از ۱۸ اسفند؛

گشایش سه نمایشگاه تجسمی در خانه‌ هنرمندان ایران

عصر نمایشگاه- سه نمایشگاه آثار تجسمی از هنرمندانی چون سایه پارسایی، فرشته شاهانی، هنگامه اسدی و نوید سلطانی سه‌شنبه ۱۸ اسفند در خانه هنرمندان ایران افتتاح شد.

گشایش سه نمایشگاه تجسمی در خانه‌ هنرمندان ایران
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ،در این نمایشگاه‌ها آثار ترکیب مواد، آبرنگ و طراحی و چاپ روی پارچه ارائه شده است.

    در نمایشگاه آثار سایه پارسایی در نگارخانه استاد «میرمیران» 55 اثر با تکنیک‌های مختلفی مانند ترکیب مواد، گواش، پاستل، ماژیک و ... از این هنرمند نوجوان به نمایش گذاشته شده است. آثار متنوع این نمایشگاه در ابعاد مختلفی نیز عرضه شده‌اند؛ از 100 در 70 سانتیمتر تا بسیار کوچکتر. این آثار، گزیده‌ای از 5 سال فعالیت هنری سایه پارسایی محسوب می‌شوند.

    پارسایی که با تشویق مادر و حمایت پدرش به نقاشی روی آورده، تاکنون استادی نداشته و تنها بر پایه خلاقیت، تجربه و مطالعه درباره نقاشی، به خلق اثر هنری پرداخته است.

    آثار پارسایی را می‌توان به چند گروه تقسیم کرد.: پرتره، تصویرسازی، تصاویری که با خط به مثابه خط و یا با متنی راوی همراهند، شخصیت‌سازی، آثار دکوراتیو، کاریکاتور، طراحی و ... که گاه اشاره‌های انتقادی‌ای نیز در آنها به چشم می‌خورد.

    آثار او گاه به کوبیسم نزدیک می‌شوند و گاه به اکسپرسیونیسم و گاه سورئالیسم و دکوراتیو؛ در نتیجه گستره نگاه و فعالیت او بسته نیست. به گفته این هنرمند نوجوان، او مرزی برای هنر قائل نیست و وقتی شروع به خلق اثر می‌کند درباره ماهیت و یا تکنیک آن فکر نمی‌کند و نوعی بداهگی را دنبال می‌کند. او در تقسیم‌بندی آثارش، تصویرسازی‌ها را قدیمی‌تر و سپس دوره‌های مختلف کار خود مانند نگاه به کوبیسم را متأثر از آشنایی‌اش با سبک‌ها و هنرمندان بزرگ دنیا می‌داند و می‌خواهد با تجربه عملی این دوران به نگاهی شخصی‌تر از هنر دست یابد.

    مضامین آثار او نیز از گستره‌ای وسیع برخوردار است؛ سوژه‌های او از شیطنت‌هایی در قالب شخصیت‌سازی و کارتون گرفته تا انتقادهای اجتماعی و غم را شامل می‌شود.

    سایه پارسایی متولد سال 1381 و در مقطع هفتم هنرستان موسیقی مشغول به تحصیل است. او در زمینه‌های نقاشی، داستان‌نویسی و موسیقی فعالیت می‌کند. از فعالیت‌های هنری پارسایی می‌توان به شرکت در نمایشگاه گروهی در سال 1389 در خانه هنرمندان، کسب رتبه نخست در برنامه نقاشی، نقاشی شبکه 3 سیمای جمهوری اسلامی و شرکت در گروه باشگاه آفتاب برای جشنواره فراتر از مرزها اشاره کرد.

    همچنین نگارخانه «بهار» میزبان نمایشگاه آبرنگ فرشته شاهانی با عنوان «درختان در فراسوی نگاه من» است. در این نمایشگاه 14 اثر در ابعاد حدودی 50 در 35 و 10 اثر در ابعاد 25 در 17 سانتیمتر در معرض دید عموم قرار گرفته و بین 300 هزار تومان تا یک میلیون تومان قیمت‌گذاری شده‌اند. مجموعه‌ای از آثار او بر روی کاغذ کتان کاهی رنگی متعلق به 40 سال پیش کار شده‌اند.

    شاهانی، مناظری با تأکید بر حضور درختان را به نمایش درآورده و درخت را به مثابه فیگور انسانی در نظر گرفته است. انسان‌های معاصری که در جمع حضور دارند اما در واقع تنها هستند.

    این نمایشگاه، دومین نمایشگاه انفرادی آبرنگ این هنرمند است که با این سبک و سیاق برگزار می‌شود و همچنین اولین نمایشگاه انفرادی او در تهران محسوب می‌شود. او تاکنون 3 نمایشگاه انفرادی در کانادا برگزار و در چند نمایشگاه گروهی در اصفهان و تهران شرکت کرده است.

    فرشته شاهانی متولد سال 1361 و کارشناس ارشد مهندسی نساجی است. او از سال 1380 به صورت آماتور شروع به کشیدن نقاش کرده و از سال 1390 به صورت حرفه‌ای به این کار مشغول است. شاهانی، تکنیک آبرنگ را نزد محسن درخشان در اصفهان فراگرفته است. او همچنین با تکنیک‌های رنگ روغن و پاستل نیز نقاشی می‌کند.

    در این روز همچنین، نمایشگاه «آنا» در نگارخانه «پاییز» افتتاح شد. در این نمایشگاه هفت اثر از طراحی‌های پارچه هنگامه اسدی و نوید سلطانی با تکنیک عکس و تکرار، در قالب تابلو و چهار اثر نیز در قالب مبل و صندلی به نمایش در آمده است. طرح‌های این آثار از آینه‌کاری‌های کاخ گلستان الهام گرفته شده و با عنصر تکرار، شکل گرفته است. آثار این نمایشگاه در انگلیس خلق و چاپ شده‌اند.

    هنگامه اسدی متولد سال 1363 و کارشناسی ارشد طراحی لباس از دانشگاه ناتینگهام و نوید سلطانی دانش‌آموخته زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه ناتینگهام هستند. این هنرمندان سابقه طراحی پارچه و لباس را در کارنامه کاری خود دارند.

    این نمایشگاه‌ها تا 26 اسفند ادامه خواهد داشت و علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از آثار، همه‌روزه از ساعت 13 تا 20 به نشانی خیابان آیت الله طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، باغ هنر، خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت