اعلام جزئیات یازدهمین نمایشگاه و دهمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال

عصر نمایشگاه- جزئیات یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال و دهمین جشنواره رسانه های دیجیتال از سوی رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی اعلام شد.

اعلام جزئیات یازدهمین نمایشگاه و دهمین جشنواره رسانه‌های دیجیتال
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۶:۰۰

    به گزارش  پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از خبرنگار مهر، سید مرتضی موسویان رئیس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پیش از ظهر امروز سه شنبه 14 شهریور در نشستی خبری که در این مرکز برگزار شد، با اشاره به جزئیات دهمین دوره جشنواره رسانه های دیجیتال که پاییز امسال و در دو بخش اصلی و جنبی برگزار می شود، گفت: یکی از مهمترین بخش های جنبی جشنواره امسال، موضوع شبکه های اجتماعی است.

    وی افزود: در این بخش قسمت های مختلفی از جمله فرهنگی و اجتماعی، هنری، زبان و ادبیات، انقلاب اسلامی، خبر و اطلاع رسانی، سلامتی و بهداشت، تاریخ و تمدن، خانواده و سبک زندگی، شخصیت ها، گردشگری، کارآفرینی و اشتغال گنجانده شده است.

    به گفته موسویان، تمامی شرکت کنندگان در جشنواره امسال رسانه های دیجیتال باید دارای کد شامد باشند. این جشنواره همچنین شامل بخش رسانه های برخط، رسانه های هوشمند و تلفن همراه، بازی ها و سرگرمی های دیجیتال و علمی و پژوهشی خواهد بود.

    رئیس مرکز فناوری و رسانه های دیجیتال همچنین از برگزاری سومین دوره رسانه های دیجیتال ادبی در قالب جشنواره رسانه های دیجیتال، دوسالانه کاریکاتور رسانه های دیجیتال با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی، ششمین جشنواره رسانه های دیجیتال رضوی با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی قزوین و دومین جشنواره مهر محرم با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سمنان خبر داد.

    وی جشنواره مهر محرم را از جشنواره هایی که توانست در همان دوره نخست یک موج مردمی در مشارکت ایجاد کند و پذیرای بیش از 6 هزار فیلم کوتاه و بیش از 400 هزار عکس بود، توصیف کرد.

    موسویان با اشاره به اینکه مهلت ارسال آثار برای دهمین جشنواره رسانه های دیجیتال تا 15 آبان 1396 خواهد بود، از برگزاری آیین اختتامیه این جشنواره در آذرماه خبر داد و گفت: امسال برای اولین بار بخش بین الملل هم به این جشنواره اضافه شد که شامل قسمت هایی مانند محتوای مناسب خانواده، سبک زندگی، بیداری اسلامی، فرهنگ و تمدن و حفاظت از محیط زیست است که با همکاری مشترک سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و موسسه فرهنگی اکو برگزار خواهد شد.

    به گفته وی، به کسانی که بتوانند در این جشنواره حائز دریافت نشان عالی سرآمد بشوند، 30 سکه بهار آزادی، کسانی که حائز دریافت نشان سرآمد شوند 10 سکه بهار آزادی و کسانی که حائز دریافت لوح تقدیر سرآمد شوند، یک سکه بهار آزادی اعطا می شود.

    مدیرکل مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با تشریح جزئیات یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال و اعلام اینکه سعی کرده ایم استانداردهای برگزاری نمایشگاه را رعایت کنیم، پیش بینی کرد این دوره متفاوت با دوره های قبل باشد.

    وی با اشاره به اینکه یکی از استانداردهای نمایشگاهی در دنیا پرداخت حق ورودی است، از دریافت مبالغی ناچیز مثلا در حدود 5 هزار تومان از کسانی که در کارگاه های آموزشی که برای این دوره از نمایشگاه تدارک دیده شده است شرکت می کنند، سخن گفت و تاکید کرد: امسال 160 کارگاه تخصصی آموزشی توسط متخصص ترین موسسات بخش خصوصی در حوزه رسانه های دیجیتال و با برنامه ریزی دقیق تشکیل خواهد شد.

    موسویان با اشاره به مکان نمایشگاه که شبستان مصلی بزرگ امام خمینی (ره) تهران خواهد بود، فضای نمایشگاه یازدهمین دوره نمایشگاه رسانه های دیجیتال را 25 هزار متر مربع عنوان و پیش بینی کرد حدود 500 شرکت یا موسسه در این نمایشگاه حضور پیدا کنند.

    وی گفت: ما تدارک تورهای مردمی را برای بازدید از نمایشگاه توسط ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین یک تور شامل 5 هزار دانش آموز جهت بازدید از نمایشگاه دیده ایم، ضمن اینکه هماهنگی های لازم را با مترو، اتوبوسرانی و همچنین استارت آپ های حمل و نقل از قبیل اسنپ، تپسی و کارپینو برای جابه جایی بازدیدکنندگان به نمایشگاه انجام داده ایم.

    مدیر کل مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال همچنین گفت: سعی می کنیم برای پخش محصولات برحامل در نمایشگاه تا 40 درصد بن تخفیف در اختیار بازدیدکنندگان قرار دهیم و از بین کسانی که به صورت ثبت نامی وارد نمایشگاه می شوند، چه آنها که از کارگاه ها استفاده می کنند و چه آنها که تنها از نمایشگاه دیدن می کنند، به قید قرعه جوایز نفیسی اعطا خواهیم کرد.

    موسویان از برگزاری بیش از 20 مسابقه و برنامه جنبی برای ارتقای مشارکت مردم در بخش های محتوایی نمایشگاه رسانه های دیجیتال و با هدف فرهنگسازی خبر داد و گفت: همچنین بیش از 10 عنوان محتوا اعم از کتاب، اینفوگرافی و لوح فشرده در اختیار بازدیدکنندگان قرار خواهیم داد.

    به گفته وی، یازدهمین نمایشگاه رسانه های دیجیتال که از 20 تا 26 آبان در مصلی تهران برگزار می شود شامل بخش هایی از جمله همراه هوشمند، برخط، نرم افزارهای چند رسانه ای، بازی و هنرهای دیجیتال، کارهای نوپا (استارت آپ ها)، شبکه های اجتماعی و دانش دیجیتال است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت