معاون فنی مهندسی نمایشگاه بین المللی تهران

نقشه راه صنعت نمایشگاهی ترسیم خواهد شد

عصر نمایشگاه- با برنامه‌ریزی بلند مدت، همت مسئولان، مشارکت و هم افزایی فعالان و دست اندرکاران صنعت نمایشگاهی در کشور می توانیم از فرصت‌های پیش رو بهره‌برداری کنیم.

نقشه راه صنعت نمایشگاهی ترسیم خواهد شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از گسترش سید حسین میر ظفرجویان  معاون فنی مهندسی نمایشگاه بین المللی تهران اظهار داشت: صنعت نمایشگاهی دردهه‌های اخیر در رونق مبادلات بازرگانی، ایجاد اشتغال، توسعه صنعتی جهان، گسترش گردشگری و جهانگردی، انتقال فناوریها و تقویت بنیه اقتصادی کشورها بسیار موثر بوده است. این حوزه هم اکنون در کشورهای توسعه یافته از ابزارهای موثر توسعه روابط اجتماعی، تولید داخلی، صادرات و کسب درآمد است و از ظرفیت بالایی برای تحقق اهداف اقتصادی کشورهای رو به توسعه برخوردار است.

    در این رابطه به نظر می‌رسد باید با برنامه‌ریزی بلند مدت، همت مسئولان، مشارکت و هم افزایی فعالان و دست اندرکاران این صنعت در کشورمان بتوانیم از فرصت‌های پیش رو بهره‌برداری کنیم. اتحادیه جهانی نمایشگاه‌ها (UFI) برای پیشرفت و تعالی این صنعت در دنیا اهداف مختلفی را دنبال میکند. این اهداف عبارتند از: 

    1- آگاه‌سازی جامعه جهانی از اهمیت نمایشگاه‌ها در توسعه اقتصادی و اجتماعی کشورها

    2- فرهنگ‌سازی برای توسعه نمایشگاه‌ها از طریق رسانه‌های جمعی

    3- آگاه نمودن مقامات تصمیم گیرنده از اهمیت نمایشگاه‌ها و ترغیب آنان به حمایت از این صنعت

    برای رشد و توسعه صنعت نمایشگاهی به خصوص در کشورهای رو به توسعه و جهان سوم نیاز است که علاوه بر آگاه‌سازی و فرهنگ‌سازی در جامعه، توجه مسئولان را نیز در اختیار گرفت. در این شرایط به نظر می رسد داشتن یک اتحادیه مستقل که دغدغه اصلی آن رشد و تعالی صنعت نمایشگاهی فارغ از مسائل حاشیه‌ای و سیاسی باشد می‌تواند نقش تعیین کننده ای را ایفا کند.

    اساس کار و فعالیت یک اتحادیه هدفمند این است که از ظرفیت‌های انسانی و شاخص‌های اقتصادی و اجتماعی و فرهنگی کشور استفاده کند و مسیر و نقشه راه یک صنعت را تدوین و ارائه کند. بنابراین تشکیل اتحادیه صنعت نمایشگاهی در داخل کشور باعث تجمیع و هم افزایی انجمن‌های تشکل یافته قبلی خواهد شد.

    ضمن اینکه با ایجاد کمیته‌های تخصصی و تدوین ضوابط منطبق بر قوانین کشور و با در نظر گرفتن حقوق و منافع تمام اهالی این صنعت می‌توان به هدایت و سامان دهی بخش‌های مختلف نمایشگاهی امیدوار بود. این اتفاق همچنین می‌تواند باعث رشد و ارتقاء جایگاه صنعت نمایشگاهی ایران در جهان و توسعه صادرات و فعالیت‌های اقتصادی و ایجاد اشتغال موثر در داخل کشور باشد.

    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت