نمایشگاه سراسری صنایع دستی در کرمانشاه آغاز به کار کرد

عصر نمایشگاه- دهمین دوره نمایشگاه سراسری صنایع دستی کشور عصر چهارشنبه در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی کرمانشاه در بوستان شاهد این شهر آغاز به کار کرد.

نمایشگاه سراسری صنایع دستی در کرمانشاه آغاز به کار کرد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در مراسم آغاز به کار این نمایشگاه گفت: محبوبیت صنایع دستی در بین مردم به ویژه نسل جوان در حال افزایش است.
    بهمن نامور مطلق اظهار داشت: نمایشگاه صنایع دستی یکی از ارکان اقتصادی این حوزه است که باعث توسعه و گسترش آن می شود.
    وی با بیان اینکه در حوزه صنایع دستی نیاز به برپایی نمایشگاه احساس می شود، گفت: 15 درصد گردش مالی صنایع دستی مربوط به نمایشگاه ها، 20 درصد مربوط به بازارچه ها و 60 درصد مربوط به فروشگاه ها می شوند.
    معاون رییس سازمان میراث فرهنگی عنوان کرد: برپایی نمایشگاه های صنایع دستی نقش مهمی در تجاری سازی محصولات صنایع دستی دارد.
    وی با بیان اینکه صنایع دستی ریشه در گذشته و میل به آینده دارد، اظهار داشت: صنایع دستی مربوط به امروز است و باید با افراد ارتباط برقرار کند.
    وی با تاکید بر اینکه صنایع دستی باید دانش بنیان و بازار محور باشد، یادآور شد: دولت موظف به حمایت از صنایع دستی است اما هنرمندان صنایع دستی باید به مردم اتکا کنند و به دنبال حمایت های دولتی نباشند.
    مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کرمانشاه نیز گفت: هنرمندان 28 استان کشور محصولات خود در این نمایشگاه به مدت پنج روز عرضه می کنند.
    جلیل بالایی عنوان کرد: 130 غرفه در این نمایشگاه دایر است و در 30 رشته صنایع دستی محصولات خود را به مردم عرضه می کنند.
    وی، بازاریابی را یکی از مولفه های اصلی برای رونق صنایع دستی دانست و گفت: برای کمک به هنرمندان و صنعتگران فعال در زمینه صنایع دستی باید با برگزاری چنین نمایشگاه هایی در سطح ملی و بین المللی دستاوردهای آنان را معرفی کنیم.
    استان کرمانشاه در سال گذشته 18 میلیون دلار صنایع دستی صادر کرده است.
    کرمانشاه یکی از مهدهای صنایع دستی کشور است و از جاجیم بافی، چاقوسازی و ابزارآلات فلزی قلمزنی منبت، معرق، پارچه دستباف، نازک کاری چوب و ریزه کاری چوب، نمد مالی، مصنوعات چرمی و ساخت زیورآلات محلی، چیخ بافی، فلزکاری، دوخت های سنتی (رودوزی)، گلیم گل برجسته، سفالگری، طراحی سنتی، سبد بافی، نساجی (موج بافی و اهرامی بافی ) تراش شیشه، رنگرزی سنتی، طراحی فرش، تذهیب، نگارگری، خراطی و مجسمه سازی می توان به عنوان تولیدات کنونی استان نام برد.
    براساس آمارهای غیررسمی اکنون حدود 70 هزار نفر هنرمند در بخش صنایع دستی در استان کرمانشاه در 250 رشته فعالیت دارند اما براساس آمارهای رسمی تعداد این افراد 10هزار نفر است که زیرپوشش بیمه نیز هستند.
    استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای 31 شهر و 2 هزار و 622 روستا است.

    برچسب ها
    پورسعیدخلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • نمایشگاه پاییز ۱۴۰۲
        • نمایشگاه ۴۷
        • نمایشگاه ۴۶
        • شماره ۳۷
        • نمایشگاه
        • ماهنامه نمایشگاه
        • شماره ۳۱ ماهنامه
        • ماهنامه
        • ماهنامه
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو
        آخرین اخبار

        دانلود با کیفیت