نهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آرد و نان برگزار می‌شود

عصر نمایشگاه- از ۱۵ تا ۱۸ آذرماه نهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آرد و نان در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار می‌شود.

نهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آرد و نان برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۸ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از فارس، مهدی خان‌‌محمدی رئیس اتحادیه نان صنعتی در نشست خبری نهمین نمایشگاه بین‌المللی صنعت آرد و نان که در شرکت بازرگانی دولتی ایران برگزار شد، اظهار داشت: حدود 9 ماه از قطع شدن یارانه تولیدکنندگان نان‌های صنعتی می‌گذرد و این امر باعث افزایش کیفیت نان و آرد و فروش بیشتر فعالان بخش نان‌های صنعتی شده است.

    وی ادامه داد: قطع یارانه نان صنعتی موجب بهبود کیفیت آرد و نان شده است که امیدواریم در بخش‌های نان سنتی نیز شاهد افزایش کیفیت آرد و نان باشیم.

    رئیس اتحادیه نان صنعتی بیان داشت: نان‌های حجیم و نیمه صنعتی رشد قابل ملاحظه‌ای در سال‌های اخیر به لحاظ کیفیت و کمیت داشته است.

    خان‌محمدی در مورد وضعیت و تعیین و تکلیف زمین‌هایی که به شرکت‌های تولیدکننده نان‌های صنعتی داده شد، تصریح کرد: برای واحدهای 5 تنی تولیدکننده نان صنعتی در سال‌های گذشته دولت کمک و تسهیلاتی اختصاص داد. به طوری که متقاضیان یا زمین‌های رایگان و تسهیلات برای ساخت واحد صنعتی نانوایی دریافت کردند.

    وی افزود: بنابراین متقاضیانی که زمین داشتند بدون پرداخت عوارض شهرداری ساختمانی برای واحدهای نان 5 تنی دریافت کردند و همچنین متقاضیان سرمایه‌گذاری در بخش نان زمین‌های رایگانی برای احداث صنایع خود دریافت کردند.

    رئیس اتحادیه نان صنعتی با بیان اینکه این طرح به خوبی اجرا نشد، بیان داشت: برخی زمین مورد نظر خود را به واحد نانوایی تغییر دادند و آن را به بهره‌برداری رسانده اما برخی زمین خود را به فروش رساندند، به هر حال در هر طرحی امکان شیطنت وجود دارد.

    خان‌محمدی با بیان اینکه در این راستا انجمن چند نامه و گزارشاتی را به وزارت صنعت ارائه کرده است، اظهار داشت: در این مورد دولت باید پاسخگو باشد.

    وی با اشاره به اینکه برخی افراد استفاده کننده از تسهیلات زمین‌های خود را بدون احداث واحد فروخته‌اند، بیان داشت: اتحادیه نیز در این زمینه پرسش دارد و خواهان پیگیری و تعیین و تکلیف زمین‌های واگذار  شده است.

    رئیس اتحادیه نان صنعتی افزود: طرح دیگری برای احداث واحدهای 20 تنی تولیدکننده نان‌های صنعتی ارائه شد و براساس آن قرار بود مثلاً 10 واحد سنتی تجمیع شده و به یک واحد 20 تنی تبدیل شود.

    خان‌محمدی تصریح کرد: ما انتظار داشتیم که این موضوع باعث افزایش نظارت و کیفیت و پایین آمدن قیمت شود اما به مشکل برخوردیم.

    وی در پاسخ به این سؤال که آیا نان سنتی که از حرارت مستقیم استفاده می‌کند آیا برای مصرف‌کننده خطراتی داشته یا باعث سرطان‌زایی این محصول می‌شود یا خیر، اظهار داشت: اکثر نانوایی‌های سنتی از حرارت مستقیم برای تولید نان خود استفاده می‌کنند اما در سال‌های گذشته با تبدیل نوع سوخت گازوئیل به گاز مشکلات نانوایی‌ها در این زمینه کمتر شده است.

    رئیس اتحادیه نان صنعتی یادآور شد: در صورتی که اتحادیه تولیدکنندگان نان‌های صنعتی تدبیری در این زمینه اتخاذ کنند شاهد حضور ماشین‌آلات تخصصی پخت نان سنتی در واحدهای کوچک خواهیم بود که این امر مشکلات صنف مذکور را برطرف می‌کند.

    خان‌محمدی گفت: میزان ضایعات 30 درصدی نان در هیچ‌جا اثبات نشده است.

    وی بیان داشت: میزان ضایعات در بخش نان صنعتی به ویژه نان‌های تُست و لقمه‌ای صفر است.

    رئیس اتحادیه نان صنعتی در پاسخ به این سؤال که چرا نان‌های سنتی کپک نمی‌زنند، گفت: مهارت نانوانی‌ها افزایش یافته و باعث استفاده از دستگاه‌های پیشرفته و مکانیزه اقدام به پخت می‌کنند.

    وی بیان داشت: یکی از روش‌ها برای جلوگیری از کپک زدن نان تهیه خمیر نان تست با آب یخ است و پس از تهیه نان 12 ساعت قبل از بسته‌بندی نان خنک می‌شود.

    خان‌محمدی با اشاره به اینکه از آنزیم‌های مقوی در تولید نان استفاده می‌شود، بیان داشت: این آنزیم‌های مورد تأیید وزارت بهداشت کپک زدن نان را به تأخیر می‌اندازد ضمن اینکه تا آنجایی که من اطلاع دارم در نان‌های صنعتی از مواد نگهدارنده استفاده نمی‌شود.

    رئیس اتحادیه نان صنعتی ادامه داد:‌ ممکن است در مواردی به صورت نقطه‌ای از مواد نگهدارنده در تولید نان صنعتی استفاده شود که استفاده از این مواد هم مضر نیست اما مصرف بیش از اندازه آن خطرناک است.

    در ادامه قاسم زراعت‌کار رئیس اتحادیه نانوایی‌های سنتی در خصوص مصرف جوش شیرین در نان‌های سنتی اظهار داشت: در هیچ‌ کجا مصرف جوش شیرین در نان منع نشده است.

    وی افزود: جوش شیرین در بسیاری از کشورها در تولید نان مورد استفاده قرار می‌گیرد که این ماده باعث سرعت‌بخشی به تخمیر می شود.

    خان‌محمدی در ادامه در مورد برگزاری نمایشگاه بین‌المللی صنعت آرد و نان اظهار داشت: این نمایشگاه در راستای افزایش سطح فعالیت‌های تجاری و سرمایه‌گذاری، حمایت از احداث و توسعه واحدهای تولیدی نان صنعتی در کشور، حرکت سازمان‌یافته بخش خصوصی در زنجیره تولید و تأمین مواد اولیه تولید نان و بسترسازی برای ارائه ظرفیت‌ها و توانمندی‌های شرکت داخلی در عرصه ماشین‌آلات و صنایع مرتبط با صنعت آرد و نان برگزار می‌شود.

    وی با بیان اینکه نمایشگاه مذکور از 15 تا 18 آذرماه در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران برگزار شود، تصریح کرد: قرار است 136 شرکت‌ کننده داخلی و خارجی در این نمایشگاه شرکت کنند که 31 شرکت آن خارجی و مابقی داخلی است.

    رئیس اتحادیه نانوایی‌های سنتی افزود: شرکت‌های خارجی از نمایشگاه صنعت آرد و نان استقبال وسیعی داشته‌اند و امسال تعداد شرکت‌های خارجی در این نمایشگاه 120 درصد و تعداد شرکت‌های ایرانی 30 درصد رشد داشته است.

    خان‌محمدی تصریح کرد: نمایشگاه بین‌المللی صنعت آرد و نان در مساحتی بالغ بر 11 هزار متر مربع برگزار می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت