نشست مشترک سرمایه گذاران و بازرگانان ایران و سوریه برگزار شد

عصر نمایشگاه- نشست مشترک سرمایه گذاران و بازرگانان ایران و سوریه در حاشیه پنجاه و نهمین نمایشگاه بین المللی دمشق برگزار شد.

نشست مشترک سرمایه گذاران و بازرگانان ایران و سوریه برگزار شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه» به نقل از  ایرنا، سفیر جمهوری اسلامی ایران در سوریه در این نشست گفت: حضور فعالان اقتصادی ایران در پنجاه و نهمین نمایشگاه بین المللی دمشق، گام مهمی در فعال سازی روابط اقتصادی میان دو کشور است.
    جواد ترکابادی توضیح داد: منافع مشترک دو کشور مانند دیگر حوزه ها در زمینه اقتصادی باید در فعالیت سرمایه گذاران و بازرگانان نیز مورد توجه قرار گیرد.
    وی افزود: امروز دو ملت ایران و سوریه برای مقابله با دشمنان و فتنه ها و همه قدرت های توطئه گر که قصد به آشوب کشیدن منطقه را داشتند و برای تحمیل شرایطی که شایسته ملت های این منطقه نیست تلاش می کنند باهم متحد و دریک جبهه قرار دارند.
    ترکابادی گفت: ما در صحنه اقتصادی نیز در فعالیت هایی که منافع دو ملت را تامین کند، مانند دیگر صحنه ها در کنار یکدیگر باقی خواهیم ماند.
    مشاور معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران و دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران عراق و سوریه نیز گفت: این نمایشگاه و حضور بیش از یکهزار و 500 شرکت از 43 کشور دنیا بیانگر نزدیکی یک پیروزی بزرگ است.
    سعید اوحدی افزود: استقبال بی نظیر ملت سوریه از این نمایشگاه برای پشتیبانی از فعالیت های اقتصادی با همه مشکلاتی که دارند نیز نوید بخش پیروزی بزرگ است.
    وی ادامه داد: ائتلافی که امروز برضد ملت و ارتش سوریه و محور مقاومت شکل گرفته از سوی انسان هایی است که از زمان و تحولات عقب هستند.
    اوحدی گفت که با پیروزی انقلاب اسلامی، گروهی از انسان هایی که از زمان عقب بودند با همه شیوه های ممکن به مقابله و دشمنی با کشورمان پرداختند ولی رهبران ایران و سوریه در آن دوران با آینده نگری در منطقه تاثیر گذار شدند و تحولات بزرگی را رقم زدند.
    وی یادآورشد:امروز تاریخ دوباره تکرار شده و همان انسان هایی که از تاریخ و زمان عقب بودند بیش از 6 سال است که جنگی را برضد ملت، دولت، ارتش سوریه و محور مقاومت آغاز کرده اند.
    دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران عراق و سوریه افزود: مجموعه تکفیری - صهیونیستی و همه کشورهای مستکبرتصمیم دارند که همه زیرساخت های اقتصادی سوریه را ویران کنند.
    اوحدی افزود: اکنون وقتی عزم و اراده شرکت های اقتصادی برای فعالیت و همکاری مشترک را می بینیم ما مسئولان وظیفه سنگینی بردوش خود احساس می کنیم.
    وی گفت: در سفر چند هفته پیش نخست وزیر سوریه به تهران دو طرف بر توسعه روابط اقتصادی به صورت جدی تاکید کردند.
    اوحدی توضیح داد: اکنون روابط اقتصادی دو کشور در بالاترین سطح قرار داشته و از سوی رهبر معظم انقلاب و رئیس جمهوری پشتیبانی می شود.
    وی افزود: تاکیدهای رئیس جمهوری به وزارتخانه های مختلف و ستاد توسعه روابط اقتصادی کردند سرلوحه کار ماست.
    دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران عراق و سوریه گفت: روابط اقتصادی باید برد – برد باشد و هردو طرف هم صادرات و هم واردات داشته باشند.
    اوحدی گفت: شرکت های ایرانی در پنجاه و نهمین نمایشگاه بین المللی دمشق مساحت غرفه های شرکت های ایرانی یکهزار متربود و در نمایشگاه آینده بازسازی سوریه حداقل یکهزار و 500 متر به شرکت های ایرانی اختصاص می یابد.
    مشاور معاون اول رئیس جمهوری افزود: دشمن پس از استقرار امنیت در سوریه دست از توطئه برنمی دارد و جنگ اقتصادی خود را آغاز می کند.
    وی با گرامیداشت شهدا و بویژه شهید محسن حججی گفت: شهدا از کسانی هستند که از زمان جلوتر هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت