حذف باند بازی از نمایشگاه های گردشگری

عصر نمایشگاه- با اصلاحیه انجام شده، سازمان میراث فرهنگی دیگر نقشی در ارایه این مجوزها ندارد و شرکت هایی که با وعده اختصاص یارانه، پاویون ایران در نمایشگاه پزشکی عمان را بازاریابی می کنند، در واقع دیگر چنین امکانی را در اختیار نخواهند داشت.

حذف باند بازی از نمایشگاه های گردشگری
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹:۰۰

    رییس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی ایران از اصلاح شیوه ‌نامه‌ نمایشگاهی خبر داده و گفته است با این اقدام بساط زد و بندهای نمایشگاه‌های گردشگری جمع می شود.

    این خبر را خبرگزاری ایسنا منتشر کرده است؛ محمدحسن کرمانی در گفت و گو با ایسنا اعلام کرده است: بر اساس شیوه‌نامه اصلاح شده‌ نمایشگاهی، سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از این پس فقط برای نمایشگاه ‌های داخلی گردشگری مجوز صادر می‌کند و شورای عالی جدیدی که به همین منظور تشکیل می شود، مجوزهای این بخش را صادر خواهد کرد. به گفته وی، در این شورا پنج نماینده‌ بخش دولتی و 6 نماینده از بخش خصوصی حضور دارند که درخواست‌ ها را بررسی کرده و بر اساس توانایی مجری و برگزارکننده تأیید می ‌کنند.

    وی گفت: با این اقدام حذف باند بازی از نمایشگاه های گردشگری را شاهد خواهیم بود.

    کرمانی افزود: همچنین سازمان میراث فرهنگی و گردشگری موظف شده بودجه‌ای را به تبلیغات محیطی و بازاریابی در خارج از کشور اختصاص دهد، اما دیگر قرار نیست یارانه و هزینه ای برای خرید غرفه ارایه دهد.

    رییس هیأت مدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرتی اضافه کرد:‌ از این پس مجری نمایشگاه‌های گردشگری داخلی و یا خارجی باید از بخش خصوصی بوده و برای خرید غرفه اقدام کنند و سازمان میراث فرهنگی نیز برای تبلیغات محیطی این نمایشگاه ها اقدام خواهد کرد.

    وی تصریح کرد:‌ مطمئنم که این اصلاحیه اما و اگرهای زیادی به دنبال دارد، اما این کار باید روزی انجام می شد تا اثرات مثبت این تغییر، دریافت شود.

    وی گفت: این مصوبه به شکلی اصلاح شده که آنچه اختیارات بخش دولتی و به طور مشخص سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بود به نام «تشکل ذی‌ربط» تغییر کرد.

    این خبر در حالی مطرح می شود که پیش از این، سازمان میراث فرهنگی بدون هماهنگی با سازمان توسعه تجارت، مجوز برپایی پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه پزشکی عمان را صادر و موازی کاری نامناسبی را برای شرکت اصلی برگزارکننده ایجاد کرده بود. در حالی که شرکت نمایشگاه اصفهان به عنوان نماینده انحصاری مرکز عمان اکسپو در ایران، مجوز برپایی پاویون ایران در این نمایشگاه را داشت، شرکت دیگری نیز مجوز دریافت کرده و فعالیت هایی را برای جذب مشارکت کنندگان حوزه گردشگری سلامت انجام داده بود. در صورتی که با اصلاحیه انجام شده، سازمان میراث فرهنگی دیگر نقشی در ارایه این مجوزها ندارد و شرکت هایی که با وعده اختصاص یارانه، پاویون ایران در نمایشگاه پزشکی عمان را بازاریابی می کنند، در واقع دیگر چنین امکانی را در اختیار نخواهند داشت. 

    گفتنی است هفتمین نمایشگاه و کنفرانس تجهیزات و خدمات پزشکی عمان، 17 تا 19 مهر ماه در مسقط برگزار می شود و شرکت نمایشگاه اصفهان مجری انحصاری برگزاری پاویون ایران در این نمایشگاه با مجوز رسمی سازمان توسعه تجارت است.

    شرکت های متقاضی می توانند برای حضور در این رویداد از طریق تماس با شماره 03132601683 و 09129479251 اقدام و یا به سایت www.intexpo.ir مراجعه کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت