نمایشگاه توانمندی‌های تعاون و مشاغل خرد در استان خراسان جنوبی افتتاح شد

عصر نمایشگاه- محمد سنجری شامگاه دوشنبه در آیین افتتاحیه این نمایشگاه با تبریک هفته تعاون اظهار داشت: ما اگر بخواهیم با دو چالش اصلی در کشور که مورد نگرانی و دغدغه مقام معظم رهبری و همچنین دولت تدبیر و امید است مبارزه و مقابله کنیم یکی بحث بیکاری و مورد بعد بحث معیشت و برطرف کردن فقر است.

نمایشگاه توانمندی‌های تعاون و مشاغل خرد در استان خراسان جنوبی افتتاح شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از خبرگزاری تسنیم از بیرجند، محمد سنجری شامگاه دوشنبه در آیین افتتاحیه این نمایشگاه با تبریک هفته تعاون اظهار داشت: ما اگر بخواهیم با دو چالش اصلی در کشور که مورد نگرانی و دغدغه مقام معظم رهبری و همچنین دولت تدبیر و امید است مبارزه و مقابله کنیم یکی بحث بیکاری و مورد بعد بحث معیشت و برطرف کردن فقر است.

    وی افزود: برطرف کردن هر موضوع نیاز به سرمایه‌گذاری و رشد اقتصادی دارد و در برنامه ششم توسعه نیز چشم‌اندازها و رشد اقتصادی 8 درصد است که نیازمند یک سرمایه‌گذاری کلان است که در انتهای خروجی آن سالی یک میلیون اشتغال باید ایجاد شود و بتوانیم با ایجاد اشتغال رفاه را در جامعه توسعه و فاصله طبقاتی و فقر را کاهش دهیم.

    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: رشد اقتصادی 8 درصد زمانی محقق خواهد شد که کشور شرایط لازم برای بحث سرمایه‌گذاری را داشته باشد و قطعا برای رسیدن به این رشد سرمایه‌گذاری دولتی به تنهایی پاسخگو نیست.

    سنجری با اشاره به اینکه بخش تعاون هم می‌تواند به توسعه اجتماعی کمک کند و هم در راستای برطرف کردن مشکل اقتصادی تاثیر به‌سزایی داشته باشد، بیان کرد: بنابراین نیاز است که همان گونه که در ابلاغ سیاست‌های اقتصاد مقاومتی مقام معظم رهبری تاکید بر بحث اقتصاد مردمی دارند راهکاری باشد که بتواند به رشداقتصادی، برطرف کردن فقر، ایجاد اشتغال و  استفاده از مشارکت در بخش اقتصاد باشد.

    وی افزود: حضور مردم در عرصه‌های مختلف ثابت کرده است هر کجا مشکل و مانعی بوده است با حضور مردم توانسته‌ایم از آن عبور کنیم.

    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی تصریح کرد: امروز هم اگر فقر و بیکاری یکی از چالش‌های اصلی کشور و نظام است قطعا می‌توانیم از ظرفیت مردمی در این عرصه استفاده و بر این مشکل نیز غلبه کنیم.

    سنجری بیان کرد: یکی از بسترهای که می‌تواند در قالب اعتدال به توسعه پایدار و ایجاد اشتغال کمک کند اقتصاد مردمی و استفاده از سرمایه‌های خرد مردم است که در قالب تعاون و تعاونی‌ها محقق می‌شود.

    وی افزود: زمینه توسعه کشور در قالب تعاون می‌تواند محقق شود زیرا ما در قالب تعاونی می‌توانیم از تمام ظرفیت‌های مردم چه در دانش، ایده، خلاقیت، توانمندی و سرمایه‌‌های مادی و توان مدیریتی آنها استفاده کنیم.

    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی تصریح کرد: همه مسئولان نظام باید تعاون را باور کنند زیرا تعاون می‌تواند مسیر توسعه اعتدال کشور باشد و به برطرف کردن فقر و کاهش فاصله طبقاتی کمک کند.

    سنجری بیان کرد: ما در این راستا در سطح استان تلاش می‌کنیم از این ظرفیت‌ها استفاده شود و یکی از ظرفیت‌ها نیز امروز در قالب افتتاح نمایشگاه توانمندی‌های تعاونی‌ها بود که شاهد آن هستیم.

    وی افزود: در سطح استان با بیش از 16 گرایش هزار تعاونی فعال هستند که تلاش می‌کنند محصولاتی را تولید و ناجی اقتصاد کشور باشد.

    مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان جنوبی گفت: این نمایشگاه با هدف تحکیم تعاملات شبکه‌ای و برقراری ارتباط بین تعاونی‌ها و فعالان اقتصادی است.

    وی تصریح کرد: به منزله بازاریابی، تعاملات شبکه‌ای و زنجیره‌هایی که ارتباطات تعاونی‌ها را گسترده کند این نمایشگاه با حضور 100 تعاونی در حوزه مشاغل خرد از 13 تا 17 شهریورماه به روی علاقه‌مندان باز است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت