نمایشگاه سفره هفت سین، سوغات و هدایا در شیراز

عصر نمایشگاه- سومین نمایشگاه گروهی هنرمندان ماهک که در نگارخانه مانی شیراز برپا شده با استقبال اهالی هنر و هنردوستان همراه شده است.

نمایشگاه سفره هفت سین، سوغات و هدایا در شیراز
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۳ اسفند ۱۳۹۴ - ۱۴:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از پانا فارس، چیدمان سفره هفت سین یکی از سنت هایی است که از قدیم الایام بین تمام ایرانیان مرسوم است و چند روز مانده به عید باستانی نوروز خانواده ها در تلاش هستند تا در کنار کانون گرم خانواده سفره هفت سینی را پهن کنند.
    سفره هفت سینی که سیب، سیر، سماغ، سرکه، سمنو، سبزی یا سبزه، سکه و همچنین ساعت، تنگ ماهی و یک آینه و شمعدان نیز در کنار این خوان هفت سین پارسی چیده می‌شود.
    در شیراز به همت گروه هنری ماهک و به در آستانه فرا رسیدن عید سعید باستانی نوروز، نمایشگاه سفره هفت سین، سوغات و هدایا در نگارخانه مانی شیراز برپا شده است.
    در این نمایشگاه سفره های هفت سین با زیباترین تزئینات از جنس چوب، سفال، جام های شیشه ای، طلق و شمع در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.
    همچنین علاوه بر سفره هفت سین، دیگر آثار هنری از جمله نقاشی، عکس، تابلو های ویترای، چرم دست ساز و ساعت نیز در معرض دید علاقه مندان قرار گرفته است.
    سومین نمایشگاه گروه هنری ماهک که به منظور آشنایی بیشتر علاقه مندان به هنر و تبادل اطلاعات بین هنرمندان به نمایش گذاشته شده است، با آثاری از سهیلا طالب زاده، ناهید مختاری، فرزانه مرتضوی، مرجان انتصاری، مریم رضوان جو و سارا جمشیدی تا 27 اسفندماه پذیرای هنر دوستان خواهد بود.
    علاقه مندان می توانند برای دیدن آثار نمایشگاه صبح ها از ساعت 10 تا 13 و عصر ها از ساعت 17 تا 21 به نگارخانه مانی شیراز واقع در چهارراه خلدبرین مراجعه نمایند.
    این نمایشگاه را گروه هنری ماهک شیراز با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس برگزار کرده است.

    هفت سین نوروز یک سنت کهن پارسی است که این سنت از زمان باستان تا امروز همچنان جایگاه ویژه خود را نزد پارسیان حفظ کرده است و دارای معانی ویژه و نیز نشانی از رمز و رازهای هوشمندانه زندگی نیاکان ماست.

    جهت دریافت آخرین اخبار از طریق تلگرام به کانال اختصاصی عصر نمایشگاه (http://telegram.me/asrenamayeshgah) بپیوندید. برای دریافت آخرین نسخه از نرم افزار تلگرام اینجا را کلیک کنید.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت