نمایشگاه های هنری فرهنگسراها و گالری های تهران در هفته پایانی مردادماه

عصر نمایشگاه- فرهنگسراها و گالری های شهر تهران در هفته پایانی مردادماه میزبان نمایشگاه هنرهای تجسمی؛ عکاسی، کاریکاتور، نقاشی، نقاشیخط با موضوع های مختلف و نمایشگاه های هنری به مناسبت ورود آزادگان به میهن اسلامی است.

نمایشگاه های هنری فرهنگسراها و گالری های تهران در هفته پایانی مردادماه
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصرنمایشگاه» به نقل از  ایرنا، نمایش آثار هنری جمعی از جانبازان کشور به مناسبت 26 مردادماه سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی، نمایشگاه «حلب؛ سرخ و سپید»، کودتای 28 مرداد به روایت تصویر، نمایشگاه گروهی تصویرسازی قدیم و جدید و نمایشگاه عکس «سرزمین مادری» از جمله این نمایشگاه هاست.
    نمایشگاه آثار هنری جمعی از جانبازان دفاع مقدس با عنوان «آنهایی که ماندند» همزمان با سالروز بازگشت آزادگان به میهن اسلامی تا ساعت 20 امروز(26 مردادماه) در فرهنگسرای ملل به نشانی بزرگراه صدر، خیابان قیطریه برپاست.
    در این نمایشگاه مجموعه ای از آثار نقاشی و کاشی شکسته جانبازان شیمیایی و اعصاب و روان کشور با موضوع طبیعت در معرض دید عموم قرار گرفته است.
    همچنین نگارگذر «بازگشت پرستوها» به مناسب بازگشت آزادگان به میهن اسلامی نیز تا ساعت 20 امروز(26مردادماه) در مجتمع فرهنگی هنری نور به نشانی فلکه دوم صادقیه، بلوار آیت اله کاشانی، بعد از تقاطع شهید ستاری، جنب شهر کتاب برپاست.
    در این نگار گذر، 15 تابلو عکس از لحظه های زیبای بازگشت آزادگان با هدف یادآوری دلاوری و شجاعت و ایمان رزمندگان در معرض دید عموم قرار گرفته است.

    *نمایشگاه «حلب؛ سرخ و سپید» در نگارخانه مهر
    نمایشگاه عکس «حلب؛ سرخ و سپید» با 40 قطعه عکس از آثار مرتضی شعبانی، عکاس و مستندساز با روایتی از آزادسازی حلب در سوریه، همزمان با روز مقاومت اسلامی در نگارخانه مهر فرهنگسرای انقلاب اسلامی برپا شده است.
    با توجه به اینکه موقعیت شهر حلب و آزادسازی آن یک موقعیت استراتژیک بود و محاصره این شهر چند سال به طول انجامیده بود، نگاه عکاس به تخریب شهر و فضاهای شهری معطوف به پس از آزادسازی این شهر است.
    علاقه مندان برای دیدن آثار نمایشگاه «حلب؛ سرخ و سپید» می توانند تا هفتم شهریور ساعت 9 تا 19 به نگارخانه مهر فرهنگسرای انقلاب اسلامی به نشانی بزرگراه شهید نواب صفوی، تقاطع پل کمیل، ابتدای کمیل شرقی مراجعه کنند.

    *کودتای 28 مرداد به روایت تصویر
    نمایشگاه کاریکاتور شامل اسناد و عکس‌ های کودتای 28مرداد همزمان با سالگرد این واقعه تاریخی با هدف گسترش و تقویت خوداتکایی، خودباوری و عزت ملی در مجتمع شهیدان جعفری نژاد برپا می ‌شود.
    در این نمایشگاه بیش از 30 قطعه عکس در اندازه 50 در70 به‌ صورت کاریکاتور از وقایع روز 28 مرداد به‌ نمایش گذاشته می‌ شود.
    علاقه مندان برای دیدن آثار این نمایشگاه می توانند از 28 تا 31مردادماه هر روز از ساعت 8 تا 19به مجتمع شهیدان جعفری نژاد به نشانی میدان خراسان، خیابان خاوران، سه راه هاشم آباد، انتهای هاشم آباد مراجعه کنند.

    *نمایشگاه عکس «سرزمین مادری» در نگارخانه شفق
    نمایشگاه عکس ایرانشناسی با عنوان «سرزمین مادری» با آثاری از ناهید عبدی، منیژه کنگرانی، سیدحسین(ایرج) معینی و ونوس وحدت با موضوع نماهای بکر از طبیعت و نقاط مختلف ایران از شمال تا جنوب کشور شامل طبیعت گیلان، تهران، قشم، سوادکوه، معماری شهرهای کیاسر، نائین و جلوه هایی از آثار باستانی همچون مسجد جامع ورامین و برج طغرل در نگارخانه فرهنگسرای شفق برپا شده است.
    نمایشگاه عکس «سرزمین مادری» تا 31 مرداد از ساعت 9 تا 20 در فرهنگسرای شفق به نشانی خیابان سیدجمال‌الدین اسدآبادی(یوسف آباد)، خیابان 21 بوستان شفق میزبان علاقه مندان است.

    *نمایشگاه گروهی نقاشی
    دومین نمایشگاه نقاشی گروهی کودکان رادمهر با موضوع نقش بازی با اشعار شاهنامه فردوسی، با اجرای شاهنامه خوانی کودکان و نوجوانان و روایت داستان های زال و سیمرغ و سهراب و گردآفرید، جمعه ٢٧ مردادماه ساعت 17 در گالری شکوه برپا می شود.
    در این نمایشگاه بیش از 30 اثر با تکنیک گواش روی بوم نقاشی از آثار هنرمندان نقاش کودک؛ زهرا پاشایی، پرمیس ثابتی، عسل ثمری آرا، نازنین زهرا شجاعتی، فاطمه سادات طباطبایی، ریحانه کریمی و مژده باقریان به نمایش گذاشته می شود.
    سود فروش آثار هنری این نمایشگاه به موسسه خیریه ملائک تقدیم خواهد شد.
    این نمایشگاه گروهی نقاشی هنری تا روز شنبه28 مردادماه از ساعت 17 تا 21 در گالری شکوه به نشانی فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی، کوچه امیر نوری، پلاک 19 میزبان علاقه مندان است.

    *نمایشگاه کاریکاتور در نگارخانه آبی
    آثار کاریکاتور شهروز صاحبی با عنوان «حیوانات تخیلی عمو شهروز» تا31مرداد همه روزه به جز ایام تعطیل از ساعت 9 تا 18 در نگارخانه آبی فرهنگسرای امید به نشانی خیابان 17 ‏شهریور، خیابان خشکبارچی، پارک خیام برپاست.‏

    *نمایشگاه گروهی تصویرسازی قدیم و جدید در فرهنگسرای ملل
    نمایشگاه گروهی تصویرسازی قدیم و جدید با نمایش بیش از 60 اثر از آثار هنرمندان با موضوع داستان های کهن و قدیمی همچون داستان حضرت یوسف (ع)، نمایشنامه ارتور و اویی، شعر و آثار صمد بهرنگی در نگارخانه شماره یک و 2 فرهنگسرای ملل برپاست.
    این نمایشگاه تا 28 مردادماه از ساعت 9 تا 19 در فرهنگسرای ملل به نشانی بزرگراه صدر، خیابان قیطریه میزبان علاقه مندان است.

    *نمایشگاه طراحی هایپررئال در نگارخانه پردیسان
    آثار طراحی مینا رحیمی به سبک هایپررئال تا 31 مردادماه همه روزه از ساعت 9 تا 18 در گالری شماره 2 نگارخانه پردیسان فرهنگسرای فردوس واقع در فلکه دوم صادقیه، بلوار فردوس شرق، بعد از چهارراه شهید سلیمی جهرمی برپاست.
    همچنین نمایشگاه گروهی عکس «بابا نان داد» به سرپرستی سپیده برزگر با آثاری از عکاسانی همچون اسحاق آقایی، ایوب افشاری نژاد، محسن وجدانی، احسان نیکفرجام و ... تا 31 مردادماه ساعت 9 تا 18 در گالری یک نگارخانه پردیسان فرهنگسرای فردوس برپاست.

    *نمایشگاه «منِ 56 ساله هنرمند» در برج آزادی
    نمایشگاه آثار هنری زینب محرابی شامل نقاشی، عکس، حجم، معرق و کاشی با عنوان «منِ 56 ساله هنرمند» تا 31 مرداد همه روزه به جز شنبه ها از ساعت 9 تا 17 در نگارخانه بوستان برج آزادی برپاست.
    زینب محرابی سابقه فعالیت بسیار طولانی در حوزه هنرهای تجسمی، تدریس در دانشگاه و برپایی کارگاه هنری و نمایشگاه های متعددی را در کارنامه کاری خود دارد، او همچنین عضو ارشد کانون هنرمندان «آن» است.

    *نمایشگاه عکس جایی که هیچ کس نیست
    نمایشگاه عکس سعید فلاح فر با عنوان «جایی که هیچ /ع/ کس نیست» که توسط سودابه کردی گردآوری شده، جمعه 27مردادماه ساعت 16 در گالری نگر واقع در قیطریه، ضلع جنوبی پارک، خیابان روشنایی، کوچه دلارام، پلاک 33، زنگ سوم افتتاح و تا یکم شهریورماه میزبان علاقه مندان است.
    در این نمایشگاه 24 عکس سیاه و سفید و رنگی از فضاهای شهر تهران که در دوره سه ساله از سال 1392 تا 1395 به ثبت رسیده، به نمایش گذاشته می شود.

    *نمایشگاه نقاشیخط در فرهنگسرای خاوران
    تعداد 30 اثر از آثار نقاشیخط زهرا علیزاده در نمایشگاهی با عنوان «رسالت عاشقی» تا 31 مرداد مرداد ماه هر روز از ساعت 9 تا 18 در نگارخانه فرهنگسرای خاوران به نشانی میدان خراسان، خیابان خاوران، سه راه هاشم آباد برپاست.

    *نمایشگاه «لوح خیال» در نگارخانه لاله
    نمایشگاه «لوح خیال» با 35 اثر هنری در قالب مجسمه و نقاشی از آثار جعفر نجیبی، رباب زالی و نگار نجیبی در نگارخانه لاله برپاست.
    آثار هنرمندان این نمایشگاه بیشتر یادآور قصه‌‌ها و اسطوره‌‌های ایرانی است که هر یک در آثارشان سعی در خلق موجودات خیالی شخصی با رویکردی تازه داشته و روایتی امروزی و بداهه‌نگارانه از اسطوره‌های کهن را دنبال کرده‌اند، بیشتر آثار حجمی از ضایعات آهن شکل گرفته و برخی از آثار نیز با تکنیک سفال و سرامیک ارائه شده است.
    علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند تا 31 مردادماه ساعت 9 تا 13 و 14 تا 19 پنجشنبه تا ساعت 16 به جز روزهای تعطیل به نگارخانه لاله به نشانی خیابان فاطمی، ضلع شمالی بوستان لاله، جنب هتل لاله مراجعه کنند.

    *نمایشگاه «موج نو» در فرهنگسرای ارسباران
    نمایشگاه «موج نو» با آثار نقاشی خط امیرشجاع شجاعی پور با اقتباس از اشعار مولانا در ابعاد مختلف با تکنیک و فرم مدرن تا 30 مرداد ساعت 14 تا 20 در فرهنگسرای ارسباران واقع در خیابان شریعتی، بالاتراز سیدخندان، خیابان جلفا میزبان علاقه مندان است.
    امیرشجاع شجاعی پور متولد سال 1356 در شهر بیرجند از شهرهای خراسان جنوبی و فارغ التحصیل رشته معماری است. وی نام هشتمین نمایشگاه خود را به واسطه اشعار مولانا که کلمه موج در آن بسیار تکرار شده و بکارگیری تکنیک مدرن «موج نو» گذاشته است.

    *نمایشگاه عکس «دست ها و نقش ها» در نگارخانه آفرینش نور
    این نمایشگاه عکس حاصل ثبت تصاویری از آثار معماری کشورهای مختلف جهان توسط سحر کرباسی، شنبه 28 مردادماه با حضور جمعی از عکاسان جوان در نگارخانه آفرینش نور مجتمع فرهنگی هنری نور افتتاح و تا نهم شهریورماه از ساعت 9 تا 19 میزبان علاقه مندان است.

    *نمایشگاه صنایع دستی در فرهنگسرای اخلاق
    نمایشگاه صنایع دستی با عنوان «انعکاس دست ها» تا 31 مردادماه از ساعت 9 تا 17 در نگارخانه کلک خیال فرهنگسرای اخلاق به نشانی خیابان پیروزی، خیابان شکوفه، خیابان شهید کاظمی، جنب بوستان گلزار میزبان علاقه مندان است.
    در این نمایشگاه 20 اثر با تکنیک های نقاشی روی کاشی به صورت تزیینی و به شیوه کاربردی بر روی ساعت دیواری از هنرمندانی همچون غزال سیدزائر و مرضیه سجادی به نمایش گذاشته شده است.

    *دست سازه های دوران ما در فرهنگسرای اشراق
    نگارخانه آفرینش نقش فرهنگسرای اشراق، نمایشگاهی را شامل دست سازه هایی همچون سفال برجسته، مجسمه، ویترای، تذهیب، منبت چوب، نقاشی روی سنگ، قلم زنی، زیور آلات، معرق را با هدف گسترش هنر ایرانی و آشنایی بیشتر شهروندان با صنایع دستی ایران و صنایع مدرن برپا کرده است.
    نمایشگاه دست سازه های دوران ما تا 30مردادماه از ساعت 9 تا 20 در فرهنگسرای اشراق به نشانی فلکه دوم تهرانپارس، خیابان جشنواره میزبان علاقه مندان است.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت