نمایشگاه غذا و هتلداری عمان و هم افزایی اتاق های تعاون، اصناف و بازرگانی

عصر نمایشگاه- دوازدهمین نمایشگاه بین المللی غذا و هتلداری عمان ۲۴ تا ۲۶ مهر ماه در مسقط برگزار می شود و شرکت نمایشگاه اصفهان به عنوان نماینده انحصاری مرکز نمایشگاهی عمان اکسپو در ایران، برگزاری پاویون جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه را بر عهده دارد.

نمایشگاه غذا و هتلداری عمان و هم افزایی اتاق های تعاون، اصناف و بازرگانی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از نمایشگاه اصفهان ؛ رییس اتاق اصناف اصفهان، رییس اتحادیه هتلداران اصفهان، مدیرعامل و مدیران شرکت نمایشگاه و نماینده اتاق تعاون در جلسه ای در محل دفتر مرکزی نمایشگاه اصفهان، گرد هم آمدند تا پیرامون پاویون جمهوری اسلامی ایران در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی غذا و هتلداری عمان در مهر ماه سال جاری بحث و تبادل نظر کنند.

    مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان در این جلسه گفت: در صورت هم افزایی توان اتاق اصناف، اتاق تعاون و اتاق بازرگانی، پاویون های ایران در نمایشگاه های خارج از کشور با قوت بیشتری برگزار خواهد شد.

    رسول محققیان با اشاره به این که در سال های گذشته وزارت صنعت بودجه ای برای حمایت از غرفه داران ایرانی در نمایشگاه های خارج از کشور نداشت و این بودجه به تازگی اختصاص یافته است، افزود: حضور و یا بازدید تک تک اصناف یا واحدهای صنعتی و تولیدی در نمایشگاه های خارج از کشور، نیازمند هزینه های سنگینی است؛ در حالی که با هم افزایی اتاق تعاون، اتاق اصناف و اتاق بازرگانی این واحدها به خوبی می توانند بر روی بازارهای جدید، مطالعه و برنامه ریزی کنند چراکه هر یک از این نهادها، اعتبارات و بودجه های جداگانه ای برای موضوعات نمایشگاهی در اختیار دارند.

    وی تأکید کرد: صنعت و بازرگانی دو وجه مهم هستند که در وزارت صنعت نیز باید در کنار هم مورد توجه قرار گیرند چراکه با مغفول ماندن یکی از آن ها بخشی از ظرفیت های کشور نادیده گرفته شده است.

    مدیرعامل شرکت نمایشگاه های بین المللی استان اصفهان، تصریح کرد: امیدواریم این تفکر اقتصادی در شورای جدید نیز حاکم باشد.

    محققیان اعلام کرد: تلاش داریم ارتباط سه اتاق را از نمایشگاه آغاز کنیم چراکه نمایشگاه، محل تلاقی اصناف و صنعتگران، تعاونی ها و بازرگانان است و بدون شک اثرات این حرکت متوجه صنعت نمایشگاه ها خواهد شد.

    اعلام آمادگی اتاق اصناف، اتحادیه هتلداران و اتاق تعاون

    رییس اتاق اصناف نیز در این جلسه گفت: اتاق اصناف خود را فراتر از شهر اصفهان می داند چراکه ظرفیت های استان اصفهان چنین اقتضا می کند.

    رسول جهانگیری تأکید کرد: نمایشگاه اصفهان به عنوان یک مرکز مهم اقتصادی در سطح استان و کشورمحسوب می شود بنابراین دیگر بخش ها نیز باید کمک کنند تا این مرکز از ظرفیت زیرساخت های اقتصادی استان برای حضور قدرتمند در نمایشگاه های خارج از کشور استفاده کند.

    وی ادامه داد: اتاق اصناف تا کنون حرکتی جدی در حوزه نمایشگاهی نداشته است اما با توجه به وجود بیش از صد هزار واحد صنفی در شهرستان اصفهان و اختصاص 17 درصد تولید ناخالص ملی کشور به این استان، باید شرایطی را مهیا کرد تا اصناف بخشی از نیروی خود را برای بازار سایر استان ها و دیگر کشورها متمرکز کنند تا از این طریق بخشی از آمار بیکاری استان نیز کاهش یابد.

    جهانگیری اعلام کرد: اتاق اصناف در اولین قدم، اتحادیه هایی که ظرفیت حضور در دوازدهمین نمایشگاه بین المللی غذا و هتلداری عمان دارند را معرفی و ترغیب خواهد کرد. 

    همچنین رییس اتحادیه هتلداران اصفهان پیرامون دریافت فضایی از این نمایشگاه به منظور حضور تعدادی از آژانس های مسافرتی و هتل ها و همچنین معرفی ظرفیت های گردشگری شهر اصفهان اعلام آمادگی کرد.

    در این جلسه مقرر شد اتاق تعاون نیز پاویون ایران در این نمایشگاه را به واحدهای زیر مجموعه خود اطلاع رسانی کند.  

    گفتنی است دوازدهمین نمایشگاه بین المللی غذا و هتلداری عمان 24 تا 26 مهر ماه در مسقط برگزار می شود و شرکت نمایشگاه اصفهان به عنوان نماینده انحصاری مرکز نمایشگاهی عمان اکسپو در ایران، برگزاری پاویون جمهوری اسلامی ایران در این نمایشگاه را بر عهده دارد.

    شرکت های متقاضی می توانند برای حضور در این نمایشگاه از طریق تماس با شماره 03132612557 و 09129479265 اقدام کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت