نخستین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای در ارومیه برگزار می‌شود

عصر نمایشگاه- مدیرکل ارشاد آذربایجان‌غربی گفت: نخستین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای در ارومیه برگزار می‌شود.

نخستین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای در ارومیه برگزار می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از  خبرگزاری تسنیم از ارومیه،  حجت‌الاسلام والمسلمین محمدباقر کریمی صبح امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه که در محل سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ارومیه برگزار شد با اشاره به چگونگی برگزاری جشنواره تئاتر در ارومیه اظهار داشت: به زودی در حوزه فرهنگی چندین اتفاق مهم در آذربایجان غربی رخ می‌دهد که از جمله آن‌ها می‌توان به برگزاری بیست و نهمین جشنواره تئاتر آذربایجان غربی در شهریورماه اشاره کرد که تماشای آثار این جشنواره برای مردم رایگان است.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان‌غربی بیان کرد: در سیاست‌های جدید وزارت ارشاد مقرر شده که جشنواره منطقه‌ای حذف شود و هر کاری که در مرحله استانی منتخب می‌شود مستقیم به جشنواره فجر ارسال شود. سال گذشته نیز 3 اثر از آذربایجان غربی به جشنواره فجر ارسال شد که کار هنرمندانی از شهرستان‌های ارومیه، مهاباد و بوکان  بود و به نوعی این سه اثر از داشته‌های تئاتر استان دفاع کردند.

    برگزاری مراسم اختتامیه جشنواره تئاتر در 16 شهریور ماه

    کریمی گفت: 29 امین جشنواره تئاتر آذربایجان غربی افتتاح رسمی ندارد و از 14 شهریورماه به مدت سه روز برگزار می‌شود و در 16 شهریورماه نیز اختتامیه این جشنواره صورت می‌گیرد که آثار منتخب نیز اعلام می‌شوند.

    وی بیان کرد: از 17 آثار ارسال‌شده 8 مورد آن برای نمایش در جشنواره انتخاب شده‌اند و اجراهایی به تعداد 100 مورد در ارومیه و شهرستان‌های آذربایجان غربی صورت گرفته تا این  17 اثر برای جشنواره انتخاب شوند تا کار خوب برای ارسال به جشنواره انتخاب شود.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی تصریح کرد: تعداد آثار ارسال‌شده از ارومیه 5 مورد بوده و سطح کار ارائه‌ شده به جشنواره نیز بسیار مطلوب است و در این میان 3 اثر نیز از شهرستان‌های آذربایجان غربی به این جشنواره ارسال شده است.

    برگزاری نخستین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای در ارومیه

    کریمی بیان کرد: نخستین نمایشگاه بازی‌های رایانه‌ای 20 الی 24 شهریورماه برگزار می‌شود. یکی از دغدغه‌های مقام معظم رهبری بحث کاهش آسیب‌های رایانه‌ای است بنابراین ما برای رفع این دغدغه سلسله کارهایی انجام داده‌ایم.

    وی گفت: حدود 110 غرفه در این نمایشگاه وجود دارد که افراد در این غرفه‌ها محصولات و آثار خود را به نمایشگاه می‌گذارند و این نمایشگاه از ساعت 4 عصر تا 11 شب در مجتمع فرهنگی هنری ارومیه برگزار می‌شود و نرم افزارهای به عرضه گذاشته شده در این نمایشگاه 40 درصد تخفیف دارند و کنسول‌های بازی نیز که در بازار بیرون گران‌تر است تا 40 درصد در این نمایشگاه تخفیف می‌دهند.

    مدیرکل ارشاد آذربایجان‌غربی بیان کرد: دستاوردهای استان در این نمایشگاه ارائه می‌شود و بازی‌سازهای مطرح بین‌المللی در این نمایشگاه حضور دارند و در آذربایجان غربی بازی‌سازهایی مطرح در سطح بین‌المللی وجود دارد که شاید کسی آن‌ها را نمی‌شناسد و الآن در کره‌جنوبی هستند.

    کریمی افزود: 20 هزار حلقه لوح فشرده برای کودکانی که از این نمایشگاه بازدید می‌کنند هدیه داده می‌شود و قرار است در این نمایشگاه یکسری برنامه‌های جنبی برگزار شود که می‌توان به تیراندازی باکمان و آتش‌بازی و فوتبال دستی 50 نفره اشاره کرد.

    ایجاد کم تحرکی در کودکان توسط بازی‌های رایانه‌ای

    وی اظهار کرد: بازی‌های رایانه‌ای کودکان را مریض می‌کنند چراکه تحرک را از آن‌ها می‌گیرند و در این نمایشگاه برنامه‌های جنبی و تحرکی زیادی خواهیم داشت. مسابقه جایزه بزرگ در دو رشته "فیفا 17"و "پی اس" برگزار می‌شود و تا 19 شهریورماه زمان برای ثبت‌نام وجود دارد که با هماهنگی‌های انجام‌شده ثبت‌نام آن از طریق سایت انجام می‌شود.

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد آذربایجان غربی گفت: در هر دو رشته 3 نفر برگزیده می‌شوند و برای نفر اول یک دستگاه پی اس 4 و یک حلقه بازی با ارزش مادی بالا داده می‌شود و برای نفر دوم نیز یک دستگاه ایکس باکس و یک بازی اصلی و به نفر سوم نیز 300هزار تومان جایزه داده می‌شود.

    وی تأکید کرد: ادبیات فارسی مدیون شاعران ترک‌زبان است و استاد شهریار نیز در این زمینه فعالیت‌های بسیاری را انجام داده است و در 26 شهریورماه نیز همایش شعر و ادب فارسی در محل سالن اداره برق ارومیه برگزار می‌شود که در این همایش آثار استاد شهریار نیز محور قرار داده شده‌اند و برخی از آثار وی رونمایی می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت