مدیرکل میراث فرهنگی ایلام:

نخستین نمایشگاه توانمندی‌های روستائیان و عشایر استان ایلام برگزار می‌شود

عصر نمایشگاه- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام از برگزاری نخستین نمایشگاه توانمندی‌های روستائیان و عشایر استان ایلام خبر داد .

نخستین نمایشگاه توانمندی‌های روستائیان و عشایر استان ایلام برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از روابط عمومی و امور فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام، عبدالمالک شنبه‌زاده اظهار داشت: به مناسبت گرامیداشت هفته دولت نخستین نمایشگاه توانمندی‌های روستائیان و عشایر استان ایلام از 2 الی 6 شهریورماه در محل پارک جنگلی چغاسبز ایلام برگزار می‌شود.

    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایلام گفت: این نمایشگاه با تلاش اداره کل میراث فرهنگی استان و دفتر امور روستایی و شوراهای استانداری و تمام دستگاه‌های اجرایی استان برگزار می‌شود تا بستر مناسبی جهت عرضه و معرفی تولیدات روستایی، شناخت و معرفی ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های اقتصادی ، فرهنگی و گردشگری روستاها و همچنین نمایش عملکرد دستگاه‌های اجرایی استان در زمینه توسعه روستایی در یک فضای شاد و نشاط بخش برای عموم مردم استان ایلام فراهم کند.

    وی ادامه داد: هدف از برگزاری این نمایشگاه نشان دادن استعدادها و ظرفیت‌های استان است که بگوییم چه ظرفیت‌هایی در روستاهای ما وجود دارند.

    مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ایلام اضافه کرد : امید است با برگزاری این نمایشگاه‌ها جهت خدمت به هم استانی‌های عزیز به ویژه روستائیان مستعد و توانمند استان گام‌های موثری برداشته شود.

    شنبه‌زاده بیان کرد : اداره کل میراث فرهنگی استان در این نمایشگاه با تعداد 30 غرفه شامل غرفه‌های صنایع دستی ، معرفی جاذبه‌های گردشگری و تاریخی ، معرفی خانه‌های بوم گردی و ساخت ماکت آن و همچنین برپایی سیاه چادرها جهت به نمایش گذاشتن زندگی روستایی و عشایری  و معرفی غذاهای سنتی و محلی و پخت شیرینی های سنتی استان و همچنین غرفه عملکرد اداره کل در قالب کتابچه ، بنر و استند  حضور فعال دارد.

    مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ایلام افزود: اجرای موسیقی آیینی سنتی با تلاش اداره کل میراث فرهنگی هرشب از ساعت 21 الی 23 نیز از دیگر برنامه‌های این نمایشگاه است.

    شنبه‌زاده ادامه داد : نمایشگاه توانمندی‌های روستائیان و عشایر استان از تاریخ 2 الی 6 شهریور برگزار و ساعت بازدید از نمایشگاه هر روز از ساعت 18 الی 23 است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت