در مراسم اختتامیه نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی اعلام شد

معرفی پوشاک ایرانی به تمام دنیا

عصر نمایشگاه- معاون حقوقی امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، اظهار داشت: لباس رسانه و پیامی است که حاوی هنر، اندیشه، سلیقه، اعتقادات و پیشینه است و بر این اساس کسانی که در این زمینه توانایی دارند باید فکر و طرح های خود را عرضه کنند.

معرفی پوشاک ایرانی به تمام دنیا
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۰ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ،حسین نوش آبادی معاون حقوقی، امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم اختتامیه نمایشگاه مد و لباس ایرانی اسلامی در دانشگاه شهید چمران اهواز، گفت: برگزاری این برنامه ها فرهنگ و هنر کشور و صنعت و قدرت طراحان را نشان می دهد.

    وی افزود: لباس و مد در دنیای امروز از موضوعیت مهم و جایگاه بالایی برخوردار است به طوری که هیچ انسانی نیست که بی توجه به مقوله مد و پوشش باشد.

    نوش آبادی، با بیان اینکه کشور صاحب تمدن و صاحب فرهنگ ما باید هویت خود را در قالب لباس به دنیا نشان دهد، تاکید کرد: نباید محکوم مدهای وارداتی باشیم و مدهایی که از اصالت و فرهنگ ایرانی به دور است نباید به ما تحمیل شود.

    وی خاطر نشان کرد: کشور ما با سابقه چندین هزاره در فرهنگ و تمدن و پیشینه ارزشمند و گذشته روشن می تواند با طراحان مد و لباس جهانی دنیا رقابت کند.

    معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، با اشاره به اینکه 1.5 مسلمان در دنیا وجود دارند که خواستار پوشش اسلامی هستند، ادامه داد: طراحان ایرانی می توانند برند ایجاد کرده و با برندهای کشورهای دیگر رقابت کنند.

    وی تصریح کرد: لباس هم هنر است، هم فرهنگ، هم تمدن که شخصیت انسان را نشان می دهد و صیانت از انسان را به دنبال دارد. لباس را نباید تنها تن پوشی ببینیم بلکه لباس به عنوان وسیله و رسانه دیده می شود.

    نوش آبادی، اظهار کرد: لباس رسانه و پیامی است که حاوی هنر، اندیشه، سلیقه، اعتقادات و پیشینه است و براین اساس کسانی که در این زمینه توانایی دارند باید فکر و طرح های خود را عرضه کنند.

    وی با بیان اینکه کشور ایران به عنوان کشور صاحب تمدن در حوزه فرهنگ و هنر در دنیا شناخته شده است، اضافه کرد: ممکن است در حوزه های صعت، تجارت علم و فنون نتوانیم با دیگر کشورها رقابت کنیم اما در حوزه فرهنگ و هنر با توجه به پیشینه عظیمی که داریم می توانیم با دیگر کشورها رقابت کنیم.

    معاون حقوق امور مجلس و استان های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، تاکید کرد: لباس حامل اندیشه، فرهنگ، سلیقه انسان است و باید لباس ایرانی به عنوان فرهنگ به دنیا معرفی شود چرا که در این حوزه این ظرفیت وجود دارد تا بتوانیم حتی به تجاری سازی و برند سازی دست یابیم.

    وی با اشاره به نقش مثبت نمایشگاه مد و لباس گفت: البته نباید تنها به این نمایشگاه ها بسنده کنیم، پیوند طراحان، هنرمندان و تولید کنندگان پوشاک باید به جایی برسد که پوشاک ایرانی به دنیا معرفی شود.

    نوش آبادی، با بیان اینکه حرکت های ارزشمندی در این راستا صورت گرفته، افزود: باید به سمت و سوی تعالی فرهنگی و احیای هنر و تمدن اسلامی گام برداریم.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت