نمایشگاه بین‌المللی فرش ماشینی، کف پوش، موکت و صنایع وابسته برگزار می‌شوند

عصر نمایشگاه- واحدهای تولیدی و شرکت‌های داخلی و خارجی از ۱۳ تا ۱۶ شهریور با حضور و مشارکت در نهمین نمایشگاه بین المللی فرش ماشینی، کف پوش، موکت و صنایع وابسته؛ جدیدترین محصولات خود را در دید علاقه‌مندان قرار می‌دهند.

نمایشگاه بین‌المللی فرش ماشینی، کف پوش، موکت و صنایع وابسته برگزار می‌شوند
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۲۸:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصرنمایشگاه» به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی نهمین نمایشگاه بین المللی فرش ماشینی، کف پوش، موکت و صنایع وابسته؛ در این نمایشگاه بیش از 120 شرکت داخلی و خارجی از ایران و کشورهای ترکیه چین و تایوان نوین‌ترین تولیدات خود را در معرض علاقمندان قرار خواهند داد.

    در نهمین نمایشگاه بین المللی فرش ماشینی، کف پوش، موکت و صنایع وابسته؛ برای اولین بار فرش‌های ضدلک، ضد میکروب و فرش‌های با عرض بلند تولید شده در کارخانه‌های ایرانی رونمائی و به نمایش عموم گذاشته می‌شود.

    رونمائی از بزرگترین تابلو فرش ماشینی جهان و معرفی فرش آنتی باکتریال صد در صد اکریلیک نیز از دیگر برنامه‌های ویژه این نمایشگاه است.

    نهمین نمایشگاه بین المللی فرش ماشینی، کف پوش، موکت و صنایع وابسته در فضائی به مساحت بیش از 32 هزار متر مربع و در سالن‌های 6، 7، 8، 9، 10، 11، 12، 13، a25 و 27 و همچنین فضای باز محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران برگزار می‌شود.

    داوود کاشفی فر رئیس ستاد اجرائی نهمین نمایشگاه بین المللی فرش ماشینی، کف پوش، موکت و صنایع وابسته گفت:: در این نمایشگاه انواع فرش‌های ماشینی، صنایع و تجهیزات وابسته، واحدهای تولید کنندگان نخ، انواع پارکت، واحد‌های طراحی فرش، دستگاه‌های خط تولید، انواع کف پوش، موکت، قطعات و ماشین‌آلات مربوطه، مواد اولیه و همچنین نوآوری در عرضه تولید و خدمات این حوزه به نمایش گذاشته می‌شود.

    وی اضافه کرد: برگزاری جشنواره و کارگاه‌های آموزشی طراحی فرش ماشینی، بازیافت فرش و کفپوش، نخ فرش و مواد اولیه، برگزاری نشست هم اندیشی روسای اتحادیه‌ها و هماهنگی برای حضور دو هیئت تجاری و بازرگانی خارجی برخی از برنامه‌های جانبی تهمین نمایشگاه بین المللی کف پوش، موکت، فرش ماشینی و صنایع وابسته است.

    کاشفی فر افزایش راندمان تولید، توجه به توسعه این صنعت، یافتن بازارهای جدید صادراتی، افزایش صادرات، آشنائی با نوین‌ترین صنایع و تجهیزات صنعت فرش ماشینی، موکت و کفپوش در جهان، اشتغالزایی، توجه مسئولان به این صنعت و افزایش و بالا رفتن سطح اطلاعات و دانش عمومی، علمی و فنی بازدیدکنندگان را مهمترین اهداف برگزاری این نمایشگاه بیان کرد.

    صنعت فرش ماشینی یکی از صنایع تأثیرگذار در صنعت نساجی کشور است که طی سال‌های اخیر رشد و توسعه مناسبی داشته و تنها در منطقه کاشان، آران و بیدگل بیش از هزار واحد تولیدکننده فرش ماشینی ابجاد شده و این منطقه را به قطب تولید این محصول در کشور و حتی منطقه تبدیل کرده است.

    صنعت فرش ماشینی حدود 50 درصد از ارزش صادرات سالیانه صنایع نساجی را به خود اختصاص داده و علاوه بر اشتغال‌زایی مناسبی که در کشور ایجاد کرده است، سالانه حدود 350 میلیون دلار ارزآوری دارد.

    ظرفیت نصب شده صنعت فرش ماشینی در کشور 120 میلیون مترمربع است و تولید سالانه آن به 80 میلیون مترمربع می‌رسد که حدود 50 میلیون مترمربع آن در داخل کشور مصرف می‌شود.

    مصرف سرانه فرش ماشینی در کشور حدود 2/3 مترمربع است و مازاد آن نیز به بازارهای جهانی صادر می‌شود که در صورت تأمین نقدینگی مورد نیاز و تسهیل تجارت خارجی، امکان تولید سالانه تا مرز 100 میلیون مترمربع و صادرات 50 میلیون مترمربع دور از ذهن نیست.

    نهمین نمایشگاه بین المللی فرش ماشینی، کف پوش، موکت و صنایع وابسته از 13 تا 16 شهریورماه هر روز از ساعت 10 تا 18 در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران آماده بازدید علاقه‌مندان است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت