بازدید مقامات سوری از پاویون ایران در نمایشگاه بین‌المللی دمشق

عصر نمایشگاه- نخست‌وزیر سوریه به‌نمایندگی از بشار اسد به‌همراه سایر مقامات سوری و مسئولین سفارت کشورمان از پاویون جمهوری اسلامی ایران در نمایشگاه بازسازی سوریه بازدید کرد.

بازدید مقامات سوری از پاویون ایران در نمایشگاه بین‌المللی دمشق
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۲۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از تسنیم، پنجاه و نهمین نمایشگاه بین المللی سوریه از تاریخ 26 مرداد 1396 به‌مدت 10 روز در مرکز نمایشگاه‌های بین المللی شهر دمشق آغاز شده است. این نمایشگاه که سابقه برگزاری آن به سال 1954 میلادی می‌رسد، یکی از قدیمی‌ترین نمایشگاه‌های تجاری در منطقه خاورمیانه و بزرگترین رویداد اقتصادی سوریه محسوب می‌شود و اکنون پس از یک توقف 6ساله به‌دلیل جنگ تحمیلی مجدداً در سال جاری با حضور 1500 شرکت از حدود 30 کشور جهان از جمله ایران، روسیه، آلمان، بریتانیا و فرانسه و ... برگزار شده است. بر اساس اعلام مسئولین ذی‌ربط سوری برگزاری این نمایشگاه نشانه‌ای از بازگشت آرامش و ثبات به سوریه و شروع روند بازسازی پس از جنگ در این کشور می‌باشد.

    با حمایت ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه کمیته‌ای متشکل از نمایندگان سازمانهای ذی‌ربط جهت هماهنگی و تسهیل حضور فعالان اقتصادی و کارآفرینان ایرانی در این نمایشگاه تشکیل شد و با تشریک مساعی اعضای کمیته بیش از 30 شرکت ایرانی در غرفه‌ای به‌مساحت حدود 1000 مترمربع در این نمایشگاه نسبت به معرفی و فروش محصولات و خدمات خود اقدام کرده‌اند. شایان ذکر است غرفه جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان بزرگترین غرفه کشورهای خارجی در سالن شماره 1 این نمایشگاه قرار دارد و بازدید از ساعت 5 تا 9 شب برای عموم علاقمندان آزاد می‌باشد.

    گفتنی است، نمایشگاه سوریه مورد استقبال کم‌نظیر مردم سوریه قرار گرفته است. برگزاری این نمایشگاه موجی از  امید به زندگی را در شهر دمشق ایجاد نموده است. از نظر مسئولین سوری هم برگزاری این نمایشگاه نشانه‌ای از بازگشت آرامش و ثبات به سوریه، اراده سوری‌ها به ادامه زندگی و شروع روند بازسازی پس از جنگ در این کشور می‌باشد.

    در روز نخست نمایشگاه نخست وزیر سوریه به‌نمایندگی از بشار اسد، رئیس جمهور سوریه با همراهی سفیر جمهوری اسلامی ایران در دمشق و سایر مقامات سوری و مسئولین سفارت کشورمان از پاویون جمهوری اسلامی ایران بازدید کردند. همچنین وزرای راه، صنعت و تجارت داخلی سوریه نیز روز دوم نمایشگاه از پاویون کشورمان بازدید و با غرفه‌داران ایرانی حاضر در نمایشگاه دیدار و گفتگو کردند.

    شایان ذکر است در نمایشگاه بازسازی سوریه که سال گذشته برگزار شده بود 7 شرکت ایرانی در غرفه‌ای به‌مساحت 150 مترمربع حضور داشتند که در سال جاری شاهد افزایش تعداد شرکت‌کنندگان به بیش از 30 شرکت ایرانی معتبر و صاحب‌نام در غرفه‌ای به‌مساحت حدود 1000 مترمربع هستیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت