نمایشگاه توانمندی‌های مناطق روستایی و عشایری ایلام همچنان دائر است

عصر نمایشگاه- نمایشگاه توانمندی‌های مناطق روستایی و عشایری ایلام که از روز پنج‌شنبه ۲ شهریور در پارک جنگلی «چغاسبز» افتتاح شده است، تا دو روز دیگر دایر خواهد بود.در این نمایشگاه روستاهای مختلف استان به تفکیک شهرستان‌ها در غرفه‌هایی تولیدات خود را به نمایش گذاشته‌اند و علاوه بر مردم ایلام مسئولان اقتصادی استان‌های مرزی عراق نیز از این نمایشگاه بازدید کردند.

نمایشگاه توانمندی‌های مناطق روستایی و عشایری ایلام همچنان دائر است
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از  ایسنا، «محمود عبدالحسن جبار» رییس اتاق دیوانیه‌ی عراق در بازدید از این نمایشگاه در دیدار با «شعبان فروتن» رئیس اتاق بازرگانی ایلام گفت: به نمایندگی از هیات عراق از توسعه روابط اقتصادی به جمهوری اسلامی ایران به ویژه استان ایلام استقبال کرد و گفت: روابط اقتصادی بین ایران و عراق از گذشته تاکنون به نحو مطلوبی بوده و ما از افزایش این ارتباط دو سویه در حوزه‌های مختلف تجارت و بازرگانی استقبال می‌کنیم.

    وی ادامه داد: استان ایلام نیز به سبب همجواری با استان‌های مرزی ما دارای قابلیت‌های خوبی است که ضرورت دارد از فرصت‌های مرزی برای گسترش روابط اقتصادی بیشتر استفاده شود.

    عبدالحسن جبار افزود: تلاش می‌کنیم که در آینده نزدیک با افزایش پذیرش و اعزام هیات‌های اقتصادی بین ما و استان ایلام زمینه مناسبی برای تقویت روابط فراهم شود.

    وی ابراز امیدواری کرد: بتوان با فعالیت روزافزون فعالان بخش خصوصی دو طرف شاهد تحول اقتصادی در مناطق مرزی به منظور دستیابی به توسعه پایدار شد.

    به گزارش ایسنا، هیات سه نفره متشکل از روسای اتاق‌های دیوانیه، واسط و میسان عراق از نمایشگاه توانمندی‌های عشایری و روستایی استان ایلام در محل چغاسبز بازدید کردند.

    «شعبان فروتن» هم در این نشست که با حضور روسای اتاق واسط، میسان و دیوانیه عراق برگزار شد، اظهار کرد: این استان به سبب همجواری با استان‌های دیوانیه، واسط و میسان عراق از هرگونه توسعه روابط اقتصادی و تجاری با این مناطق استقبال می‌کند.

    وی افزود: تقویت روابط تجاری زمینه‌ساز رونق اشتغال پایدار و شکوفایی اقتصادی برای همه مناطق مرزی خواهد بود و ما بدنبال افزایش روابط اقتصادی با شهرهای مختلف عراق هستیم.

    رییس اتاق بازرگانی ایلام با اشاره به توانمندی‌های بخش خصوصی این استان برای تامین نیازهای اساسی بازار عراق، اضافه کرد: خوشبختانه تجار و بازرگانان در کنار تولیدگران این استان همواره مصمم به افزایش مراوده‌های اقتصادی با طرف‌های مقابل هستند.

    فروتن تاکید کرد: تلاش ما این است که اعزام هیات‌های تجاری و اقتصادی از استان ایلام و پذیرش هیات از کشورهای عراق به ویژه استان‌های مرزی دیوانیه، واسط و میسان عراق زمینه افزایش برای مراوده‌های تجاری روز به روز افزایش یابد.

    وی به افزایش مرزهای بین استان ایلام و عراق اشاره و عنوان کرد: خوشبختانه کار جانمایی مرز چنگوله در مجاورت شهابی میسان نیز به تازگی انجام شده و در آینده شاهد گشایش بازارچه در این منطقه خواهیم بود که نقش موثری در افزایش صادرات خواهد داشت.

    به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان ایلام؛  هرسال با برگزاری نمایشگاه های تخصصی و عمومی در سطح استان، واحدهای عرضه کننده اقلام خوراکی و مصرفی در حاشیه این نمایشگاه ها دایر می شوند که به دلایل متعدد شرایط برای گرانفروشی و تخلفات تعزیراتی آنان مهیا می گردد و عموما اقلام مورد نیاز غرفه داران و بازدیدکنندگان را با قیمت های گرانتر عرضه می کنند .

    در اولین روز آغاز به کار نمایشگاه توانمندی  جامعه روستایی و عشایری استان که به مناسبت گرامیداشت هفته دولت در محل پارک چقاسبز دایر است؛ گزارش هایی از  تخلف گرانفروشی تعدادی از این واحدها به سازمان ارسال شد و برهمین اساس تیمی از بازرسان سازمان به محل اعزام و به این شکایت ها رسیدگی کردند و بازرسان سازمان صنعت، معدن و تجارت در محل نمایشگاه مستقر هستند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت