نمایشگاه خطرسنجی بیماری های غیر واگیر در سنندج گشایش یافت

عصر نمایشگاه- نمایشگاه خطرسنجی بیماری های قلبی عروقی روز یکشنبه در چهار پارک بهاران، سپیدار، حلزونی و شهدای ۲۸ دی سنندج گشایش یافت.

نمایشگاه خطرسنجی بیماری های غیر واگیر در سنندج گشایش یافت
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از ایرنا ؛معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی استان کردستان در حاشیه برپایی این نمایشگاه با اشاره به افزایش بیماری های قلبی و عروقی، دیابت و سرطان ها در جامعه آگاهی بخشی به مردم در زمینه پیشگیری از ابتلا به بیماری های غیر واگیر را ضروری برشمرد.
    دکتر هومن قصری کم تحرکی افزایش مصرف دخانیات مصرف غذاهای آماده و فست فود یکی از علل ابتلا به بیماری های غیر واگیر اعلام کرد و افزود: تغییر عادت غذایی پیروی از یک برنامه غذایی متعادل و مناسب کاهش استرس اجتناب از سیگار و انواع دخانیات و تحرک جسمانی روزانه تضمین کننده سلامت افراد محسوب می شود.
    وی پیروی از یک برنامه غذایی متعادل سرشار از پروتئین ها، فیبرها، ویتامین ها در برنامه غذایی را ضروری برشمرد و تاکید کرد: افزایش مصرف فیبر میزان ابتلا به سرطان ها را کاهش می دهد.
    دکتر قصری با اشاره به اینکه امروز بیماری های غیر واگیر مانند بیماری های قلبی و عروقی، سرطان ، دیابت، فشار خون در حال افزایش است، یادآور شد: بهترین راهکار مقابله با این بیماری ها داشتن سبک زندگی سالم و پرهیز از تغذیه ناسالم و آگاه سازی مردم نسبت به شیوه زندگی است.
    وی با اشاره به اینکه نمایشگاه خطر سنجی بیماری های غیر واگیر با هدف آگاهی نسبت به بیماری ها و عوامل خطر بیماری سلامت روانی، اجتماعی و اعتیاد و خود مراقبتی بر پا شده است، گفت: تست فشار خون قد و وزن کنترل وزن فشار خون بی ام ای و یا شاخص توده بدنی از اقداماتی است به صورت رایگان در این نمایشگاه ارائه می شود.
    به گفته وی، افراد می توانند با مراجعه به نمایشگاه و انجام غربالگری در هر گروه سنی به ویژه گروه سنی بالای 30 سال از وضعیت سلامتی خود آگاه شوند، این اقدام های ریسک خطر ابتلا به بیماری ها در 10 سال آینده تخمین زده می شود همچنین مراجعه کنندگان در سامانه ثبت نام الکترونیکی ثبت نام خواهند شد.
    این نمایشگاه تا پایان مرداد سال جاری در پارک های بهاران، سپیدار، حلزونی و شهدای 28 دی برپا است.
    در شهرستان سنندج 20 مرکز بهداشت در مناطق شهری و 13 مرکز بهداشتی و درمانی دایر است.
    بیماری های قلبی و عروقی 38 درصد علل مرگ و میرها را در جهان به خود اختصاص داده است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت