تلاش برای تبدیل نمایشگاه بین المللی تهران به فضای عمومی

عصر نمایشگاه- معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران گفت: مساحت شهر تهران طی سال‌های گذشته بر مبنای طرح جامع شهر کاهش یافته است.

تلاش برای تبدیل نمایشگاه بین المللی تهران به فضای عمومی
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از میزان، پژمان پشمچی زاده با حضور در سیصد و شصت و نهمین جلسه شورای شهر تهران گفت: در رابطه با شهرسازی و معماری 190 مصوبه از سوی شورای شهر تهران داشته ایم که در زمینه این مصوبات اقداماتی صورت گرفته است.


    وی افزود: در دوره چهارم شهر تهران، 50 مصوبه تاثیرگذار در حوزه معماری و شهرسازی موجود بوده که 35 مصوبه آن اجرایی شده است.


    معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به توسعه کمی و کیفی شهر تهران طی 120 سال گذشته اظهارکرد: در شهری که 22 منطقه و 929 هزار پلاک ثبتی دارد، مسائل بسیار پیچیده‌ای وجود دارد که باید برای حل مشکلات آن برنامه ریزی شود.


    پشمچی زاده با اشاره به کاهش مساحت شهر تهران اظهارکرد: بر اساس 2 طرح جامع تصویب شده در شهر تهران، تا حدودی از مساحت شهر تهران کاسته شده است.


    وی ادامه داد: در محدوده خدماتی، 3 هزار و 268 هکتار گستره بافت فرسوده را داریم و بیش از 14 هزار هکتار گسترده بافت ناپایدار در شهر تهران موجود است.


    معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران بزرگترین دستاورد مدیریت شهری را دارا بودن طرح جامع برای پایتخت دانست و اظهارکرد: طرح جامع برای شهر تهران امتیاز بسیار بزرگی بود و پس از طرح جامع اول، سال 86 طرح جامع دوم نیز به تصویب رسید.


    پشمچی زاده با تاکید بر لزوم همکاری بسیاری از دستگاه‌ها با شهرداری برای اجرای طرح جامع خاطرنشان کرد: شهرداری و مدیریت شهری با ظرفیت‌های قانونی که دارد نمی‌تواند تنها محقق کننده سیاست‌های طرح جامع باشد و سایر دستگاه‌ها باید در این زمینه با شهرداری همکاری داشته باشند.


    وی افزود: در سند طرح جامع، تکالیف قابل توجهی به عهده دستگاه‌های مختلف دولتی نهاده شده و اگر هم افزایی در اقدامات وجود داشته باشد می‌توانیم شاهد بهبود شرایط باشیم.


    معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با اشاره به اقدامات صورت گرفته به منظور تبدیل نمایشگاه بین المللی تهران به فضای عمومی اذعان کرد: تلاش شده که نمایشگاه بین المللی تهران تبدیل به فضای عمومی شود. اگر این مورد در شورای شهرسازی و معماری تصویب شود، 550 هکتار به فضای عمومی تبدیل می‌شود.


    پشمچی زاده با تاکید بر افزایش ارزش افزوده زمین در منطقه 12 تهران تصریح کرد: بر اساس گزارش مرکز آمار ایران و بانک مرکزی، امسال که افزایش قیمت ارزش مسکن 5.2 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته تنها نقطه‌ای که در کشور دارای ارزش افزوده بیشتر از تورم سالیانه بوده، زمین‌های موجود در منطقه 12 تهران است.


    وی در خصوص سرانه بوستان‌های عمومی برای شهروندان تهرانی گفت: سرانه بوستان‌های عمومی شهر تهران برای هر شهروند اکنون 12.5 متر است و در تلاش برای افزایش این سرانه هستیم.

    معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران عدم توزیع متوازن سرانه ها را ضعفی اساسی در شهر تهران دانست و اظهارکرد: متاسفانه هنوز شاهد توزیع متوازن امکانات در سطح محلات شهر تهران نیستیم و باید به افزایش سرانه های محلی اقدام شود.

    پشمچی زاده با تاکید بر لزوم ارتقای شفافیت و کیفیت خدمات معماری و شهرسازی تصریح کرد: توسعه و گسترش خدمات الکترونیک برای رسیدن به شهری هوشمند از جمله برنامه های ما در معاونت شهرسازی و معماری بود و هوشمند سازی را راهکاری برای ارتقای کیفیت خدمات معرفی کردیم.

    وی ادامه داد: 260 میلیون برگ از پرونده های شهرسازی طی سال های گذشته اسکن شده و ظرفیتی ایجاد شده که دسترسی به پرونده های شهرسازی ممکن شده است.

    معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه " صدور پروانه ساختمانی تنها در مناطق شمالی صورت نگرفته است" گفت: تمامی مناطق 22 گانه شهرداری، سهم متناسبی را به نسبت پارسل های خود از پلاک های ساختمانی داشته اند.
    پشمچی زاده ادامه داد: عدالت در صدور پروانه در مناطق 22 گانه در تهران صورت گرفته است.
    وی با ارائه آماری از تعداد پروانه های ساختمانی صادر شده از سال 70 تاکنون تصریح کرد: از سال 70 تاکنون، 500 هزار پروانه ساختمانی در تهران صادر شده است. این آمار نشان دهنده آن است که طی سال های گذشته سالیانه 2 درصد املاک تهران نوسازی شده است.

    معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران در خصوص بلندمرتبه سازی های صورت گرفته در شهر تهران خاطرنشان کرد: بلند مرتبه سازی ها باید در کمیسیون ماده 5 به تصویب رسد و 28.5 درصد مصوبات این کمیسیون به بلند مرتبه سازی ها اختصاص داشته است.

    پشمچی زاده در رابطه با بلند مرتبه سازی های صورت گرفته در منطقه 22 تهران گفت: در سال های 1373 تا 79، در قالب طرح تفضیلی منطقه 22 ظرفیت جمعیت 675 هزار نفری برای منطقه دیده شد و نقش سکونتی و احداث ساختمان های بلند مرتبه برای این منطقه در نظر گرفته شد.

    وی ادامه داد: الگوی بلند مرتبه سازی برای منطقه 22 در نظر گرفته شد و از سال 93 بر اساس مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری، شهرداری مکلف به بازبینی طرح تفضیلی منطقه 22 شد.
    معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران با بیان اینکه " ایجاد تغییر در برنامه های توسعه شهری نیازمند زمان است" خاطرنشان کرد: طرح های توسعه شهری، موتورسیکلت نیستند که امروز در لحظه ترمز زده و طرح را متوقف کنیم.

    پشمچی زاده با اشاره به فراهم بودن شرایط به منظور افزایش جمعیت در منطقه 22 اظهارکرد: پروانه های صادره در سطح منطقه 22 هنوز از جمعیت ظرفیت پذیری خود نگذشته و اعتقاد ما این است که بخشی از سرانه های خدماتی منطقه نیازمند برنامه ریزی است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت