آمادگی ایران برای صادرات خدمات فنی مهندسی به پرتوریا

عصر نمایشگاه- رییس‌جمهوری روابط تهران – پرتوریا را روابطی صمیمی، دوستانه و رو به پیشرفت دانست و تاکید کرد: تهران آماده همکاری و صدور خدمات فنی و مهندسی به پرتوریا است.

آمادگی ایران برای صادرات خدمات فنی مهندسی به پرتوریا
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از  گسترش، حجت‌الاسلام حسن روحانی در دیدار با رییس مجلس نمایندگان آفریقای جنوبی با اشاره به حمایت مردم ایران از مبارزات مردم افریقای جنوبی به رهبری نلسون ماندلا علیه نژاد پرستی، از توسعه و تقویت روابط تهران – پرتوریا طی سال‌های پس از پیروزی انقلاب اسلامی ابراز خرسندی کرد.

    رییس دولت دوازدهم  نقش پارلمانهای دو کشور را در توسعه و تقویت همکاری‌های مشترک بسیار مهم خواند و با تاکید بر ضرورت توسعه این همکارها، گفت: تهران از تقویت بیش از پیش همکاری‌های خود با پرتوریا در حوزه اقتصادی و از جمله معادن و انرژی استقبال می‌کند و آماده همکاری و صدور خدمات فنی و مهندسی به افریقای جنوبی است.

    روحانی، سفر سال گذشته رییس‌جمهوری افریقای جنوبی به تهران را در تقویت همکاری‌های دوستانه و صمیمی دو کشور بسیار تاثیرگذار برشمرد و با اشاره به نقش تقویت همکاری‌های مالی در توسعه روابط اقتصادی، ابراز امیدواری کرد که همکاری‌های دو کشور در حوزه بانکی نیز توسعه یابد.

    رییس‌جمهوری در ادامه به موضوع گردشگری و اهمیت آن در افزایش رفت و آمد مردم دو کشور اشاره کرد و گفت: با تقویت همکاری‌های مشترک در حوزه گردشگری، مردم دو کشور می‌توانند با فرهنگ و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی یکدیگر آشنا شده و این موضوع در استحکام و تقویت همکاری‌ها مؤثر است.

    روحانی همچنین با اشاره به اشتراک نظر ایران و افریقای جنوبی در بسیاری از موضوعات بین‌المللی و منطقه‌ای، همکاری دو کشور در سازمان‌های بین‌المللی در مسیر همکاری و توسعه جمعی را خوب و مؤثر خواند و گفت: ایران و افریقای جنوبی با همکاری مشترک در مجامع بین‌المللی می‌توانند برای صلح و ثبات جهانی و منافع کشورهای در حال توسعه، تلاش‌های ارزشمندی داشته باشند.

    "بالکا ام بته " رییس مجلس نمایندگان افریقای جنوبی نیز در این دیدار با قدردانی از استقبال گرم از هیات پارلمانی کشورش در این سفر، بر عزم راسخ پرتوریا برای توسعه و تقویت بیش از پیش روابط با تهران در همه حوزه‌ها تاکید کرد.

    رییس مجلس نمایندگان افریقای جنوبی همچنین با بیان اینکه مردم و دولت کشورش منتظر سفر رسمی رییس‌جمهوری ایران به کشورشان هستند، اظهارکرد: ما خواهان توسعه و تقویت همکاری‌های دو کشور هستیم. پارلمان افریقای جنوبی از توسعه و تعمیق این همکاریها حمایت می‌کند و اعضای پارلمان، خواهان مشارکت ایران در پیشبرد طرحهای توسعه‌ای کشورشان می‌باشند.

    وی همچنین به دیدگاه‌های مشترک دو کشور در عمده مسائل بین‌المللی اشاره کرد و گفت: ما باید همکاری مشترک خود را در محافل و سازمان‌های بین‌المللی با هدف تقویت صلح و دوستی درعرصه جهانی بیش از پیش تقویت کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت