبز با نهادهایی نظیر سازمان منطقه آزاد انزلی و شهرداری رشت همکاری داشتیم و این همکاری تا امروز تداوم داشته است .

    شهرام حسن زاده با بیان اینکه در زمینه صادرات نیز شرکت خیزران سازه منظر فعال بوده است ،اظهار داشت : صادرات گل و گیاه به کشورهای مختلف منجمله روسیه ،آذربایجان ،تاجیکستان و عراق را داشتیم.

    وی با اشاره به حضور بزرگترین مجموعه ی تولیدی گل و گیاه مکانیزه استان در نخستین نمایشگاه بین المللی محصولات استراتژیک کشاورزی ایران و کشورهای CIS  منطقه آزاد انزلی عنوان کرد : این مجموعه توانسته اشتغالزایی خوبی داشته باشد و حدود 200 نفر در مجموعه مذکور مشغول هستند و عمده ظرفیتی که در این حوزه وجود دارد بحث نشاهای فصلی است.

    حسن زاده افزود : شهرداری های گیلان و حتی خارج از گیلان طرف قرارداد شرکت هستند و سعی کردیم در این حوزه بروز باشیم .

    وی ادامه داد : بدین منظور دستگاه گلدان پر کن در نمایشگاه در معرض دید بازدید کنندگان قرار گرفت که در ساعت می تواند 2400 گلدان را برای نشاء آماده سازد در حالیکه این کار با نیروی انسانی روزانه 700 گلدان است .

    این دستگاه یک مونوریل به طول 50 متر را به عنوان دستگاه مکمل با خود دارد که گل ها را برای جابجایی توسط پرسنل هدایت می کند.

    حسن زاده اضافه کرد : از این دستگاه تنها چند نمونه در کشور وجود دارد و علاوه بر آن ،سینی کشت هایی است که کاملا مکانیزه اند و این دستگاهها سخت ایتالیا هستند.

    وی در خصوص انگیزه شرکت در نمایشگاه محصولات کشاورزی منطقه آزاد انزلی گفت : انگیزه مجموعه ی خیزران سازه منظر جهت شرکت در نمایشگاه معرفی توانمندی های این شرکت در حوزه ی تولید و اجراست  و امیدواریم که شرکت در نمایشگاه دستاورد خوبی به دنبال داشته باشد.

    "معراج مبرانیا" دکتری رشته ی مدیریت کسب و کار و نماینده ی شرکت "Russian register " در زمینه ی فعالیت این شرکت گفت : شرکت راشن رجیستر یک شرکت ردسی است که در حدود 15 سال در کشور مزبور ،کار آموزش و ارایه ی گواهینامه به مجموعه هایی که در زمینه ی محصولات کشاورزی و جنگلداری فعالیت می کنند را بر عهده دارد .

    وی با بیان اینکه این گواهینامه تا کنون به شرکتی در گیلان و کشور اعطا نشده است عنوان کرد : در کشور روسیه ،5 هزار شرکت که معروفترین آنها شرکت پالایشگاهی پتروم است دارای این گواهینامه می باشد و یکی از معتبرترین  شرکت های certificate body روسیه است.

    مبرانیا ادامه داد :  این شرکت به تازگی در ایران فعالیت خود را آغاز کرده و هدف آن آموزش تخصصی نحوه صادرات محصولات کشاورزی و منابع طبیعی به کشور روسیه است .

    وی با بیان اینکه بسیاری از محصولات کشاورزی ایران به جهت رعایت نکردن برخی نکات در امر صادرات ، مجددا به کشور مرجوع می شوند گفت : رعایت برخی نکات نظیر میزان عدد آخرین کود رسانی به محصول پیش از چیدن می تواند از برگشت محصول صادراتی جلوگیری کند و این موارد نیازمند آموزش مجموعه های تولیدی است.

    وی ادامه داد : مهمترین محصولاتی که از استان گیلان به روسیه صادر می شوند چای و کیوی هستند که در آن کشور خریداران زیادی دارد اما سخت گیری هایی در زمینه ی این دو محصول وجود دارد .

    مبرانیا با اشاره به گستردگی بازار روسیه برای محصولات ایران تصریح کرد : پس از بروز اختلافات بین کشورهای روسیه و ترکیه ؛روسیه برای تامین محصولات به ایران روی آورد و این در حالی بود که کشور ما آمادگی لازم برای این کار را نداشت و همچنین بسیاری از محصولات کشاورزی ایران به صورت خام ارایه می شدند.

    وی اضافه کرد : به دلیل نبودن استانداردهای تولید از مزرعه تا سفره ،خدمات بسته بندی نه چندان مطلوب ،ارزش افزوده ای به محصولات اضافه نمی شود و نهایتا هم برگشت می خورد

    وی گفت : شرکت هایی در استان گیلان وجود دارند که برند محسوب می شوند و سالها با نام آنها آشنا هستیم اما در کشور روسیه کسی با نام این شرکت ها آشنا نیست اما اگر مجموعه ای نظیر Russian register که مطابق استانداردهای روسیه است این شرکت ها را تایید کند ،بازرگانان برای خرید مشتاق تر خواهند بود.

    وی در پایان هدف از شرکت در نمایشگاه را معرفی راشن رجیستر برای مقوله های آموزشی و ارایه ی گواهینامه به مجموعه های تولیدی و مدیریتی خواند.

    خانم عاروان مدیر اجرایی نمایشگاه مجموعه صنایع غذایی گلها که یکی دیگر از شرکت کنندگان نخستین نمایشگاه بین المللی محصولات استراتژیک کشاورزی ایران و کشورهای CIS  منطقه آزاد انزلی می باشد در زمینه ی فعالیت های این شرکت گفت : مجموعه ی گلها بیش از 70 سال قدمت دارد و از سال 1318 بوده است و کیفیت محصولات گلها همواره گواه بر قدرت و ماندگاری این مجموعه است.

    وی با بیان اینکه شرکت "گلها"به  چندین کشور صادرات نیز دارد اظهار داشت : با توجه به تدابیر دکتر مهدی کریمی تفرشی رییس هیات مدیره ی مجتمع صنایع غذایی گلها ،محصولات این مجتمع به کشورهای ارمنستان ،گرجستان ،قطر ،کویت ،روسیه ،استرالیا و ... صادر می شود .

    عاروان افزود : هنوز مردم به خرید فله محصولات غذایی روی می آورند و این در حالی است که شرکت های معتبری چون "گلها" در کنار کیفیت دارای بسته بندی شکیل بوده و در فرآیند تولید از دستگاههای مکانیزه بهره گیری می کنند.

    وی هدف از شرکت در نمایشگاه را تبلیغات بیشتر این برند خواند و گفت : امیدواریم که حضور در نخستین نمایشگاه بین المللی محصولات استراتژیک کشاورزی ایران و کشورهای CIS  منطقه آزاد انزلی دستاورد خوبی برای مجتمع صنایع غذایی گلها به همراه داشته باشد.

    مهدی صفری رییس هیات مدیره شرکت زیتون حاج صفری و پسران در زمینه ی فعالیت های این شرکت اظهار داشت : شرکت زیتون حاج صفری و پسران که دارای قدمت زیادی در زمینه ی فروش زیتون است و دارای  فروشگاههای متعددی درعرضه زیتون رودبار می باشد ، مرغوبترین زیتون خاور میانه و بزرگترین مرکز فروش فرآورده های زیتونی ایران از شهر رودبار را شامل می شود.

    وی افزود : بر آن شدیم که با شرکت در نخستین نمایشگاه بین المللی محصولات استراتژیک کشاورزی ایران و کشورهای CIS  منطقه آزاد انزلی ، تنوع محصولات خود را بیشتر به مردم بشناسانیم و به همین دلیل با همکاری و حضور " یدی مشفقی " شف بین المللی نحوه ی بهره گیری از محصول زیتون ، چه به صورت روغن و چه چاشنی های مختلف را در معرض دید بازدید کنندگان قرار دهیم .

    صفری ادامه داد : شرکت حاج صفری و پسران با افزایش روز افزون تولیدکنندگان مطرح داخلی و خارجی محصولات زیتون، به دنبال معرفی بیشتر برند " حاج صفری و پسران " است و افق های روشنی را برای توسعه ی فعالیت این شرکت پیش بینی می کند.

    " یدی مشفقی " شف بین المللی ( یدالله مشفقی زاده سرآشپز بین المللی ) حاضر در غرفه ی زیتون حاج صفری و پسران نیز در گفتگویی با برنا گفت : محصول زیتون دارای خواص بسیار زیادی است که می تواند سلامت مصرف کنندگان را تضمین کند .

    وی ادامه داد : روغن زیتون یکی از مرغوبترین روغن ها برای آشپزی است در حالیکه هموطنان ما چندان رغبتی به این محصول نشان نمی دهند و یکی از دلایل حضورم در غرفه ی زیتون صفری ، نشان دادن استفاده متنوع محصول زیتون و مشتقات آن در آشپزی به علاقمندان است تا بدین ترتیب در جهت سلامت خانواده ها گام برداریم .

    گفتنی است نمایشگاه مذکور از تاریخ 17 الی 20 مرداد ماه برای بازدید علاقمندان در مرکز نمایشگاهی منطقه آزاد انزلی دایر است .

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت