در روزهای پایانی سال برگزار می شود

برپایی نمایشگاه های تجسمی از هنرمندان

عصر نمایشگاه- گالری ها و مراکز فرهنگی هنری در روزهای پایانی سال با برپایی نمایشگاه های تجسمی از هنرمندان، بازار خوب و پررونقی برای تابلوهای نقاشی و خوشنویسی مجسمه و دیگر هنرها رقم زده اند.

برپایی نمایشگاه های تجسمی از هنرمندان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۶:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر نمایشگاه» ،هنرهای تجسمی در سال های اخیر با استقبال قابل توجه علاقه مندان رو به رو شده اند و بسیاری از مخاطبان ترجیح می دهند گالری گردی را در برنامه های آخر هفته خود بگنجانند.
    برنامه گالری های فعال پایتخت در چهار فصل سال میزبان هنرمندان هنرهای تجسمی است و مخاطبان متناسب با علاقه می توانند برنامه های این مراکز فرهنگی هنری را دنبال کنند.

    خانه هنرمندان ایران
    خانه هنرمندان ایران میزبان سه نمایشگاه تجسمی است. نمایشگاهی از آثار نقاشی سایه پارسایی در نگارخانه میرمیران، نمایشگاه عکس محمدصادق دهقانی با عنوان ماجرای نبودنت در نگارخانه زمستان و آثار طراحی پارچه هنگامه اسدی و نوید سلطانی با عنوان آنا در نگارخانه نامی در خانه هنرمندان ایران افتتاح شده اند.
    این نمایشگاه ها تا 26 اسفند ادامه خواهد داشت و علاقه مندان می توانند برای دیدن آثار هر روز از ساعت 13 تا 20 به نشانی خیابان آیت الله طالقانی، خیابان شهید موسوی شمالی، باغ هنر، خانه هنرمندان ایران مراجعه کنند.

    موزه هنرهای معاصر
    موزه هنرهای معاصر تهران میزبان آثار حجمی و تابلوهای نقاشی ویم ولووی هنرمند بلژیکی است. در نمایشگاه آثار ویم دلووی بیش از 107 اثر از این هنرمند بلژیکی همراه 16 اثر از آثار هنرمندان ایرانی و خارجی از گنجینه موزه هنرهای معاصر تهران به نمایش گذاشته شده است.
    علاقه مندان برای دیدن این نمایشگاه می توانند روزهای یکشنبه تا پنجشنبه هر هفته از ساعت 10 تا 19 و جمعه ها از ساعت 15 تا 19 (به جز شنبه ها و تعطیلات رسمی) به موزه هنرهای معاصر تهران مراجعه کنند. این نمایشگاه تا 24 اردیبهشت ماه سال 1395 ادامه دارد.

    گالری ویستا
    گالری ویستا میزبان نمایشگاه نوروز، روز نو - بهارآور است که آثار مختلفی در حوزه نقاشی، چیدمان، مجسمه و عکس از 20 هنرمند در آن به نمایش درمی آید.
    موضوع این نمایشگاه بهاراست و در آن، آثاری از هنرمندانی مانند فریدون آو، فرح اصولی، ثمیلا امیرابراهیمی، مینا انوشه، زهرا ابراهیمی، عبدالحمید پازوکی، مهدی حسینی، ستاره حسینی، طیبه دژدوست، آذین رستمی، قدرت الله عاقلی، نوید عطروش، سارا قاضی، بهنام کامرانی، کوروش گلناری، اشکان ماهرویی، نگار نادری پور، وانا نبی پور، گیزلا وارگا سینایی و بنفشه همتی در معرض دید عموم قرار خواهد گرفت.
    این نمایشگاه از 21 اسفند تا 16 فروردین بدون تعطیلی، از ساعت 11 تا 17 برپاست و علاقه مندان می توانند برای دیدن آثار به نشانی خیابان میرعماد، خیابان دوازدهم، پلاک 11، گالری ویستا مراجعه کنند.

    گالری والی
    مریم شهیدی نمایشگاهی از آثار حجمی خود را که فیگورهایی با متریال برگ ذرت هستند، برگزار کرده است. در این نمایشگاه 16 اثر حجمی دیواری و 12 کار رومیزی به نمایش درآمده است. این حجم ها حالت فیگور انسانی دارند و متریال همه آن ها برگ ذرت است.
    نمایشگاه آثار این هنرمند 14 تا 21 اسفندماه از ساعت 16 تا 20 در گالری والی به نشانی میدان ونک، خیابان خدامی، شماره 72 میزبان علاقه مندان به هنرهای حجمی است.

    گالری اورمزد
    مجموعه ای از آثار هنرمندان در رشته های مختلف تجسمی در نمایشگاهی به نفع موسسه خیریه عصای سفید به نمایش درآمده است.
    در این نمایشگاه آثاری در زمینه خوشنویسی، نقاشی خط، نگارگری، آبرنگ و نقاشی قهوه خانه ای در معرض دید علاقه مندان قرار دارد. نمایشگاه گردانی این نمایشگاه برعهده ی کامران کوهستانی - کارشناس هنر و مدرس انجمن خوشنویسان ایران است.
    این نمایشگاه تا 20 اسفندماه از ساعت 15 تا 21 در نگارخانه اورمزد به نشانی خیابان کریمخان، میزبان علاقه مندان است.

    فرهنگسرای ارسباران
    نمایشگاه آثار راه یافته به جشنواره عکس تعاون در نگارخانه های فرهنگسرای ارسباران گشایش یافته است.
    90 قطعه عکس از 77 عکاس ایرانی با مضامینی مانند تعاون در ارتباطات، تعاون در خدمات، تعاون و فرهنگ، تعاون و شهروندان، تعاون در فرهنگ روستا، تعاون و تولید، تعاون در اقوام ایرانی، تعاون و اشتغال و تعاون و خانواده در این نمایشگاه ارائه شده است. همچنین عکس هایی از شرکت تعاونی های برتر در زمینه های آموزشی، تولیدی و خدماتی و دانش بنیان به نمایش گذاشته شده است.
    علاقه مندان می توانند تا 24 اسفند هر روز از ساعت 14 تا 19 از این نمایشگاه دیدن کنند.

    گالری آران
    نمایشگاه شاهنامه، روایت ماندگار با آثار 22 هنرمند از نسل های مختلف کشور با پژوهش و نمایش گردانی اکرم احمدی توانا افتتاح شده است.
    در این نمایشگاه آثاری از نیکزاد نجومی، مهدی حسینی، گیزلا سینایی، فریدون آو، فرح اصولی، مرضیه قره داغی، ترانه صادقیان، جمشید حقیقت شناس، سعید روانبخش، رضا هدایت، بهنام کامرانی، یاسمین سینایی، علیرضا جدی، سیامک فیلی زاده، امیرحسین بیانی، علا ابتکار، آرتمیس شهبازی، علیرضا فانی، مهسا خیرخواه و آیلین بهمنی پور به نمایش گذاشته شده است.
    شاهنامه، روایت ماندگار تا پایان فروردین ماه در گالری آران به نشانی کریمخان، خردمند شمالی، میزبان علاقه مندان است.

    عمارت مسعودیه
    1200 اثر از 100 هنرمند خودآموخته در سومین جشنواره هنرمندان خودآموخته به نمایش گذاشته شده است.
    این نمایشگاه تا 21 اسفند در عمارت مسعودیه تهران به نشانی بهارستان، خیابان مصطفی خمینی، خیابان امیرکبیر، خیابان ملت، بالاتر از ایستگاه مترو ملت میزبان علاقه مندان به هنر است.

    هنرستان هنرهای زیبای پسران
    دومین اکسپوی هنرستان تجسمی پسران با عنوان پیچ شمیران برگزار شده است. احسان آقایی نمایشگاه گردان این اکسپو است. در این اکسپو 100 اثر هنری از 40 هنرمند برای فروش ارائه شده است.
    از هنرمندانی مانند پرویز تناولی، صادق تبریزی، منوچهر معتبر، احمد وکیلی، هانیبال الخاص، فریده لاشایی، علیرضا آدم بکان، حافظ میرآفتابی، کاوه نجم ‏آبادی و اکبر نیکان پور در کنار هنرآموزان و فارغ‏ التحصیلان، آثاری در این اکسپو هستند.
    این نمایشگاه تا 26 اسفندماه هر روز از ساعت 10 تا 20 به نشانی خیابان انقلاب، پیچ شمیران، هنرستان هنرهای زیبای پسران تهران پذیرای علاقه مندان خواهد بود.

    گالری بوم
    نمایشگاهی از آثار عکاسی عباس کیارستمی و از مجموعه های مختلف این هنرمند گشایش یافته است. در این نمایشگاه که با عنوان چهار فصل برپا شده، گزیده ای از عکس های این عکاس و فیلمساز ایرانی که با دو رکورد فروش، گران ترین عکاس خاورمیانه است، ارائه شده است.
    نمایشگاه چهار فصل تا 27 اسفندماه از دوشنبه تا جمعه (به جز تعطیلات مناسبتی) در گالری بوم به نشانی خیابان ولی عصر، میزبان علاقه مندان است.

    شهر کتاب فرشته
    اولین فروش سالانه نقاشی و مجسمه ی گالری فرشته برگزار شده است. این نمایشگاه شامل آثار درخشانی از هنرمندان مطرح حوزه هنرهای تجسمی است که در قالب یک نمایشگاه گروهی برای علاقه مندان برگزار شده است.
    شهریار آریافر، امیرآذر، پونه اوشیدری، نگین باقری، مهروز بلادی، کیوان بیرانوند، فائزه بهارلو، تانیا پاکزاد، نازنین پورافشار، مهرداد پورنظرعلی، علی پیروز، نسیم تقی پور، آهو حامدی، سهند حشمتی، مهسا خیرخواه، سارا رزمی، امید خاکباز، حسین خوش رفتار، حکمت رحمانی، شهناز زهتاب، لیلا سبیانی، علیرضا سعادتمند، بهزاد شیشه گران، امید شایان، عین الدین صادق زاده، فاطمه صفری، ابراهیم صفری، نیلوفر صالحی، کیوان عسگری، حسن عزیزی، حمیدرضا قیاسی، غزاله موسوی، میلاد محمودی، آرمان یعقوب پور، حمید عینی و اسفندیار مرادپور هنرمندان حاضر در این نمایشگاه هستند.
    این نمایشگاه از 7 تا 28 اسفندماه از ساعت 11 تا 21 در گالری شهر کتاب فرشته به نشانی تجریش، خیابان مقصودبیک، میزبان علاقه مندان است.

    خانه گفتمان شهر و معماری
    نمایشگاه عکس روایت پیشگامان عکاسی از شهرهای ایران در خانه گفتمان شهر و معماری گشایش یافته است. این نمایشگاه از سوی شرکت مادر تخصصی عمران و بهسازی شهری ایران برگزار شده و آثار 24 عکاس، باستان شناس و معمار مربوط به شهرهای ایران در دوره زمانی 1240 تا 1380 با تصاویر و مستندات تصویری از جلوه های ناب شهرهای ایران به نمایش گذاشته شده است.
    این نمایشگاه از 26 بهمن ماه تا 26 اسفند در خانه گفتمان شهر و معماری (خانه وارطان) واقع در میدان فلسطین، خیابان طالقانی غربی، شماره 514 برپاست.

    فرهنگسرای نیاوران
    نمایشگاه تصویر سازی هزار و یک شب در فرهنگسرای نیاوران گشایش یافت.
    به مناسبت 170 سال ترجمه هزار و یک شب به زبان فارسی و نمایشگاه تصویرگری 250 تصویرگر هر کدام با سه اثر، در نمایشگاه که بعد از بررسی 85 اثر برای بخش رقابتی انتخاب شدند. مجموعه 100 تصویرگر و سیصد اثر برای نمایشگاه آماده شد.
    این نمایشگاه که با همکاری انجمن تصویرگران ایران و مؤسسۀ خانۀ کتاب برگزار شده است تا 22 اسفند در فرهنگسرای نیاوران دایر خواهد بود و علاقه‎مندان می‎توانند از ساعت 10 تا 20 و روز جمعه از ساعت 14 تا 20 از آن بازدید کنند.

     

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت