رییس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال:

۱۶۰ کارگاه تخصصی در یازدهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال

عصر نمایشگاه- دکتر موسویان گفت: بیش از ۲۰ مسابقه و برنامه محتوایی برای افزایش مشارکت مردمی در بخش محتوایی در یازدهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال در نظر گرفته شده است.

۱۶۰ کارگاه تخصصی در یازدهمین نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۰:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصرنمایشگاه»به نقل از   شبستان، دکتر مرتضی موسویان، رییس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال وزارت فرهنگ امروز در نشست خبری دهمین جشنواره و یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال گفت: امسال دهمین جشنواره رسانه های دیجیتال در بخش اصلی و جنبی برگزار می شود. رسانه های برخط، رسانه های هوشمند و تلفن همراه، بازی ها و سرگرمی های دیجیتال، شبکه های اجتماعی، علمی و پژوهشی بخش های اصلی این جشنواره هستند. رسانه های اجتماعی، رسانه های دیجیتال علوی، کاریکاتور رسانه‌های دیجیتال، رسانه‌های دیجیتال رضوی و مهر محرم بخش‌های جنبی جشنواره را تشکیل می دهند.

    دکتر موسویان اظهار داشت: یکی از مهمترین بخش های جنبی جشنواره شبکه های اجتماعی است که شامل مواردی همچون فرهنگی، اجتماعی، معارف، دفاع مقدس و انقلاب اسلامی،‌ تاریخ و تمدن، طنز و سرگرمی، سبک زندگی، گردشگری و محیط زیست است. یکی از ضروریات برای این جشنواره این است که همه این عزیزان اول باید شامد را دریافت کنند تا بتوانند در جشنواره شرکت داده شوند.

    رییس مرکز فناوری اطلاعات و رسانه های دیجیتال وزارت فرهنگ تصریح کرد: در بخش بازی ها و سرگرمی‌های دیجیتال دیدگاه های خلاقیت، محتوایی، فنی، هنری، دیزاین، گیم پلیر و صدا و موسیقی را مدنظر قرار دادیم. سواد رسانه ای و مسئولیت اجتماعی، سیاست‌ها، راهبردها و برنامه‌های تولید محتوای دیجیتال، رسانه های دیجیتال، اقدامات کاربردی و توسعه محور، رسانه‌های دیجیتال، اقتصاد مقاومتی، آثار و نتایج توسعه رسانه های دیجیتال با تاکید بر شبکه‌های اجتماعی، آموزش، معرفی و ترویج قابلیت های خاص رسانه های دیجیتال محورها و موضوعات بخش علمی و پژوهشی هستند. در بخش بین الملل موضوعاتی همچون محتوای مناسب خانواده، سبک زندگی، بیداری اسلامی، فرهنگ و تمدن و حفاظت از محیط زیست مطرح است.

    دکتر موسویان بیان کرد: سومین جشنواره رسانه‌های دیجیتال علوی را برگزار می کنیم که موضوع اصلی آن امامت،‌ ولایت و شخصیت امام علی (ع) است. ششمین دوره جشنواره رسانه های دیجیتال رضوی برگزار می شود. برای جشنواره مهر محرم بیش از 6 هزار فیلم کوتاه و حدود 400 هزار عکس به ما رسید. اختتامیه جشنواره رسانه های دیجیتال آذرماه است. به کسانی که نشان عالی سرآمد بگیرند 30 سکه کامل طلا و به کسانی که نشان سرآمد بگیرند 10 سکه و کسانی که لوح تقدیر بگیرند یک سکه خواهند گرفت.

    وی با بیان اینکه 160 کارگاه تخصصی در یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال برگزار می شود، گفت: سعی کردیم استانداردهای یک نمایش را تا جایی که می توانیم مدنظر قرار دهیم. یکی از این استانداردها این است که قبل از برگزاری نمایشگاه کتاب نمایشگاه منتشر شود. آنچه در نمایشگاه مهم است تعداد قراردادهایی هست که بنگاه ها می بندند. برای این نمایشگاه 25 هزار مترمربع فضا در مصلی در نظر گرفتیم. حضور 500 موسسه در این نمایشگاه پیش بینی کردیم. تدارک تورهای دانش آموزی و تورهای مردمی را دیدیم.

    دکتر موسویان با اشاره به اینکه یازدهمین نمایشگاه بین المللی رسانه های دیجیتال 20 تا 26 آبان برگزار می شود، عنوان کرد: بیش از 20 مسابقه و برنامه جنبی برای افزایش مشارکت مردم در بخش محتوایی در نظر گرفتیم. یک سی دی شامل 5 بخش آموزش کسب و کار آماده کردیم. همراه و هوشمند، برخط، نرم افزار چندرسانه ای،‌ بازی و هنرهای دیجیتال، کسب و کارهای نوپا، شبکه های اجتماعی، دانش دیجیتال، هوش مصنوعی و زیست فناوری 9 بخش این نمایشگاه هستند. امسال این نمایشگاه به طور بین المللی برگزار می شود. نشستی با سفرای کشورهای عضو اکو در موسسه اکو خواهیم داشت و اهداف نمایشگاه را برای آنها تشریح می کنیم.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۵ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت