بازدید یکصد هزار نفر از نمایشگاه «ایران، تمدن باستانی' در آلمان

عصر نمایشگاه- نمایشگاه 'ایران،تمدن باستانی' که در شهر بن آلمان برگزار شد، در حالی روز گذشته (یکشنبه) به کار خود پایان داد که یکی از مسئولان برگزاری این نمایشگاه اعلام کرد بیش از یکصد هزار نفر از آن بازدید کرده اند.

بازدید یکصد هزار نفر از نمایشگاه «ایران، تمدن باستانی' در آلمان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از  شبکه تلویزیونی یورونیوز،نمایشگاه بزرگ 'ایران،تمدن باستانی' با استقبال شهروندان شهر بن روبرو شد. این نمایشگاه از سیزدهم آوریل(24 فروردین) آغاز شد و روز گذشته بیستم آگوست (29 مردادماه) به کار خود پایان داد. در این نمایشگاه بیش از چهارصد قطعه باستانی و اثر ارزشمند تاریخی ایران به نمایش گذاشته شد.
    در واقع باید گفت که این نمایشگاه پرده از گنجینه‌های پنهان و باستانی فرهنگ، تمدن و هنر ایرانی از 8 هزار سال پیش تا زمان ظهور امپراتوری هخامنشیان در هزاره اول پیش از میلاد برمی‌دارد.»
    این نمایشگاه همچنین دیدگاه و تصویر دیگری از ایران، به ‌عنوان کشوری که چند دهه از دید اروپایی‌ها پنهان مانده و کمتر شناخته شده است، عرضه می‌کند.»
    در این نمایشگاه از به‌روزترین فناوری‌های نورپردازی و پخش تصویر از جمله سه بعدی‌سازی داده‌های تصویری استفاده شده بود. اشیا موجود در این نمایشگاه نشانگر سیر تحول تاریخی ایران از هزاره هشتم قبل از میلاد تا هزاره اول قبل از میلاد است که در بردارنده اشیا کشف شده است.
    اشیا به نمایش در آمده در این نمایشگاه، شامل سفال لعاب‌دار، فلز، استخوان، ابزارآلات جنگی، گردنبندهایی از عقیق و لاجورد و دانه های سنگی، مُهرها، ظروف طلا، نقره و مفرغ، کتیبه‌های سنگی، لوح‌های گلی، نقوش برجسته، مجسمه‌های فلزی و سنگی بود که از مناطق مختلف ایران به‌دست آمده اند.
    قدیمی‌ترین آثار در این نمایشگاه مجموعه ای از ابزارهای سنگی و تزیینات است که مربوط به هزاره ششم قبل از میلاد در حدود 8 هزار سال پیش است.»
    نمایشگاه باغ ایرانی با عنوان «باغ ایرانی تصوری از بهشت» بخش دیگری از این نمایشگاه است. این باغ با مساحتی به وسعت 400 مترمربع، یک خانه بزرگ ایرانی را به تصویر می‌کشد.
    این باغ ایرانی، قطعه زمینی محصور با دیوار که ساختاری شبیه به حیاط‌ های ایرانی دارد در این نمایشگاه طراحی شده که در آن عناصر آب و فواره در داخل حوضی کاشی کاری شده به رنگ آبی فیروزه ای قرار گرفته است. همچنین درخت‌ها، گیاه‌ها و گل‌های خاص حوزه جغرافیایی ایران در اطراف آن طراحی شده است.
    باغ جنبی نمایشگاه تا 15 اکتبر ادامه خواهد داشت و روزانه صدها نفر از آن بازدید می کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت