نخستین نمایشگاه تخصصی محصولات سالم غذایی برگزار می‌شود

عصر نمایشگاه- نخستین نمایشگاه تخصصی محصولات سالم غذایی تولید، فناوری و صنایع وابسته، با حمایت ستاد توسعه فناوری‌های گیاهان دارویی و طب سنتی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ۱۹ تا ۲۲ مهرماه سال جاری در محل برگزاری نمایشگاه‌های بین‌المللی اصفهان برگزار می‌شود.

نخستین نمایشگاه تخصصی محصولات سالم غذایی برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر نمایشگاه» به نقل از روابط عمومی و اطلاع‌رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، به دلیل اهمیت و تأثیر گذاری مواد غذایی در ابعاد مختلف جامعه، تأمین محصولات غذایی سالم برای عموم شهروندان از دغدغه‌های دولتمردان در هر کشوری است. احساس امنیت غذائی و رضایت عموم مردم در فرایند خرید، نگهداری، طبخ و مصرف مواد از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
    سازمان بهداشت جهانی، امنیت غذا از مزرعه تا بشقاب را شعار سال 2015 خود اعلام کرده است. این اقدام می‌تواند در راستای تأمین حقوق شهروندی قرار گیرد. ازآنجا که مصرف‌کنندگان عمده مواد غذائی در ایران جامعه مسلمانان هستند، حفظ سلامت جسم و روان آن‌ها بر همگان به خصوص دولتمردان مسلمان، لازم و یک تکلیف شرعی و ملی است. در همین راستا، نخستین نمایشگاه تخصصی محصولات سالم غذایی تولید، فناوری و صنایع وابسته، مهرماه 96 در اصفهان برگزار می‌شود.
    هدف از برگزاری نمایشگاه تخصصی «محصولات سالم غذایی، تولید، فناوری و صنایع وابسته» حمایت از تولیدکنندگان محصولات سالم و مشاغل پاک، ایجاد اشتغال و کارآفرینی در حوزه‌های مختلف اعم از شهری و روستایی، ایجاد فرهنگ مصرف و بالا بردن آگاهی عمومی در حوزه محصولات غذایی ( مصرف کمتر کیفیت بهتر)، تأمین رضایت عمومی از کیفیت محصولات غذایی مصرفی با توسعه روزافزون محصول و دسترسی ساده، افزایش بهره‌وری در منابع ملی و محلی، دولتی و خصوصی ( نیروی انسانی، زمین، آب، انرژی و غیره)، جلوگیری از بروز بیماری‌ها و مشکلات سلامت جامعه در ارتباط با مصرف محصولات غذایی ناسالم، تلاش مؤثر و کاربردی جهت نهادینه ساختن اقتصاد مقاومتی است.
    از دیگر اهداف برگزاری این نمایشگاه می‌توان به حرکت در راستای سبک زندگی ایرانی اسلامی و مهارت‌های زندگی در حوزه تولید، خرید، نگهداری و طبخ و مصرف مواد غذایی، افزایش صادرات غیرنفتی و تعامل با جامعه جهانی از طریق صادرات کالا و خدمات مرتبط، پایین آوردن عوارض ناشی از مصرف محصولات غذایی ناسالم اشاره کرد.
    برنامه‌های جانبی این نمایشگاه شامل برگزاری همایش، کارگاه‌های آموزشی مرتبط، ارائه مقالات علمی مرتبط، انتخاب بهترین‌ها در هر حوزه است.
    مخاطبین و مدعوین این رویداد را نخبگان جامعه که علاقه‌مند به توسعه فرهنگ مواد غذایی سالم هستند، دستگاه‌های دولتی, سازمان‌ها دولتی اساتید و دانشجویان رشته‌های مرتبط، شرکت‌ها و مراکز تولیدی مرتبط، مراکز مطالعاتی و تحقیقاتی مرتبط، سازمان‌های مردم‌نهاد و همچنین عموم مردم تشکیل می‌دهند.
    محصول سالم به محصولی گفته می‌شود که از نظر آزمایشگاه‌های معتبر و استاندارد، فاقد مواد زیان‌بار بیشتر از حد مجاز باشد. بازدید از نمایشگاه رایگان بوده و همگان می‌توانند ضمن بازدید از بعضی محصولات به‌عنوان نمونه خریداری کنند.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت